چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

جامع ترین راهنمای خرید میلگرد و قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان

يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 834635
جامع ترین راهنمای خرید میلگرد و قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان
از آنجایی که میلگرد یکی از مهم ترین مقاطع فولادی در ساختمان سازی است، آگاهی از انواع روش های خرید میلگرد و نکات کلیدی در این زمینه می تواند خریدی با بهترین کیفیت و قیمت را رقم بزند. به همین منظور، شرکت آهن ملل، به عنوان یکی از تامین کننده های معتبر مقاطع فولادی از جمله میلگرد، راهنمای کامل خرید میلگرد را فرآهم نموده است تا تمام فرآیند خرید این محصول از ابتدای کار تا زمان خرید و پس از آن را برای مشتریان و خریداران، تسهیل نماید. برای اطلاعات بیشتر با ادامه مقاله از این دانشنامه آهن ملل همراه باشید.

قبل از خرید میلگرد باید چه اطلاعاتی داشته باشیم؟

قبل از اقدام به خرید میلگرد، باید نسبت به مشخصات کامل آن و همچنین انواع روش های خرید میلگرد اطلاعات داشته باشید و سپس، آگاهانه اقدام به خرید نمایید. در ادامه، به معرفی این موارد می پردازیم:
 

۱- مشخص کردن اطلاعات محصول

نوع میلگرد، سایز و برند میلگرد، همچنین وزن و قیمت آن از جمله مواردی است که باید قبل از خرید این مقطع فولادی برای خود مشخص کنید.

نوع و سایز میلگرد: قبل از خرید، باید سایز میلگردی که قصد خرید آن را دارید تعیین کنید (میلگردها با قطر ۸ الی ۵۰ میلی متر تولید می شوند). همچنین باید از تعداد شاخه مورد نیاز و نوع میلگرد (A1، A2، A3، A4) نیز مطلع باشید. در صورت عدم اطلاع از این مشخصات، ممکن است گرید یا سایز متفاوتی دریافت کنید؛ در این حالت، اکثر کارخانه ها سفارشات اشتباه را پس نمی گیرند و یا تعویض نمی کنند.
 
برند میلگرد: برند میلگرد، تأثیر مستقیم بر وزن و متعاقبا کیفیت آن دارد. اگرچه این تفاوت خیلی محسوس نیست، چون امروزه اکثر کارخانه ها میلگردهای خود را بر اساس استاندارد مصوب تولید می نمایند؛ با این حال، اطلاع از برند، سایز، سبک و یا سنگین بودن، به خرید آگاهانه و انتخاب کارخانه تولید میلگرد، کمک شایانی می کند. در صورت عدم اطلاع از تفاوت میلگرد کارخانه های مختلف، نگران نباشید! کافی است از کارشناسان آهن ملل کمک بگیرید و یا با خواندن مقاله زیر به اطلاعت مورد نظرتان دست پیدا کنید.
# حتما بخوانید
 
وزن میلگرد: قبل از خرید میلگرد، لازم است وزن مصرفی پروژه را از مهندس پروژه دریافت کنید تا راحت تر بتوانید هزینه ها و نوع خرید خود را مشخص نمایید. آگاهی از وزن میلگرد در انتخاب وسیله حمل و نقل مناسب و همچنین روش خرید (از کارخانه، بنگاه یا شرکت بازرگانی) نیز تاثیرگذار است؛ زیرا به طور مثال برای خرید میلگرد از کارخانه، حتما باید حداقل یک ظرفت بار (۲۲ تا ۲۵ تن) درخواست نمایید.

قیمت میلگرد: اطلاع از قیمت روز میلگرد، برای انتخاب زمان مناسب و همچنین خرید به صرفه، مهم ترین گزینه خواهد بود. از جمله روش هایی که می توان قیمت میلگرد را تحت نظر قرار داد، می توان به رصد قیمت روزهای گذشته میلگرد و مقایسه نرخ اعلامی فروشندگان مختلف اشاره کرد. برای این منظور، می توانید قیمت روز میلگرد تمامی کارخانه ها را از طریق لینک زیر مشاهده نماید.
 

۲- مشخص کردن نحوه خرید

انتخاب روش خرید نیز یکی دیگر از مواردی است که باید قبل از اقدام به خرید میلگرد در نظر بگیرید. شما به عنوان خریدار می توانید از کارخانه، بنگاه، شرکت های بازرگانی و یا بورس اقدام نمایید. همچنین با توجه به حجم خرید خود نیز باید روش مناسب را انتخاب کنید. در ادامه انواع روش های خرید میلگرد را بررسی می کنیم.

خرید حجم بالای میلگرد به روش LC یا اعتباری

خرید میلگرد به روش LC - اعتبار اسنادی

یکی از روش های پرطرفدار برای خرید میلگرد در حجم بالا، خرید به صورت LC (اعتبار اسنادی) است. در این روش، امکان خرید اعتباری از ۱ تا ۶ ماه وجود دارد. شما می توانید از شرکت های بازرگانی معتبر (مانند شرکت آهن ملل) میلگرد را به صورت اعتباری و با ضمانت بانکی خریداری کنید؛ البته باید امکان LC کردن از طرف بانک نیز وجود داشته باشد که این مسئله را باید روزانه بررسی کرد. در حال حاضر، بانک صادرات این امکان را برای خریداران و فروشندگان فراهم می کند.
علاوه بر خرید اعتباری به روش LC، استفاده از ضمانتنامه بانکی یا استفاده از چک نیز از جمله روش های خرید اعتباری می باشد.

خرید جزئی میلگرد

گاهی لازم است میلگرد در حجم پایین و حتی به صورت شاخه ای خریداری شود؛ در این حالت، روش خرید محدود و متفاوت خواهد بود. خرید میلگرد به صورت شاخه ای، فقط از بنگاه و شرکت های بازرگانی امکان پذیر است؛ زیرا کارخانه های تولیدی، فروش میلگرد کمتر از یک ظرفیت را انجام نمی دهند. همچنین، قیمت خرید جزئی در مقایسه با خرید تناژی، کمی متفاوت خواهد بود.

خرید میلگرد از بورس

برخی کارخانه های تولید میلگرد، مانند ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و … میلگردهای خود را در بازار بورس نیز عرضه می کنند. این کار، اقدام موثری جهت ثبات بیشتر در بازار خواهد بود. در این حالت، خریدار می تواند به صورت مستقیم اقدام به خرید این محصول از طریق بورس نماید. همچنین، شرکت های بازرگانی با خرید حجم بالای میلگرد از طریق بورس، می توانند این محصول را با قیمت مناسب تری در اختیار مشتریان قرار دهند.

برای دریافت راهنمایی در مورد نحوه خرید میلگرد از بورس، توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

خرید میلگرد از کارخانه

مزیت های خرید میلگرد از کارخانه های تولید کننده، بیشتر متوجه خریداران میلگرد با تناژ بالا می باشد؛ زیرا امکان خرید میلگرد با ظرفیت محدود از کارخانه ها وجود ندارد (همان طور که گفتیم، حداقل یک ظرفیت، یعنی حدود ۲۲ الی ۲۵ تن). علی رغم این که خرید از کارخانه، قیمت به صرفه تری خواهد داشت، اما محدودیت هایی نیز دارد؛ به طور مثال، برخی از کارخانه ها به طور روزانه عرضه ندارند. همچنین ممکن است مسافت زیاد کارخانه تا محل تخلیه، باعث افزایش هزینه حمل و نقل شود. به همین دلیل، افراد تمایل کمتری به خرید میلگرد از این روش دارند.

خرید میلگرد از بنگاه

برای خرید میلگرد در حجم پایین، بنگاه ها یا انبارهای فروش، بهترین گزینه خواهند بود. از مزیت های این روش می توان به امکان خرید شاخه ای میلگرد و همچنین دسترسی آسان برای تمامی خریداران اشاره کرد. 

خرید از شرکت های بازرگانی

خرید از شرکت های بازرگانی فروش مقاطع فولادی، یکی دیگر از روش های خرید میلگرد می باشد. این شرکت ها می توانند کیفیت و قیمت میلگرد را در شرایط رقابتی عرضه نمایند. همچنین شرکت های بازرگانی معتبر و پیشرو در این زمینه، مانند شرکت آهن ملل، امکان عرضه روزانه میلگردهای تمامی کارخانه ها و همچنین، امکان ارائه میلگرد به روش اعتباری یا LC، ارائه میلگرد شاخه ای و میلگرد با تناژ بالا را دارا می باشند.  

۳- مشخص کردن محل تخلیه

 یکی دیگر از مسائلی که باید قبل از اقدام به خرید در نظر داشت، مشخص کردن محل تحویل میلگرد است. برای این منظور، خریدار باید با توجه به محل تخلیه اش، نزدیک ترین انبار یا کارخانه را به محل خودانتخاب نماید تا هزینه حمل و نقل کمتری متحمل شود. همین مسئله می تواند روش خرید میلگرد را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

۴- مشخص کردن زمان تحویل

آخرین مسئله‌‌ای که باید قبل از خرید تعیین شود، زمان تحویل محصول است. اگر خریدار برای تحویل بار عجله داشته باشد و از طریق از شرکت های بازرگانی اقدام به خرید نموده باشد، باید از قبل، این تعجیل را به کارشناس فروش اعلام کند. در این صورت، کارشناس می تواند میلگرد شما را از کارخانه ای تامین نماید که سریع ترین زمان بارگیری را دارد.

همان طور که گفته شد، کارخانه ها معمولا محصولاتشان را به طور روزانه عرضه نمی کنند؛ پس لازم است قبل از اقدام به خرید، زمان دقیق عرضه و خدمات را بررسی نمایید تا محصول، به موقع به دستتان برسد.

به طور مثال قیمت میلگرد ذوب آهن به روز هر روز بعد از استعلام از کارخانه ذوب آهن، در جداولی مشخص در سایت آهن ملل درج می‌شود و به راحتی قابل استعلام است.
https://jahannews.com/vdcgwt97nak9w34.rpra.html
jahannews.com/vdcgwt97nak9w34.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *