جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۲۹

ترامپ: می‌خواهم با ایران کنار بیایم

پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 688530
فارس نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این ادعا که ایران به دنبال توافق با واشنگتن است، گفت ایران خواهان گفت‌وگو باشد، او نیز برای این کار آماده است.
ترامپ: می‌خواهم با ایران کنار بیایم
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه بار دیگر ادعا کرد که ایران به «کشوری ضعیف» بدل شده و خواهان توافق با آمریکاست.

رئیس‌جمهور آمریکا که در محوطه کاخ سفید در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، ابتدا در حال صحبت در مورد جنگ تجاری با چین بود که بحث را به سوی ایران برد و مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران خواهان توافق با آمریکاست.

او گفت: «به خاطر تعرفه‌های ما، چین در حال تبدیل شدن به کشوری ضعیف‌تر شده است، درست مانند ایران که بسیار ضعیف شده است و ایران هم خواهان توافق است.»

وی در ادامه صحبت‌هایش به بحث روابط با روسیه و گزارش «رابرت مولر» در مورد مداخله ادعایی مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا پرداخت و باز هم بحث را به سوی ایران برد. وی داشتن رابطه خوب با رقبا از جمله روسیه و چین را خوب توصیف کرد و گفت: «من می‌خواهم با همه کنار بیایم، حتی می‌خواهم با ایران هم کنار بیایم، ایران می‌خواهد صحبت کند و اگر ایران می‌خواهد گفت‌وگو کند، من حاضرم.»
 
ترامپ پیش از این در جریان سفر به توکیو پایتخت ژاپن هم در اظهاراتی مشابه گفته بود که ایران با رهبران کنونی خود می‌تواند «کشوری فوق‌العاده» باشد و او حاضر است با ایران مذاکره کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های ارشد دولت او همچنان به طرح اظهارات ضدایرانی و تلاش برای فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند. روز گذشته «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی که ایران آن را «مضحک» توصیف کرد، مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران عامل انفجارهای اخیر در بندر «فجیره» امارات عربی متحده بوده است.

دیروز «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا نیز در اظهاراتی مشابه، فعالیت‌های ایران در منطقه را «تهدیدآمیز» توصیف و ادعا کردند که افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر «تهدید ایران» صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ائتلاف سعودی با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و اروپا درسایه سکوت سازمان های بین المللی از فروردین 1394 حملات مداوم خود به یمن را آغاز کرد و تا کنون بیش از 260 هزار نفر در این حملات کشته و زخمی شده‌اند.
سران عربستان سعودی با دستور حمله به یمن مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند.
بحران دریمن به علت دخالت های عربستان و متحدانش ایجاد شد.
آمریکا در5 سال گذشته، بیش از100 میلیارد دلار کمک نظامی دراختیار ائتلاف متجاوز سعودی قرارداده است.
Iran, Islamic Republic of
آفرین به این نگاه که فقط دور را میبیند و در برابر هزاران مشکل و معضل کشور خودمان کاملا کور است. خدا را شکر که دلارهای کلان نفتی دیگر به دست صاحبان تفکرات معیوب نمیرسد
Iran, Islamic Republic of
این مشکلات نتیجه نگاه به یمن نیست نتیحه نگاه نکردن دولت تدبیر و امید به ایران و مسائل ایران است و در عوض نگاه کردن و التماس به آمریکا و اروپا!
تناقض
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه؟! از برجام که یک قرارداد بین المللی است خارج میشود، بعدش خواهان مذاکره است! می گوید ایران ضعیف شده اما کشتی هایش را 2000 کیلومتر دورتر مستقر می کند! ادعا می کند هدفش کمک به مردم ایران است اما ارزاق عمومی و دارو را تحریم و هواپیمای مسافربری را ساقط می کنند!!! و...
Iran, Islamic Republic of
اون که کافره داره کفر خودش را بروز میدهد جای غصه نیست غصه از منافقینی است که اسم مسلمان دارند و زیر بیرق کفر سینه میزنند دردش بقدری جانکاه است که تا مغز استخوان انسان را میسوزاند.
احسنت
Iran, Islamic Republic of
آفرین . امان از نفاق . امان از نفاق . امان از نفاق !

...
Iran, Islamic Republic of
باز آقای بی ریط کامنت بی ربط گذاشت
Iran, Islamic Republic of
خروج دولت ترامپ ازبرجام ناقض صلح و امنیت بین‌المللی است.
اقدامات اخیردولت ترامپ ناقض صلح و امنیت بین‌المللی است.
اینم از ترامپ و لولو خورخوره سر نیزه اصلاحات
از هارت و پورت همین کاکل زری، ایزی لایف بندان راه می انداختید، ای حضرات اسهال طلب؟
Iran, Islamic Republic of
آمریکا فروش سلاح به حامیان اصلی تروریسم را متوقف کند.
Iran, Islamic Republic of
آل سعود با چراغ سبزآمریکا برسرمردم یمن انواع سلاحهای ممنوعه و بمب های خوشه ای می ریزد.
Iran, Islamic Republic of
بمب‌های خوشه‌ای ساخت آمریکا زندگی مردم یمن را به تباهی کشانده است...!
Iran, Islamic Republic of
خداوند یک بیشعور دیوانه را رئیس‌جمهور آمریکا کرده تا از درون از آمریکا انتقام بگیرد انتقام چند قرن جنایت و بیدادگری از مردم مستضعف جهان، بزودی افول آمریکا در همه جهات شروع میشود.
Iran, Islamic Republic of
صراط مستقیم کناره ندارد .
Iran, Islamic Republic of
چین و روسیه و ایران و چند کشور دیگر علیه آمریکا دست به اقدامات میزند بعد جناب ترامپ میگه ایران و چین ضعیف شدند!!! روسیه هم از یکی از پیمان نامه های مهم هسته ای دوجانبه با آمریکا میخواهد بیرون بیاید چونکه ترامپ قبلش میخواهد بیرون بیاید. شاید روسیه هم ضعیف شده ما خبر نداریم!!!!
تو یک فیلم آمریکایی دیدم که سرباز به فرمانده اش گفت "از کجا میدانی ما پیروز این جنگ میشویم؟" فرمانده اش گفت "چونکه ما آمریکایی هستیم"
بنظرم تفکر آمریکایی همه دنیا را ضعیف و برده خودش میخواهد. اسم دیگه اش امپریالیسم است.
Iran, Islamic Republic of
اگر فقط چند ساعت اقتصاد کلان خوانده باشی میفهمی که امریکا چطور میتواند اقتصاد کشوری مثل چین را دچار رکود کامل کند و اقتصاد نیم بند روسها را هم متلاشی کند. ایران هم که اصولا از اقتصاد نفتی دنیا حذف شده و عددی حساب نمیشود. بیشتر از 55 درصد صادرات چین به امریکاست ,آن هم کالاهایی که باکیفیت ترش را خود امریکا میتواند تولید کند و اگر کمی دیگر تعرفه کالای چینی افزایش یابد آن وقت خرید کالای امریکایی به صرفه میشود و چین دچار بحران اقتصادی میشود. خود چینی ها هم میدانند که ترامپ قبل از آن که سیاستمدار باشد, یک شارلاتان اقتصادی است که میتواند هر چه را این سالها رشته اند پنبه کند
به ۵:۴۷
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دروغ می گوید. دنبال نابودی ایران است ولی داره روی افکار عمومی دنیا راه می رود تا اگر اتفاقی افتاد کسی آمریکا را مقصر نکند.
Iran, Islamic Republic of
دایم داره تو رسانه ها میگه که ما به فکر توافقیم و ایران نیست ....!!!!
مخلصی
Romania
ترامپ به شدت از مقام عظمای ولایت و قدرت ویرانگر موشکی سپاه میترسد و میداند که اگر رهبری معظم دستور بدهند کل دشمنان جمهوری اسلامی در عرض چند روز نیست و نابود میشوند....
Iran, Islamic Republic of
شيوه ترامپ بازي كردن است با طرفين خودش ادم شالاتاني است با اوباما ببو شتيل بگير فرق ميكند
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
ترامپ هم عددی نیست ...
کنار نیا
Iran, Islamic Republic of
کنار نیا . کنار بزن ! آره کنار بزن بذار بریم ترافیک درست کردی .
جواد
آقای روحانی ترامپ گفته ایران با رهبران کنونی خود می‌تواند «کشوری فوق‌العاده» باشد و او حاضر است با ایران مذاکره کند.، چرا کاری نمی کنید مذاکره که پایان ندارد آون مذاکره نشد یک مذاکره دیگر هنوز دو سال از عمر دولت شما مانده کاری بکنید یک مذاکره دیگه جا داره
وزوزخان
Iran, Islamic Republic of
با حاج خانم قبلش هماهنگ کردی دیگه؟
United States
...
Iran, Islamic Republic of
مردک خیلی کنار بیایی میزنی به گارد ریل
Iran, Islamic Republic of
هر وقت با چین و مکزیک و روسیه و ونزوئلا و هند و باقی دنیا کنار آمدی یک زنگی بزن ما هم خود را آماده کنار آمدن کنیم ولی اگر گاو شیر ده میخواهی آدرسش یک کوچه آنطرفتر است اشتباهی در نزنید که آبروی تان میرود و به در بسته میخوری!!!!
Iran, Islamic Republic of
به نظرم مزدوران و شیفتگان آمریکا در داخل کشور .. بیشتر از آمریکا تهدید محسوب می شوند.!!!