کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رایزنی هیأت کره شمالی با نخست‌وزیر سوریه

14 آذر 1397 ساعت 14:41

در دیدار وزیر خارجه کره شمالی و هیأت همراه با نخست‌وزیر سوریه درباره راه‌های تقویت روابط دو طرفه رایزنی شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی و هیأت همراه وی سه‌شنبه هفته جاری وارد سوریه شد.بر اساس گزارش بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام‌الحربی»، «عماد خمیس» نخست‌وزیر سوریه امروز (چهارشنبه)  با این هیأت درباره راه‌های تقویت روابط میان سوریه و کره شمالی بحث و تبادل‌نظر کرد.

نخست‌وزیر سوریه در این دیدار اعلام کرد دولت و ملت سوریه قدردان حمایت‌های کره شمالی از دمشق در راستای جنگ علیه تروریسم و دفاع از حاکمیت و وحدت اراضی هستند.

وی در ادامه گفت دمشق بر گسترش روابطش با کره شمالی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، خدماتی و سرمایه‌گذاری مُصِر است تا به سطح روابط سیاسی عمیق و ریشه‌دار میان دو کشور برسد.

ری یونگ هو هم اعلام کرد سوریه به برکت فداکاری‌های ارتش و ایستادگی ملت، در مرحله پایانی جنگ و آزادسازی تمامی خاکش از تروریسم است؛ وی همچنین تلاش‌های سوریه در راستای فراهم کردن درخواست‌ها برای مرحله بازسازی را ستود.

هیأت مذکور دیروز با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد و اسد در این دیدار تأکید کرد هدف از جنگ و اعمال فشار علیه دمشق و پیونگ‌یانگ، یکی است.وزیر خارجه کره شمالی هم پیامی از «کیم جونگ اون» رهبر این کشور به بشار اسد انتقال داد و اظهار داشت که اون بر مواضع ثابت کشورش مبنی بر حمایت سوریه تأکید دارد و پیروزی دمشق در برابر جنگ تروریستی را تبریک گفته است.
 


کد مطلب: 656907

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656907/رایزنی-هیأت-کره-شمالی-نخست-وزیر-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com