جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

لایحه «شفافیت» در راه مجلس

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 635063
معاون اول رئیس جمهور گفت: لایحه «شفافیت» در روزهای آینده به مجلس ارسال می‌شود تا گام جدیدی در پیشگیری از فساد برداشته شود.
لایحه «شفافیت» در راه مجلس
به گزارش جهان نيوز به نقل از  صدا و سیما، اسحاق جهانگیری عصر امروز شنبه در جمع مدیران و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی، با بیان اینکه لایحه شفافیت در روزهای آینده به مجلس ارسال می‌شود تا گام جدیدی در پیشگیری از فساد برداشته شود. افزود: بر اساس این لایحه، دولت مکلف می شود اطلاعات مسائل عمومی مورد نیاز مردم را در دسترس همگان قرار دهد.

وی همچنین گفت: لایحه مهم دیگر، لایحه «تعارض» است که در حال نهایی شدن در دولت است و در صورت تصویب آن، زمانی که بین منافع یک مدیر با منافع عمومی تعارضی پیش بیاید موضوع به نفع مردم خاتمه می یابد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: یکی از مهمترین راههای دیگر مقابله با فساد، دولت الکترونیک است؛ یعنی واردات از گمرک و دریافت ارز تا توزیع، تکلیفش مشخص می شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: دولت در زمینه مالیات اقدام مهمی صورت داد؛ به گونه ای که با الکترونیکی کردن سامانه های مرتبط با مالیات، به میزان ۲۲ هزار میلیارد تومان از فرار مالیاتی جلوگیری شد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در کشور ظرفیت های فراوانی وجود دارد و همچنین کشور دارای منابع طبیعی، انسانی و مدیریتی کم نظیری است.

جهانگیری ادامه داد: به لحاظ اقتصادی در مقطع خاصی قرار گرفته ایم و برخی اوقات که گفته می شود در شرایط خطیری هستیم، برخی شاید بگویند که در بن بست قرار گرفته ایم اما باید گفت: ما به شرایط بحرانی نیز ورود پیدا نکرده ایم.
وی افزود: به لحاظ منابع نفت و گاز رتبه اول جهان در اختیار ماست و همچنین در بسیاری از ذخایر معدنی و خیلی از فلزات جزء ۱۰ کشور اول جهان هستیم.

جهانگیری گفت: به لحاظ جغرافیایی نیز در منطقه ویژه ای قرار گرفته ایم و کشور بزرگ منطقه هستیم.
معاون اول رئیس جمهور افزود: افکار عمومی امروز به صورت جدی از رسانه ها تأثیر پذیر است؛ امروزه کارکرد رسانه ها به گونه ای است که همه مسؤولان و شهروندان به اهمیت و حساسیت آن واقف هستند.

وی ادامه داد: رسانه ها نقش مهمی در زندگی مردم و همچنین فضای مجازی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایفا می کنند و همه به نوعی رسانه ای شده اند.

جهانگیری با اشاره به روز خبرنگار گفت: باید به یک واقعیت اشاره کرد و آن این که خبرنگار، ​روزنامه نگار و رسانه آن قدر مهم و با اهمیت است که به نظر من نه تنها یک روز، بلکه تمام روزهای سال به نام خبرنگار نامگذاری شود و این حرف گزافه نیست و هر روز می تواند روز خبرنگار باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *