سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

قیمت لوله مانیسمان

شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 833832
قیمت لوله مانیسمان
قیمت روز لوله مانیسمان برای هر نوع به صورت جداگانه توسط کارشناسان آهن ملل از کارخانه های تولیدکننده استعلام می گردد. همانطور که مشاهده می کنید برای انواع لوله مانیسمان ، جداول اختصاصی در نظر گرفته شده است که بر اساس نوع و کارخانه تولید لوله مانیسمان تفکیک شده اند. شما می توانید بر همین اساس، لیست قیمت لوله مانیسمان مورد نظر خود را پیدا کنید. لازم به ذکر است برای خرید لوله مانیسمان حتما گزینه «ارزش افزوده» را فعال نموده و سپس با کارشناسان آهن ملل در تماس باشید تا فرآیند خرید تکمیل گردد.

لوله مانیسمان که همان لوله بدون درز است با استفاده از روش های مختلف تولید می شود. در تولید این لوله قطر مورد نیاز به ضخامت دیوار آن بستگی دارد. به طور کلی، فرآیند تولید لوله های بدون درز با ریخته گری فولاد خام در قالب شروع می شود. سپس آن را بر روی یک فرم فشار داده یا آن را می کشند. سپس لوله مانسمان تحت یک فرآیند اکستروژن قرار می گیرد. این کار باعث افزایش قطر داخلی و کاهش قطر خارجی می شود.

لوله manisman یا Seamless Pipe در دسته لوله بدون درز و بدون جوش قرار می‌ گیرد و مطابق با استاندارد API 5L انیستیتو آمریکایی تولید و به بازار مصرف عرضه می‌ شود. این لوله‌ها به دلیل نداشتن درز، در صنایع بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و جزو یکی از پرکاربردترین انواع لوله‌ها محسوب می‌شوند.
لوله مانیسمان به طور منظم در حمل و نقل سیالاتی مانند آب، گاز طبیعی و هوا استفاده می شود. همچنین در بسیاری از محیط‌ های پرفشار و خورنده مانند نفت و گاز، تولید برق و صنایع داروسازی لوله مانیسمان مورد نیاز است.
 
لوله مانیسمان

انواع لوله مانیسمان بر اساس رده


رده، میزان قطر و ضخامت لوله را بر اساس اندازه اسمی آن نشان می‌دهد. لوله مانیسمان را می توان بر اساس رده، به انواع مختلفی تقسیم نمود:

لوله مانیسمان چین در کارخانه فولاد چین، در طی یک فرآیند از شمش فولادی به دست می آید. این نوع لوله بدون درزجوش می باشد و به دلیل استحکام بالای این محصول، قیمت آن بالا می باشد. اولین محصول کارخانه ای که لوله بدون درز یا seamless به ایران وارد کرد، کارخانه مانیسمان بود. قطر این لوله ها از ۱ اینچ تا ۲۴ اینچ متغیر است و در رده های مختلف ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۰، ۶۰ و ۸۰ تولید می شود.
  • رده ۲۰ : لوله مانیسمان رده ۲۰ جزو لوله‌های سبک به شمار می‌آید که ضخامتی بین ۲ تا ۶ میلی‌متر و قطر ۱ تا ۱۲ اینچ دارد. این لوله در مواردی که فشار و تنش کمی وجود داشته باشد مانند لوله‌های گازرسانی توکار ساختمانی و سیستم لوله‌کشی موتورخانه‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    طبق آیین‌نامه سازمان نظام مهندسی، این لوله می تواند در ساخت ساختمان‌هایی با ارتفاع تا پنج طبقه مورد استفاده قرار گیرد، چرا در زمان زلزله و نشست ساختمان، مانع به وجود آمدن خسارات و آسیب‌های شدید مانند آتش‌سوزی می‌شود.
  • رده ۴۰ : لوله مانیسمان رده ۴۰ با ضخامت ۲ تا ۱۲ میلی‌متر، قطر ۱ تا ۱۲ اینچی و وزن متغیر تا ۵۰۰ کیلو، یکی از پرکاربردترین‌ دسته لوله‌‌ مانیسمان است. این لوله، در مواردی مانند صنایع دارویی و غذایی، خطوط آتش‌نشانی، ساخت مخازن تحت فشار، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و پروژه‌های انتقال گاز که شرایط حساس است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • رده ۶۰ : لوله مانیسمان رده ۶۰ با قطر ۸ تا ۲۴ اینچ است.
    رده ۸۰ : لوله مانیسمان رده ۸۰ در سایزهای مختلف تولید می‌شود و با ضخامت ۳ تا ۹ میلی‌متر و وزن ۹ تا ۱۵۰ کیلو در بازار موجود‌اند. این لوله‌ها می‌توانند فشار زیادی را تحمل کنند به همین سبب در صنایع مختلف، بسیار کاربردی‌اند.
  • رده ۱۲۰ : در صورتی که ضخامت لوله مانیسمان بیشتر شود، وزن آن به حدود ۷۰۰ کیلوگرم نیز می‌رسد و با توجه به اندازه و قطر درخواستی مشتریان، متفاوت است.
  • رده ۱۶۰ : قطر این لوله به اندازه قطر مانیسمان ۴۰ و ۸۰ است اما ضخامتی میان ۴ تا ۴۰ میلی‌متر دارد. لوله مانیسمان رده ۱۶۰ در صنایعی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به وزن بسیار بالای آن، در بالاترین رده لوله مانیسمان قرار می‌گیرد. در میان این رده‌ها، لوله مانیسمان رده ۲۰ و ۴۰ در دسته پرکاربردترین لوله‌مانیسمان قرار می گیرند.

تفاوت لوله مانیسمان رده ۴۰ و ۸۰

  • وزن لوله مانیسمان رده ۴۰ سبک‌تر از رده ۸۰ است
    ضخامت لوله مانیسمان رده ۸۰ بیشتر از رده ۴۰ است.
    قطر داخلی لوله مانیسمان رده ۸۰ کوچکتر از رده ۴۰ است اما وزن بیشتری دارد.

    استحکام لوله مانیسمان رده ۸۰ بیشتر از رده ۴۰ است و هر دو در امور ساختمانی به کار می‌روند اما لوله مانیسمان رده ۴۰ پرکاربردتر است.
    اگر برای انتقلات به تحمل فشار بالا نیاز باشد، لوله مانیسمان رده ۸۰ می تواند پاسخگوی خوبی باشد.

    برای جاگذاری لوله بر روی سطح، از لوله مانیسمان رده ۸۰ استفاده می‌شود، اما در صورتی که به قدرت زیادی نیاز نباشد لوله مانیسمان رده ۴۰ گزینه مناسبی خواهد.

    برای تولید لوله مانیسمان رده ۸۰ مواد اولیه بیشتری مصرف شده است و در نهایت قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

متریال و کاربرد لوله مانیسمان

لوله مانیسمان دارای کارکردها و ویژگی‌های فراوانی است و در صنایع مختلفی نظیر موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:
  • خطوط استخراج و انتقال نفت و گاز
    صنایع پالایشگاهی و شرکت‌های پتروشیمی
    آبرسانی صنعتی و امور کشاورزی
    تاسیسات صنعتی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی
    ساخت مبدل‌های حرارتی و مخازن تحت فشار
    لوله‎‌کشی ساختمانی و تاسیسات
    نیروگاه‌های تولید انرژی به منظور عایق کردن کابل‌های فشار قوی برق
    صنایع دریایی
    ساخت تجهیزات‌ هیدرولیک
    ذخیره و انتقال هیدروژن
    خطوط فشار قوی
    مبدل‌های حرارتی و گرمایی
لوله مانیسمان از متریال مختلفی ساخته می شود که در زیر به صورت لیست وار آمده است :
  • فولاد معمولی یا کربن‌استیل
    فولاد آلیاژی مانند استنلس و داپلکس
    آلیاژهای غیرآهنی مانند اینکنل و مونل
    پلی‌اتیلن
    مسی
    CPVC
    UPVC
    HDPE

کارخانه تولید لوله مانیسمان


با توجه به ساختار این لوله و استحکام بالای آن، کارخانه تولید لوله مانیسمان در ایران محدود هستند. لازم به ذکر است روش تولید لوله مانیسمان نسبت به دسگر محصولات متفاوت است. کارخانه تولید لوله مانیسمان عبارتند از:
  • لوله و نورد اهواز
    لوله مانیسمان کاوه ایرانیان
    لوله مانیسمان ساوه
    لوله مانیسمان گستر اسفراین
    شرکت فولاد صنعت
    شرکت پروفیل فولادی اصفهان
    کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد ایران
کارخانه تولید لوله مانیسمان

قیمت لوله مانیسمان

این نوع از لوله‌ها به سبب آن که هیچ‌گونه درز و جوشی در ساخت آن به کار نرفته است، استحکام بسیار بالایی دارند که به طور قطع در میزان قیمت لوله مانیسمان نیز تاثیرگذار است. این ویژگی، لوله مانیسمان را از سایر انواع لوله‌ها متمایز می‌کند. شما می توانید برای استعلام قیمت لوله مانیسمان به سایت آهن ملل مراجعه نمایید. کارشناسان آهن ملل تمامی اطلاعات مربوط به خرید و اطلاعات فنی و نوسانات قیمت لوله مانیسمان را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین در صفحه لوله مانیسمان می توانید قیمت لوله مانیسمان هر کارخانه را مشاهده کنید.

قیمت روز لوله مانیسمان

قیمت روز لوله مانیسمان به عنوان یکی از مهم ترین نکاتی که همواره باید به آن توجه داشت است. قیمت لوله مانیسمان در طی روز دستخوش نوسانات زیادی می گردد. از این رو مهم است از این نوسانات آگاه باشید و در زمان خرید حتما به آن توجه داشته باشید.

عواملی چون تغییرات بازارآهن، نرخ ارز، نرخ انرژی، قیمت نفت، میزان عرضا و تقاضا، نام کارخانه تولیدکننده و … می تواند قیمت یک محصول را به یک باره تغییر دهند.
شما می توانید برای مشاهده قیمت روز لوله مانیسمان به سایت آهن ملل مراجعه کنید. کارشناسان ما پس از استعلام قیمت از کارخانه تولیدکننده، قیمت نهایی را در سایت درج می کنند.

لیست قیمت لوله مانیسمان

لیست قیمت لوله مانیسمان اهن ملل به صورت روزانه آپدیت می شود. شما می توانید برای مشاهده تمام قیمت ها به صفحه لوله مانیسمان مراجعه نمایید.

خرید لوله مانیسمان از آهن ملل

برای خرید لوله مانیسمان با کیفیت نیاز است حتما سراغ شرکت معتبری بروید تا بتواند علاوه بر ارائه به روز ترین قیمت لوله مانیسمان، مناسب ترین قیمت را نیز به شما ارائه دهید. آهن ملل به عنوان یک شرکت معتبر و با فراهم سازی بستری امن و به روز، زمینه خرید لوله مانیسمان را برای شما خریداران عزیز آسان نموده است. شما می توانید برای خرید لوله مانیسمان به سایت آهن ملل مراجعه کرده و یا از طریق تماس با شماره ۳۵۰۲۰-۰۳۱ با کارشناسان ما در ارتباط باشید و پس از دریافت مشاوره رایگان، خرید خود را نهایی سازید.

فروش لوله مانیسمان

خرید و فروش لوله مانیسمان یکی از مواردی است که می تواند برای خریداران سود و یا زیان به همراه داشته باشد. از این رو مهم است چه زمانی و از کجا خرید خود را انجام دهید.

آهن ملل معتبرترین فروشگان آهن آلات است که توانسته طی سال ها فعالیت خود، اعتماد مشتریان خود را جلب نماید. همچنین ارائه فاکتور رسمی، باعث شده مشتریان در زمان خرید از کیفیت و اصالت محصولات خود اطمینان یابند.
https://jahannews.com/vdcexx8vwjh8xvi.b9bj.html
jahannews.com/vdcexx8vwjh8xvi.b9bj.html
برچسب ها: آهن ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *