جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

وزارت خارجه آمریکا مورد حمله سایبری گسترده قرار گرفت

يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 773648
همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، برخی رسانه‌های آمریکایی تائید کرده اند که وزارت خارجه این کشور مورد حمله سایبری گسترده قرار گرفته است.
حمله سایبری به وزارت خارجه آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، برخی رسانه‌های آمریکایی تائید کرده‌اند که وزارت خارجه آمریکا به تازگی مورد حمله سایبری گسترده قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، فرماندهی سایبری وزارت دفاع آمریکا نیز وقوع حمله سایبری اخیر را تائید و آن را «اشکال جدی احتمالی» عنوان کرده است.

در همین ارتباط نیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به فاکس نیوز گفته است که این وزارتخانه مسئولیت حفاظت از اطلاعات خود را جدی می‌گیرد و در عین حال به دلایل امنیتی در موقعیتی نیست که درباره ماهیت و یا گستردگی حادثه امنیتی سایبری اخیر توضیحاتی ارائه دهد.

هنوز مشخص نشده که حمله سایبری اخیر مربوط به چه زمانی است، اما به نظر می‌رسد که این حمله به تازگی و طی چند هفته گذشته صورت گرفته و ابعاد آن بسیار گسترده و جدی بوده است، هرچند مقامات آمریکایی همزمان تاکید کرده اند که حملات سایبری اخیر مأموریت تخلیه نیروها از افغانستان را متأثر نکرده است.

آمریکا طی سال‌های گذشته هدف حملات سایبری مختلفی بوده که به طور معمول سازمان‌ها و نهادهای دولتی این کشور را هدف قرار داده است.

با وجود آنکه رهبران و مقامات آمریکایی به طور عمده کشورهای خارجی و بویژه روسیه را متهم به مداخلات سایبری می‌کنند، اما تا کنون مدرک و مستندات مشخصی درباره ادعاهای خود علیه نقش کشورهای خارجی در حملات سایبری ارائه نداده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *