شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

رانندگی با گواهینامه ایرانی در ۷۲ کشور

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 860745
جانشین رییس پلیس راهور فراجا گفت: هر ایرانی مقیم خارج می‌تواند تا ۶ ماه با گواهینامه ایرانی در آن کشور تردد کند.
رانندگی با گواهینامه ایرانی در ۷۲ کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص گواهینامه بین‌المللی گفت: برای اتباع خارجی که وارد کشور می‌شوند آئین نامه پیش بینی کرده است که هر تبعه خارجی و حتی ایرانی مقیم خارج از کشور تا ۶ ماه می‌تواند با همان گواهینامه خودشان رانندگی کند و بیش از ۶ ماه باید گواهینامه آن کشور را بگیرد.

وی افزود: با ۷۲ کشور دنیا نوعی همکاری داریم که ما گواهینامه آنها را می‌پذیریم و متقابلاً آنها هم گواهینامه ما را می‌پذیرند.

سردار حسینی گفت: از این ۷۲ کشور اگر کسی به ما مراجعه کند گواهینامه آن را تبدیل به بین‌المللی می‌کنیم بدون اینکه آزمون از آنها گرفته شود.

وی افزود: این افراد در سطح کشور با مراجعه به واحدهای راهنمایی رانندگی شهرک آزمایش و مرکز صدور گواهینامه می‌توانند گواهینامه را بین‌المللی کنند.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: گواهینامه بین‌المللی اقدامی است که از طرف کانون جهانگردی و اتومبیل رانی انجام می‌شود و فقط گواهینامه ترجمه می‌شود به صورتی که یک طرف آن فارسی و طرف دیگر لاتین است.

سردار حسینی گفت: به زودی و در آینده‌ای نزدیک گواهینامه‌ها به طور کلی برای عموم افراد ۲ زبانه چاپ می‌شود.
https://jahannews.com/vdchkvn6m23n-qd.tft2.html
jahannews.com/vdchkvn6m23n-qd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عاقبت سر تسلیم در برابر زبان انگلیسی فرود آوردید ؟؟!!!