يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

رایزنی هیأت کره شمالی با نخست‌وزیر سوریه

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 656907
در دیدار وزیر خارجه کره شمالی و هیأت همراه با نخست‌وزیر سوریه درباره راه‌های تقویت روابط دو طرفه رایزنی شد.
رایزنی هیأت کره شمالی با نخست‌وزیر سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی و هیأت همراه وی سه‌شنبه هفته جاری وارد سوریه شد.بر اساس گزارش بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام‌الحربی»، «عماد خمیس» نخست‌وزیر سوریه امروز (چهارشنبه)  با این هیأت درباره راه‌های تقویت روابط میان سوریه و کره شمالی بحث و تبادل‌نظر کرد.

نخست‌وزیر سوریه در این دیدار اعلام کرد دولت و ملت سوریه قدردان حمایت‌های کره شمالی از دمشق در راستای جنگ علیه تروریسم و دفاع از حاکمیت و وحدت اراضی هستند.

وی در ادامه گفت دمشق بر گسترش روابطش با کره شمالی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، خدماتی و سرمایه‌گذاری مُصِر است تا به سطح روابط سیاسی عمیق و ریشه‌دار میان دو کشور برسد.

ری یونگ هو هم اعلام کرد سوریه به برکت فداکاری‌های ارتش و ایستادگی ملت، در مرحله پایانی جنگ و آزادسازی تمامی خاکش از تروریسم است؛ وی همچنین تلاش‌های سوریه در راستای فراهم کردن درخواست‌ها برای مرحله بازسازی را ستود.

هیأت مذکور دیروز با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد و اسد در این دیدار تأکید کرد هدف از جنگ و اعمال فشار علیه دمشق و پیونگ‌یانگ، یکی است.وزیر خارجه کره شمالی هم پیامی از «کیم جونگ اون» رهبر این کشور به بشار اسد انتقال داد و اظهار داشت که اون بر مواضع ثابت کشورش مبنی بر حمایت سوریه تأکید دارد و پیروزی دمشق در برابر جنگ تروریستی را تبریک گفته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *