سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۵

واکنش ترامپ به اقدام برجامی ایران

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب: 690741
رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه به بیانیه ایران در خصوص افزایش ذخائر اورانیوم خود واکنش نشان داد.
واکنش ترامپ به اقدام برجامی ایران
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه به بیانیه ایران در خصوص افزایش ذخائر اورانیوم خود واکنش نشان داد.

«بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز دوشنبه (۲۷ خرداد) در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) تصریح کرد که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتا تا ششم تیر از سقف 300 کیلو عبور خواهد کرد.

ترامپ بدون ارائه توضیح بیشتر در توئیتر نوشت: «ایران قرار است از محدودیت‌های ذخائر اورانیوم سرپیچی کند.»

«دونالد ترامپ» ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته در ادامه کارشکنی‌های دولت آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای برجام به مشارکت کشورش در این توافق پایان داد و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را احیا کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در آن زمان برای محقق کردن خروج از برجام گزینه‌های متعددی در اختیار داشت که برخی از آنها می‌توانست به «لغو کامل» برجام و احیای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران منجر شود.

او در صورتی که به «ساز و کار حل اختلاف» در بند ۳۶ توافق هسته‌ای استناد می‌کرد می‌توانست علاوه بر تحریم‌های آمریکا، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را هم علیه ایران احیا کند. 

ترامپ در آن زمان به جای استفاده از این گزینه ترجیح داد از قوانین  داخلی آمریکا برای خروج از برجام استفاده کند تا ضمن حفظ محدودیت‌های هسته‌ای علیه ایران، امکان برخورداری تهران از مزایای برجامی را به حداقل برساند.   

«جرارد آرو»، سفیر سابق فرانسه در آمریکا امروز (دوشنبه ۲۷ خرداد) در توئیتر درباره رویکرد آمریکا در خصوص برجام نوشت آمریکا نمی‌تواند «خدا و خرما را با هم داشته باشد.»

وی نوشت: «ایران از لحاظ سیاسی ملزم بود دیر یا زود به تحریم‌های آمریکا واکنش نشان دهد. نمی‌شد آمریکا هم خدا را داشته باشد، هم خرما را؛ یعنی برجام و تحریم‌ها را [با هم حفظ کند.]»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی، حمله به نفتکش ها ژاپنی در دریای عمان با دستور مستقیم ترامپ صورت گرفته است
حمله به نفتکش ها کار کاخ سفید بود.
که کاخ سفید درحمله به نفتکش ها در خلیج عمان دست داشته است.
ترامپ بابت حمله به نفتکش ها درخلیج عمان از عربستان سعودی پول دریافت کرده است.

تجاوز آمریکا به سوریه جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی متاسفانه مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی تاکنون درک نمی کنند، نمی فهمند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
آمریکا ازسال 2015 تاکنون شریک جرم جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن است.
نیروهای تروریست آمریکایی به همراه ائتلاف متجاوز سعودی به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درجنگ یمن باید دادگاه لاهه محاکمه شوند.
Iran, Islamic Republic of
آگوست سال 1945 آمریکا بر سر شهرهای هیروشیما و ناگازاکی در ژاپن بمب اتمی انداخت. اکنون 73 سال از آن ماجرا می‌گذرد، اما هنوز هم هیچ‌کس اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر نمی کند، خفه خون گرفتن و سکوت اختیارکرده است.
ومجامع حقوق بشری ازسال 1945 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
واین درحالی است که مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
با اشاره به بیانات رهبری در دیدار آبه
واشنگتن‌پست: سخنان رهبر ایران همان‌«آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» بود
واشنگتن‌پست در توصیف موضع مستحکم و عزتمندانه رهبر انقلاب در برابر پیغام دسیسه‌آمیز ترامپ، نوشت: در صدای رهبر ایران بازتاب این جمله آیت‌الله خمینی را می‌توان شنید که گفت: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹




«من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.» این جمله، پاسخ حکیمانه و غرورآفرین رهبر معظم انقلاب به پیغام حیله‌گرانه ترامپ بود که سپهر رسانه‌‌ای جهان را درنوردید، روح ملت‌ها و مستضعفان عالم و شیفتگان انقلاب اسلامی در سراسر جهان را طراوت بخشید و قلوب آزادگان جهان را فتح کرد. موضع متقن و مستحکم رهبر انقلاب که صبح پنج‌شنبه در دیدار شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اتخاذ شد، هنوز در کانون توجه محافل خبری و اندیشه‌ای جهان است.
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در مطلبی به قلم دیوید ایگنیشس به پاسخ عزتمندانه رهبر انقلاب اینطور واکنش نشان داد: آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: من ترامپ را فردی که شایسته تبادل پیام باشد نمی‌دانم. ما با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد. در صدای رهبر ایران بازتاب این جمله آیت‌الله خمینی را می‌توان شنید که گفت: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»
این روزنامه آمریکایی نوشت: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، ایران را به حملاتی ضد نفتکش‌ها در نزدیکی تنگه هرمز متهم کرده است. زمانی که او این سخن را می‌گفت تصاویری از ستون‌هایی از دود بر فراز دو نفتکش در حال برخاستن به هوا بود. پمپئو نتوانست مدرک محکمی علیه ایران ارائه
Iran, Islamic Republic of
در منطقه هر اتفاقی می‌افتد آمریکایی‌ها جنایتکار شماره یک و انگلیسی‌ها جنایتکار شماره یک بلافاصله ایران را متهم می‌کنند....