جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۴

عبدی: هزینه کردن برای فرزندآوری اتلاف منابع است

سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 772442
حالا خارجی‌ها را کار نداریم؛ دشمن، دشمن است؛ امّا بعضی کج‌سلیقگی‌ها را متأسّفانه آدم در داخل مشاهده میکند -یک جایی خواندم- که میگویند «آقا! پیری جمعیّت اشکالی ندارد»!
عبدی: هزینه کردن برای فرزندآوری اتلاف منابع است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق،  روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:«در برابر مشکلات اصلی مثل وضعیت وخیم بیماری کووید۱۹، تورم، بیکاری، پایین بودن درآمدها، محیط‌زیست، نظام بانکی، اختلال در تامین نیازهای ضروری مردم مثل برق، آب، نان و انرژی، مساله تحریم‌ها و... فرزندآوری مساله‌ای اصلی محسوب نمی‌شود. به معنای دیگر پیش از پرداختن به مساله فرزندآوری و حل آن، باید به حل مشکلات و مسائل اصلی پیش‌گفته همت گماشت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«دولتی که هزینه‌هایش با درآمدهایش همخوانی ندارد، کسر بودجه زیادی دارد، تورم سرسام‌آور است، هرگونه هزینه کردن برای فرزندآوری اتلاف منابع است، زیرا نه ‌تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه چون مشکلات اصلی را به حاشیه می‌برد یا تشدید می‌کند، فرزندآوری را هم کمتر خواهد کرد. به علاوه وظیفه اولیه حکومت حفظ شهروندان خود است نه فرزندآوری، در حالی که فوت ناشی از کرونا به ‌شدت بالا رفته و گرایش به مهاجرت هم روزافزون است».

رهبر معظم انقلاب- 22 تیر 99- در ارتباط تصویری با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرمودند:«مسئله‌ی فرزندآوری و مسئله‌ی نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بارها در این چند سال اخیر تکیه کرده‌ام و تأکید کرده‌ام، [ولی] متأسّفانه حالا که انسان نتایج را نگاه میکند، معلوم میشود که خیلی این تأکیدها تأثیر زیادی نداشته. اینها احتیاج دارد به قانون، احتیاج دارد به دنبال‌گیری جدّی دستگاه‌های اجرائی و بایستی بِجِدْ مسئله‌ی فرزندآوری را مهم دانست و از پیری جمعیّت ترسید».

ایشان در ادامه تاکید کردند:«حالا خارجی‌ها را کار نداریم؛ دشمن، دشمن است؛ امّا بعضی کج‌سلیقگی‌ها را متأسّفانه آدم در داخل مشاهده میکند -یک جایی خواندم- که میگویند «آقا! پیری جمعیّت اشکالی ندارد»! چطور اشکالی ندارد؟ یکی از پُرفایده‌ترین ثروتهای یک کشور، جمعیّت جوان در یک کشور است که ما بحمدالله از اوایل انقلاب تا امروز برخوردار بوده‌ایم و اگر بنا باشد بعداً برخوردار نباشیم، یقیناً عقب خواهیم ماند».
طیف تندرو اصلاح طلب با رویکرد غربگرایانه، از یکسو برای نسل جوان مشروب خواری و آزادی خرید و فروش مواد مخدر را تجویز کرده و از سوی دیگر، جوانان را از ازدواج و فرزندآوری نهی کرده و حاکمیت را نیز از توجه ویژه به این دو مقوله بر حذر می دارد. به نظر شما این طیف حامی منافع ملی است؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
.....
Iran, Islamic Republic of
با این وضعیت اشتغال مسکن و تورم کمرشکن هم ازدواج کم شده و هم فرزندآوری
Iran, Islamic Republic of
البته اگر دارای تفکرغربزدگی واصلاح طلبی باشد حق باایشان است
Iran, Islamic Republic of
جناب عبدی مسبب این وضعیت چه کسانی هستند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟