شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

گواهینامه دو زبانه برای تمامی افراد

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 864103
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از تصویب آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی توسط هیئت دولت و صدور گواهینامه دو زبانه خبر داد.
گواهینامه دو زبانه برای تمامی افراد
به گزارش جهان نيوز به نقل از سایت راهور، سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور فراجا صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی توسط هیئت دولت اظهار کرد: در ارتباط با این موضوع پلیس دو پیشنهاد داشت که خوشبختانه هردو پیشنهاد به تأیید هیئت دولت رسید.

وی افزود: یکی از پیشنهادات این بود که افرادی که گواهینامه پایه سه دارند و می‌خواهند به گواهینامه پایه دو تبدیل کنند به جای توقف دو ساله با یک سال توقف بتوانند تبدیل گواهینامه را انجام دهند.

رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد: مورد دوم افرادی بودند که گواهینامه پایه دو دارند و می‌خواهند گواهینامه پایه یک دریافت کنند. این افراد هم به جای مهلت دو ساله توقف، می‌توانند بعد از یک سال گواهینامه‌شان را از پایه دو به پایه یک تبدیل کنند.

سردار هادیان فر گفت: گواهینامه دو زبانه نهایی شده است افراد می‌توانند با گواهینامه دو زبانه در ۷۲ کشور و در صورت تأیید تفاهم نامه‌ها در ۱۳ کشور دیگر یعنی مجموعاً در ۸۵ کشور با گواهینامه ایرانی دو زبانه رانندگی کنند.

وی بیان کرد: برای افرادی که تصمیم دارند تا گواهینامه‌شان را تمدید اعتبار کنند و یا درخواست صدور گواهینامه المثنی دارند و یا حتی گواهینامه‌های جدیدالصدور، گواهینامه دو زبانه صادر می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: البته افرادی که قید فوریت دارند و می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند می‌توانند با مراجعه کردن به سامانه سخا و تکمیل مدارکشان درخواست برای صدور گواهینامه دو زبانه بدهند.

به گفته سردار هادیانفر اعتبار گواهینامه‌ها (چه یک زبانه و چه دوزبانه) ۱۰ سال است.
وی با اشاره به اجرای طرح اخذ گواهینامه یک روزه موتورسیکلت هم گفت: هم‌اکنون این طرح در ۲۷ استان اجرا می‌شود و تا به بیش از ۸۰ هزار نفر گواهینامه موتورسیکلت دریافت کرده اند.

رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد: هزینه دریافت گواهینامه یک روزه به ۳۰ درصد هزینه سابق آن رسیده است و شرایط دریافت گواهینامه موتورسیکلت به شدت آسان شده است. به همین منظور توصیه می‌کنیم تا تمام ۷ میلیون نفری که راکب موتورسیکلت هستند و گواهینامه ندارند از این طرح پلیس استفاده کنند.

سردار هادیانفر تاکید کرد: پیشنهاد داده‌ایم تا افرادی که یک بار گواهینامه گرفته اند (به استثنای گواهینامه پایه یک) دیگر نیاز نباشد برای گواهینامه‌های دیگر امتحان آیین نامه بدهند. امیدواریم دولت این پیشنهاد پلیس را تایید کند.

وی از اجرای کروکی الکترونیک در سراسر کشور خبر داد و گفت: قبل از این کروکی‌ها کاغذی بود و مشکلاتی از جمله اخذ خسارت تصادف‌های ساختگی از بیمه‌ها وجود داشت. پلیس نرم افزاری را طراحی کرد تا کروکی‌های کاغذی به کروکی‌های الکترونیک تبدیل شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: براساس اعلام بیمه سالانه برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار تصادف، کروکی ترسیم می‌شد که ۵۵۰ هزار کروکی از این تصادفات جرحی و خسارتی بود؛ همچنین براساس اعلام بیمه مرکزی سالانه بیش از دو هزار میلیارد تومان به تصادفات ساختگی پرداخت می‌شد.

سردار هادیانفر در پایان اضافه کرد: برای اجرای کروکی الکترونیک در سراسر کشور ۵ هزار تبلت به ماموران پلیس داده‌ایم تا همزمان که کروکی الکترونیک ترسیم می‌شود یک پیامک برای فرد مقصر و یک پیامک برای فردی که دچار آسیب شده است ارسال شود و در انتهای آن پیامک لینک پی دی اف کروکی هم ارسال شود.
https://jahannews.com/vdcjyxeotuqemvz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyxeotuqemvz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
. این فرمانده راهنمایی و رانندگی بسیار روشن تر و منطقی تر و باهوش تر و مدیر تر و به روزتر است.