سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۷

ترامپ: ایران هر وقت آماده باشد به ما زنگ می‌زند

دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب: 687133
فارس: رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه مدعی شد ایران هر وقت آماده باشد با او تماس خواهد گرفت.
ترامپ: ایران هر وقت آماده باشد به ما زنگ می‌زند
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه مدعی شد ایران هر وقت آماده باشد با او تماس خواهد گرفت. 

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: «رسانه‌های جعلی بیانیه‌ای نوعاً غلط منتشر کرده‌اند و بدون داشتن هیچ‌گونه علم مدعی شده‌اند ایالات متحده به دنبال آغاز مذاکره با ایران است. این گزارش‌ها نادرست هستند.»

وی در توئیتی دیگر نوشت: «ایران اگر آماده باشد و اگر اصلاً چنین آمادگی‌ای داشته باشد با ما تماس خواهد گرفت. در ضمن، اقتصادشان همچنان رو به فروپاشی است-بسیار برای مردم ایران ناراحتم.»

مشخص نیست منظور ترامپ گزارش کدام رسانه بین‌المللی و احتمالاً آمریکایی است، اما در روزهای گذشته گزارش‌هایی درباره تلاش ترامپ برای دوری‌گزینی از درگیری نظامی با ایران و مذاکره با تهران در رسانه‌های مختلف منتشر شده است. 

به عنوان مثال، خبرگزاری رویترز چند روز پیش به نقل از یکی از مقام‌های دولت ترامپ که اشاره‌ای به نامش نشده بود مدعی شده مقام‌های آمریکایی منتظر تماس ایران پای تلفن نشسته‌اند. 

این مقام گفت: «ما کنار تلفن نشسته‌ایم؛ ولی هیچ پاسخی (تماسی) از سوی ایران در ارتباط با گفت‌وگوهای رو‌ در رو دریافت نکرده‌ایم».

ترامپ روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران کاخ سفید گفت دوست دارد که مقام‌های ایران با او تماس بگیرند. شبکه خبری سی‌ان‌ان یک روز بعد گزارش داد کاخ سفید شماره تماس ترامپ را در اختیار سفارت سوئیس قرار داده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا گفته که به دنبال رسیدن به یک توافق هسته‌ای جدید با ایران است؛ این در حالی است که او اردیبهشت‌ماه سال گذشته به مشارکت آمریکا در توافق هسته‌ای برجام پایان داد و تحریم‌های هسته‌ای را علیه ایران از سر گرفت. 

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد. 

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولتمردان آمریکایی به همراه سربازان آمریکایی به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان باید دردادگاه لاهه محاکمه شوند.
Iran, Islamic Republic of
بدون حمایت آمریکا، رژیم کوک کش سعودی درمنطقه و یمن وجود نخواهد داشت.
بدون حمایت آمریکا، رژیم کوک کش صهیونیستی درمنطقه و یمن وجود نخواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همش تقصیر دوتمردان و شخص روحانی و ظریف هست که امریکا پر رو شده
United States
باشه، تلفن دم دستت باشه خبرت می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
موشک شلیک شده به سفارت آمریکا در بغداد و حمله به کشتی فجیره امارات یک سناریو بسیار پیچیده ای بود که ممکن است در آینده، آمریکا در منطقه خلیج فارس نقش پر رنگ تری ایفا کند... مثلا تهدید برای امنیت عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس وتشکیل ناتوی عربی...
Iran, Islamic Republic of
آقای ترامپ چند بار زنگ زدیم تماس برقرار نشد مطمئنی دو شاخه تلفن را به پریز زدی؟