جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۰

ترامپ:محدودیت هسته‌ای ایران باید صد ساله باشد

پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب: 694890
رئیس‌جمهور آمریکا گفت او «رند پال» را برای مذاکره با ایران «منصوب» نکرده، اما برای این سناتور احترام قائل است و به حرف‌های او گوش می‌دهد.
ترامپ:محدودیت هسته‌ای ایران باید صد ساله باشد
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه او «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه را مأمور گفت‌وگو با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران کرده، تکذیب کرد، اما گفت به حرف‌های پال گوش می‌دهد و برای او احترام قائل است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پال را برای مذاکره با ایران منصوب کرده است، گفت: «نه، چیزی در این مورد نمی‌دانم جز اینکه من با سناتور پال صحبت کردم و سناتور پال کسی است که من با او رابطه بسیار خوبی دارم و به او گوش می‌دهم، اما نه، او را منصوب نکرده‌ام. او کسی است که من به او گوش می‌دهم، من برای سناتور پال احترام قائلم.»

رئیس‌جمهور آمریکا سپس بار دیگر مدعی شد که ایران در قیاس با وضعیتی که در ابتدای دولت ترامپ داشته، «بسیار متفاوت» شده است. وی افزود: «آن زمان آن‌ها داشتند در یمن، سوریه و عراق می‌جنگیدند و مشکل درست می‌کردند. الان کاملا متفاوت هستند و می‌بینید که دارند عقب می‌آیند.»

او با اینکه تحریم‌ها «آسیب زیادی» به ایران وارد کرده، گفت این وضعیت می‌تواند به سرعت تغییر کند و ایران باید با آمریکا به توافق برسد. ترامپ گفت: «توافق رئیس‌جمهور [باراک] اوباما از جنبه‌های مختلف فاجعه بود، از همه مهمتر به این دلیل که خیلی زود به پایان می‌رسید. نمی‌توانید با یک کشور توافق کوتاه‌مدت داشته باشید، باید توافق صدساله باشد.»

وی افزود: «آن‌ها نباید روی موشک‌های بالستیک کار کنند، اما توافق به آن‌ها اجازه این کار را می‌دهد. همچنین، باید بتوانیم مکان‌های دیگر را هم بررسی کنیم، اما ما الان اجازه نداریم مهمترین مکان‌ها را بررسی کنیم. این چه توافقی است؟»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌هایش، با بیان اینکه تحریم‌ها فروش نفت ایران را کاهش داده، مدعی شد که از این وضعیت «ناراحت» است و آنچه می‌خواهد صرفا رسیدن به یک «توافق منصفانه» است. او البته گفته برای چنین توافقی «عجله ندارم.»

شب گذشته پایگاه «پالیتیکو» به نقل از منابع آگاه نوشت رند پال قصد دارد به هدف کاهش تنش میان آمریکا و ایران، به نمایندگی از ترامپ با ظریف دیدار کند. این پایگاه مدعی شده بود که ترامپ با این پیشنهاد موافقت کرده است و اکنون پال به دنبال دیدار با ظریف است.

امروز خبرنگار روزنامه «گاردین» نوشته ظریف در جمع گروهی از خبرنگاران درباره احتمال گفت‌وگو با پال گفته است: «من با فرستاده‌ها سر و کار ندارم.» به ادعای خبرنگار گاردین، ظریف بدون ارائه جزئیات بیشتر، گفته است که با اعضای کنگره آمریکا دیدار خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر کس از دولت عامل این شده که حق ایران در زبان ترامپ محرومیت صد ساله شود باید محاکمه شود.
Iran, Islamic Republic of
غلط کرده ، چکاره است که برای ایران حد و حدود تعیین می کند؟ووو.....
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
اقای ترامپ باید بدانی که یک تو دهنی محکم از مردم ایرانی خواهی خورد.
Iran, Islamic Republic of
تو دهنی رو باید تو انتخابات بزنیم و لیبرال ها رو بفرستیم تو زباله دان تاریخ...
Iran, Islamic Republic of
....
ممد
United States
بفرمائید.... بفرمائید قالیشویی تورقوز آباد را بازرسی کنید و ببینید که دختر ۱۱ ساله در زیر زمین خانه شان اورانیوم غنی میکند!!!!
Romania
آمریکایی‌ها در منطقه شکست خوردند.
انگلیسی‌ها در منطقه شکست خوردند.
Iran, Islamic Republic of
این بابا فکرمیکنه رژیم اشغالگرتا۱۰۰سال دیگه میتونه استقامت کنه وحیات داشته باشه بگو عموتاانموقع امریکا هم به این شکل استکباری اش وجودنخواهدداشت
Iran, Islamic Republic of
اگر توانستی تضمین بدهی که صد ساله شوی ما هم امضا میکنیم.
محمد
United Arab Emirates
البته این تاجر زرنگ کهنه کار به مرگ میگیره که ایران به تب راضی بشه!
...
Iran, Islamic Republic of
تا صد سال آینده آمریکا بیش از صد مورد تودهنی اساسی از ایرانیها دریافت خواهد کرد به لطف خدا تو همین توهمات بمان آقای ترامپ.
Iran, Islamic Republic of
ماکه تا100 سال بعدزنده نیستیم عمرمان درابن 40سال با جنگ وتحریم وبدبختی واختلاس وشعارهای دورغین حاکمان این کشور گذشت
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم مخالفین برجام وکسانی که برجام را خسارت محض می دانند کمی به خود آیند وبه موفقیت مذاکره کنندگان ایرانی ونتایجی که برای کشور ولو روی کاغذ بهمراه داشته اعتراف واز مواضع اشتباه خود دست برداشته و از درگاه باریتعالی طلب بخشش وتوبه نمایند!!!!.
Iran, Islamic Republic of
صد سال کافیه ؟
می خوایی بیشترش کنیم؟
...
Iran, Islamic Republic of
چه تضمینی تا100سال دیگه، ترامپ همچنان رئیس جمهور اشه يارئيس جمهورهای بعدی نطراونوقبول داشته باشند؟؟؟؟؟ اینجوری این دههاسالتحریمه واگرچیزی دراین همه سال براش مونده باشه خوراک غربه
Romania
چه افتخاری بالاتر از این که ایران و ایرانیان می‌توانند با از بین بردن آخرین مدل صنعت و فن‌آوری پهپاد دشمن، دولت و دولتمردان آمریکا را تحقیر کنند و آنان نتوانند عکس‌العمل از خود نشان بدهند. اکنون نه تنها ایران بلکه جهان مقاومت یعنی جهان مستضعفین به خودش می‌بالد.
Romania
به ترامپ احمق می‌گویم تروریست آن حکومتی است که اجازه دارد یک انسان رنگین پوست را در ملأ‌عام بدون ارتکاب جرم و جنایت به رگبار ببندد، هواپیمای مسافربری را ساقط می‌کند، با کمک تسلیحاتی به آل سعود خبیث گاو شیرده،کودکان و زنان را در یمن قتل عام می‌کندو... نه ملت ما که علی‌رغم داشتن توان هواپیمای جاسوسی دارای مسافر نظامی آمریکایی صرفا به خاطر انسانیت از اسقاط آن خودداری می‌کند؟!
Romania
ملت‌های آزاده جهان به ویژه ملت مظلوم فلسطین، خیانت سران مرتجع عرب گرد‌آمده در منامه را هرگز فراموش نخواهند کرد و قطعا با این خیانت نخواهند توانست ملت فلسطین را از دست‌یابی به سرزمین مقدس فلسطین به مرکزیت قبله اول مسلمین یعنی بیت‌المقدس محروم کنند ان شاءا... با نابودی رژیم کودک‌کش کمتر از دو دهه دیگر، نماز جمعه در بیت‌المقدس با حضور چند میلیونی مسلمانان و آزادگان برگزار خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا با خودش گفته تا زنده‌ام نمیخوام ایران هسته ای بشه لذا این جمله رو گفته؛ درحالی که زنده سیاسی بودنشن نهایتاً 5-6 سال دیگش. البته تو این مدت هم آرزوشو به گور خواهد برد.
Denmark
حیونکی از الان ماده ها و تبصره های توافق نامه خودش با ایران را پرده برداری کرده ! مادام العمر نباشه ! مکان های دیگر را بتوانیم بازدید کنیم !! و ... حتما" سر میز هم میگه باید نتانیابو هم باشه !!!