جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

فرود موشک «زلزال-۱» بر سر شبه‌نظامیان مستقر در شمال یمن

سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب: 661197
یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله با شلیک یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» محل استقرار شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در استان الجوف واقع در شمال شرقی یمن را هدف قرار داد.
فرود موشک «زلزال-۱» بر سر سعودی ها
به گزارش جهان نيوز، نیروهای موشکی ارتش یمن و انصارالله امروز سه‌شنبه محل استقرار شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی را در استان الجوف واقع در شمال شرقی یمن هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی یمن به شبکه المسیره گفت که موشک بالستیک بومی‌ساز «زلزال-۱» دقیقا به هدف مورد نظر در جبهه «الغیل» استان الجوف اصابت کرده است.
یگان موشکی یمن دوشنبه‌ هفته گذشته، چهار فروند موشک «زلزال-۱» را به صورت همزمان به سمت شبه‌نظامیان مستقر در شرق شهر «الخوبه» در جازان واقع در جنوب عربستان شلیک کرده بودند.

حملات موشکی یمن در حالی ادامه دارد که فرماندهان یمنی معتقدند ائتلاف متجاوز سعودی با وجود توافق آتش‌بس در الحدیده، هر روز آن را نقض می‌کنند.

ادامه نقض آتش‌بس از زبان معاون استاندار الحدیده
مقامات یمنی می‌گویند که ائتلاف سعودی-اماراتی به آتش‌بس در استان الحدیده (در غرب یمن) که در نتیجه مذاکرات صلح در سوئد حاصل شده است، پایبند نیست.

معاون استاندار الحدیده  در این باره گفت که نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی امروز سه شنبه روستای «الزعفران» در منطقه «کیلو۱۶» استان الحدیده را گلوله‌باران کردند.
 «عبد الجبار احمد محمد» افزود: رایزنی کمیته نظارت سازمان ملل بر آتش‌بس در الحدیده با طرف مقابل(دولت مستعفی یمن) ادامه دارد و گزینه تحویل بندر الحدیده اصلا مطرح نیست.

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن نیز دیروز دوشنبه (24 دسامبر) اعلام کرده بود که «نیروهای یمنی به توافق آتش‌بس در الحدیده پایبندند اما نیروهای متجاوز به یمن و مزدوران تحت فرمان آنها، از زمان حضور تیم نظارتی سازمان ملل در این شهر، 17 بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند».

گفت‌وگوهای دو هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت ریاض (دولت مستعفی یمن مقیم عربستان)، پس از دو سال توقف، سرانجام بار دیگر ششم دسامبر جاری در استکهلم سوئد برگزار شد و طرفین به توافقاتی از جمله برقراری آتش‌بس در الحدیده دست یافتند.

 توافق به دست‌آمده در گفت‌وگوهای صلح یمن در سوئد درباره آتش‌بس در الحدیده از روز سه‌شنبه (۲۷ آذرماه) وارد مرحله اجرا شده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دم شون گرم