سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱۸

معلم، نماینده مجلس، وزارت نفت/ ماجرا چیست؟

شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 700742
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وقتی با همکاران صحبت می‌کردیم خیلی‌ها می‌گفتند که طرح خیلی خوب است و ما موافق هستیم اما وقتی آرا اعلام شد دیدیم که نتیجه و خروجی چیز دیگری است.
روایت نقوی حسینی از رفتار زشت برخی نمایندگان مجلس
به گزارش جهان نيوز، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تاکید بر لزوم شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: سال‌ها است که ما به دنبال تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس هستیم ولی 2 بار این طرح در صحن علنی رای لازم را نیاورده است.

وی گفت: من از امضاکنندگان و حامیان جدی این طرح هستم و قبلاً هم اعلام کرده‌‌ام شفافیت آرا، اموال، دریافتی‌ها و عملکرد نمایندگان باعث عزت و سربلندی مجلس می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: معتقدم طرح شفافیت آرا به شناخت موکلان و بالا رفتن آگاهی مردم و توجه آنها به عملکرد نمایندگان‌شان در مجلس که نهایتاً به انتخاب دقیق و درست آنان و تعیین اصلح کمک خواهد کرد. 

نقوی حسینی اظهار داشت: همانطور که ما در حوزه قضایی وکیل انتخاب می‌کنیم تا حرف ما را بزند و از ما دفاع کند مردم هم باید بدانند وکیل‌شان در مجلس چه کار می‌کند؛ نباید نماینده آرای مردم را بگیرد بعد در مجلس خلاف نظر موکلانش و عهدی که با آنان بسته است رفتار کند و با دادن برخی آرا گاهی اوقات باعث شرمندگی موکلانش شود.

وی گفت: شفافیت آرا کمک زیادی به سربلندی، عزت و تقویت مجلس کرده و موجب خواهد شد تا توجه و شناخت مردم از اقدامات، آرا و رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیشتر شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ به دنبال عدم تصویب دو فوریت طرح شفافیت آرا به هیأت رئیسه نامه‌ایی نوشتیم که داوطلبانه همه آرا، عملکرد، دریافتی‌های مالی و اقتصادی، رفت و آمد، حضور و غیاب به صورت شفاف اعلام شده و گزارش روزانه به موکلانم اطلاع رسانی شود.

وی در پاسخ به اینکه این طرح محاسن زیادی دارد چرا برخی نمایندگان مخالفت کردند، گفت: در عدم رأی به دو فوریت شفافیت آرای نمایندگان هم شفاف عمل نشد یعنی غیرشفاف‌ترین آرا در رأی به همین طرح بود و ما متوجه نشدیم کدام فراکسیون و کدام نماینده به این طرح رأی دادند و چه کسانی رأی ندادند.

نقوی حسینی اظهار داشت: متأسفانه وقتی با همکاران صحبت می‌کردیم خیلی‌ها می‌گفتند که طرح خیلی خوب است و ما موافق هستیم اما وقتی آرا اعلام شد دیدیم که نتیجه و خروجی چیز دیگری است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان از تصویب این طرح واهمه دارند یا اینکه اشکال فنی دارد که مخالفت کردند؟ گفت: اشکالی وجود ندارد؛ ما وکیل مردم بوده و چیز پنهانی از آنها نداریم؛ وقتی عده‌ای ادعا می‌کنند مگر مردم نامحرمند؟ چرا نباید مردم بدانند؟ باید در مورد آرای خود شفافیت ایجاد کنند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: حق مردم به عنوان افرادی که به نماینده رای داده‌اند آن است که بدانند من به چه چیزی رأی می‌دهم و به چه چیزی رأی نمی‌دهم؛ به کدام طرح رأی می‌دهم و به کدام طرح رأی نمی‌دهم؛ حقوقم چقدر است؛ خانه‌ام کجا است؛ آیا دارایی من حین نمایندگی و بعد از آن افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: طرح شفافیت آرا نمایندگان منجر به عزت و سربلندی و ارتقای جامعه می‌شود و فساد را از بین خواهد برد.

نقوی حسینی افزود: وقتی نماینده‌ای که موقع انتخابات معلم بوده و هم اکنون نماینده مجلس است و بعد از حضور در پارلمان پرونده فرهنگی بودن خود و ردیف استخدامی‌اش را از وزارت آموزش و پرورش به وزارت نفت منتقل کرده است و هم اکنون به جای حقوق معلمی و یا حقوق نمایندگی مجلس حقوق 20 میلیونی وزارت نفت را دریافت می‌کند. آیا موکل‌ها نباید این موضوع را بدانند؟

وی خاطرنشان کرد: مردمی که به این فرد معلم رای دادند حق دارند بپرسند چرا وزارت نفتی شدی؟ آیا این کار نماینده عجیب نیست؟ 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد در دوران نمایندگی از وزیر راه و شهرسازی زمین و مسکن در الهیه تهران گرفته‌اند در حالی که حق مردم است که بدانند وکیل‌شان در مجلس چه اقداماتی انجام داده و یا می‌دهد ولی اگر برخی رفتارها و آرا را شفاف بدانند دیگر به این افراد رای نخواهند داد. 

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب آقای نقوی حق همین است که گفتید! اکثریت نمایندگان مجلس متاسفانه نماینده واقعی مردم نیستندبلکه وکیل الدوله هستند!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
همین نمایندگانی که مخالف اعلام دارایی و شفافیت هستند همینا بیشتر از همه از حق مردم برای مردم توئیت می گذارند،..!1
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
همه مردم دست به دست هم دهند و در مجالس خصوصی ، مهمانی های فامیلی و همه جا بحث شفافیت مجلس را به مطالبه عمومی تبدیل کنند...
Iran, Islamic Republic of
بسیار خوب و دقیق. احسنت
Iran, Islamic Republic of
اموزش نديدن در لحظا ت اخر اخرين زور را براي دلار ميزنند
Iran, Islamic Republic of
بي فايده است بايد انچه را كه اندوخته اند پس بدهند
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعاً حق گفتی که " حق مردم است که بدانند وکیل‌شان در مجلس چه اقداماتی انجام داده و یا می‌دهد ولی اگر برخی رفتارها و آرا را شفاف بدانند دیگر به این افراد رای نخواهند داد. "
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جناب نقوی ، وای به حال نماینده ای که بر علیه دلواپسان در مجلس رای بدهد ، ..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بنده خودم یک بار شاهد رو نمایی از یک کتاب در مجلس قدیم(مشروطه) بودم. چه اسرافهایی از بیت المال به خاطر رونمایی از یه کتاب که نشد!!! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
Iran, Islamic Republic of
وقتی شعارعده ای « دانستن حق مردم است»...و..«مردم نامحرم نیستند»...است،دیگرچه جای پنهانکاری وزیرآبی رفتن؟!!!
خوش بودگرمحک تجربه آیدبه میان
تاسیه روی شودهرکه دراوغش باشد
United States
....
وحید
Iran, Islamic Republic of
...
دو چشم پر سو
Romania
مگر کارمندان وزارت نفت، شاخ غول را میشکنند که حقوق ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریالی میگیرند؟ دو برابر جعفری ایمن‌آبادی که اگر در دانشگاه چرت‌می‌زد ماهی ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال میگرفت؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
قطعا بعضی از نمایندگان که برخلاف وکلان رای و عمل می کنند حاضر به شفافیت آراء نیستند حال باید چه کرد؟ آیا مقامی نمی تواند نمایندگان را ملزم به رعایت شفافیت آراء داشته باشند؟!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای نقوی از بصیرت وهوشیاری شما تشکر می کنیم...