شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اعلام دلیل عدم اجرای افزایش مرخصی زایمان

سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 697152
مدیرکل امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه دولت بار مالی افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه را برای تأمین اجتماعی هنوز محقق نکرده است، گفت: به همین دلیل هنوز این قانون اجرایی نشده است.
اعلام دلیل عدم اجرای افزایش مرخصی زایمان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، نعیمی مدیرکل امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه، اظهار داشت: مجلس ابتدائاً تصویب کرده بود که مرخصی به 9 ماه افزایش یابد ولی شورای نگهبان با توجه به بار مالی که این موضوع داشت، به آن ایراد گرفت و اعلام کرد که نحوه تأمین بار مالی آن باید روشن شود و به دولت اجازه داده می‌شود در صورتی که بار مالی آن را برای تأمین اجتماعی تأمین کند، مرخصی زایمان را از 6 به 9 ماه افزایش دهد.

وی گفت:‌تأمین اجتماعی به جهت اینکه بار مالی آن هنوز تأمین نشده است، مکاتباتی را با دولت داشته و امیدواریم به نتیجه برسد.

نعیمی بیان داشت: اگر مصوبات دولت که بار مالی برای صندوق‌های بیمه‌‌ای دارد، تأمین نشود اجرای آن تخلف مالی محسوب می‌شود.

مدیرکل امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: بنابراین تأمین اجتماعی پیگیر این موضوع است تا بار مالی افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه را از سوی دولت تأمین کند.
وی گفت: اخیراً در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شده است که در بودجه سال آینده بار مالی مرخصی زایمان از 6 تا 9 ماه را ببینند تا بتوانیم آن را اجرا کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *