جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

حاجی‌بابایی: رای نمایندگان دربارهCFT شفاف باشد

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب: 644855
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خواستار برگزاری جلسه علنی مجلس برای بررسی CFT شد.
حاجی‌بابایی: رای نمایندگان دربارهCFT شفاف باشد
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی، با بیان اینکه امروز بحث FATF از مباحث مهم در کشور است، گفت: موافقان پیوستن ایران به این کنوانسیون ادعا می‌کنند با تصویب این موضوع در کشور مشکلات حل می‌شود و قیمت دلار پایین می‌آید. البته مخالفان تصویب این کنوانسیون مدعی هستند یکی از دلایل گران شدن دلار در کشور اجرای ناخواسته FATF بود که مرزها بسته شد و مشکلات عدیده‌ای برای کشور ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی با زندگی و معیشت مردم گره خورده است، ادامه داد: مردم می‌خواهند مطلع شوند و حق هم دارند در جریان موضوعات مختلف قرار گیرند.
نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه پیشنهاد شده صبح فردا مجلس 6 تا 8 صبح برای بررسی CFT جلسه داشته باشد، افزود: اصلاً مشخص نیست چرا جلسه‌ای که مشخص نیست علنی است یا غیرعلنی، رسمی است یا غیررسمی باید برگزار شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه فردا ساعت 6 و 45 دقیقه جلسه مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی برای بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT و اجرای شروط FATF برگزار می‌شود، اظهار داشت: پیشنهاد فراکسیون بر این است که جلسه در همان ساعت 8 صبح و به صورت علنی برگزار شود و مشروح این جلسه نیز از رسانه ملی به صورت زنده پخش شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس عنوان کرد: مردم باید در جریان اظهارات مخالفان، موافقان و نمایندگان دولت درباره بحث FATF قرار گیرند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه پیشنهاد فراکسیون نمایندگان این است که باید دو برابر تعداد مقرر در آئین‌نامه، نمایندگان در موافقت و مخالفت درباره این لایحه صحبت کنند، گفت: باید آرای نمایندگان درباره کلیات و جزئیات CFT به صورت شفاف و علنی اخذ شود تا مشخص شود چه نماینده‌ای موافق و چه نماینده‌ای در مخالفت با این لایحه رای داده است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
حاجی بابایی خودش از لاریجانی برای ریاست مجلس حمایت کرد
این هم نتیجه اش
Iran, Islamic Republic of
همیشه انتخاب بین بد و بدتر . در عین حال این قانون مشکوک است و ممکن است آینده بچه هایمان را نابود کند مثل برجام. باید مجلس و رای گیری علنی باشد.