چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

مهم‌ترین بدهی‌هایی که هنگام فروش خودرو باید تسویه شوند

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 878264
در هنگام معامله خودرو برای تعویض پلاک و انتقال مالکیت خودرو، برخی از بدهی‌ها باید تسویه شوند. به‌طور مثال برای دریافت نوبت تعویض پلاک وسیله نقلیه و انجام مراحل اداری مربوط به این کار، پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو الزامی است.


ما در این محتوا در مورد همه بدهی‌هایی که در هنگام تعویض پلاک خودرو باید تسویه شوند، با شما صحبت خواهیم کرد؛ در پایان هم در مورد پرداخت این موارد از طریق سامانه آیتول توضیحاتی را خواهیم داد.

مواردی که در هنگام فروش خودرو باید تسویه شود؟
 برای انتقال مالکیت خودرو هزینه‌هایی شامل مالیات نقل و انتقال خودرو، خلافی وسیله نقلیه، عوارض سالیانه شهرداری و عوارض آزادراهی باید پرداخت شوند که در ادامه این بخش در مورد هریک از این موارد به‌طور جداگانه صحبت خواهیم کرد.

مالیات نقل و انتقال خودرو
بر اساس قانون، معامله و خرید و فروش هر کالایی مشمول پرداخت مالیات است؛ این موضوع در مورد خودروها هم صدق می‌کند و بعد از تصویب قانون مربوط به مالیات نقل و انتقال خودرو، از دی ماه 1400 مالکان وسایل نقلیه ملزم به پرداخت این مالیات شدند.


میزان مالیات نقل و انتقال خودرو عدد مشخص و ثابتی نیست و مبلغ آن بر اساس عواملی مانند خارجی یا داخلی بودن وسیله نقلیه، مدل خودرو و سال تولید آن متفاوت است.

به‌طور کلی پرداخت هزینه مربوط به مالیات نقل و انتقال خودرو بر عهده فروشنده وسیله نقلیه خواهد بود؛ با این وجود در برخی از موارد ممکن است بر اساس توافق طرفین معامله، این مبلغ از سوی شخص خریدار پرداخت شود. از اپلیکیشن های پرداخت مالیات نقل و انتقال می‌توانیم به اپ آیتول اشاره کنیم.

خلافی وسیله نقلیه
یکی از مهم‌ترین اهرم‌های پلیس راهنمایی برای اعمال قانون و برخورد با رانندگان متخلف، جرایم رانندگی است که میزان آن بر اساس نوع خلافی که فرد مرتکب می‌شود، متفاوت خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین بدهی‌هایی که در هنگام انتقال مالکیت و تعویض پلاک خودرو باید تسویه شود، خلافی خودرو است که فروشنده باید آن را پرداخت کند؛ زیرا وی مرتکب این جرائم شده است.

سرویس پرداخت خلافی آیتول و سایر سایت‌ها نیاز به مراجعه به مراکز پلیس +10 را از بین برده‌اند.

عوارض سالیانه شهرداری
هر وسیله نقلیه برای استفاده از بسترها و معابر شهری باید به‌صورت سالانه هزینه‌ای را با عنوان عوارض شهرداری پرداخت کند که پرداخت این هزینه بر عهده فروشنده است. در صورت عدم پرداخت به‌موقع عوارض سالانه شهرداری، وسیله نقلیه مشمول جریمه خواهد شد. عوارض سالیانه خودرو هم از بدهی‌هایی است که به صورت آنلاین می‌توان آن را پرداخت کرد.

عوارض آزادراهی
مالکین وسایل نقلیه برای استفاده از اتوبان‌ها و آزادراه‌ها ملزم به پرداخت هزینه‌ای با عنوان عوارض آزادراهی هستند که میزان آن به عواملی مثل نوع وسیله نقلیه و آزادراه مورد نظر بستگی دارد.

در گذشته برای دریافت عوارض آزادراهی گیت‌های فیزیکی در مسیر اتوبان‌ها تعبیه شده بودند؛ ولی امروزه این نوع عوارض به‌صورت الکترونیکی روی پلاک وسیله نقلیه اعمال می‌شود و مالکان خودرو ملزم به پرداخت آن در هنگام تعویض پلاک هستند.

 
پرداخت بدهی‌های خودرو با سامانه آیتول
یکی از بهترین روش‌های پرداخت بدهی‌های وسیله نقلیه استفاده از سامانه آیتول است و افراد برای تسویه آنلاین عوارض آزادراهی می‌توانند به راحتی از سایت یا اپلیکیشن آیتول استفاده کنند.


استفاده از خدمات متنوع و متعدد آیتول در حوزه خدمات خودرویی مزایای بسیار جذابی دارد که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

● برای استفاده از امکانات مختلف آیتول نیازی به مراجعه حضوری نیست و همه خدمات به‌صورت کاملا آنلاین به کاربران ارائه می‌شوند.

● آیتول برای ارائه خدمات خود به کاربران حداقل کارمزد را دریافت می‌کند که این موضوع از لحاظ اقتصادی برای کاربران مزیت محسوب می‌شود.

● این سامانه معتبر دارای اپلیکیشن اختصاصی با رابط کاربری جذاب و ساده است که افراد می‌توانند با استفاده از آن به راحتی خدمات خودرویی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

● آیتول برای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و ابهامات کاربران خود دارای بخش پشتیبانی شبانه‌روزی است و افراد می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز در مورد نحوه استفاده از این سامانه معتبر از آن کمک بگیرند.

سخن آخر
در هنگام فروش خودرو برای تعویض پلاک وسیله نقلیه و انتقال مالکیت آن به شخص خریدار برخی از بدهی‌ها باید تسویه شوند که این موارد شامل مالیات نقل و انتقال خودرو، خلافی، عوارض سالانه شهرداری و عوارض آزادراهی هستند.

ما در این محتوا در مورد هریک از این موارد به‌صورت جداگانه با شما صحبت کردیم و در بخش پایانی هم در مورد مزایای استفاده از سامانه آیتول برای پرداخت این بدهی‌ها توضیحاتی را به شما دادیم.
https://jahannews.com/vdcce4q402bqmi8.ala2.html
jahannews.com/vdcce4q402bqmi8.ala2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *