جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

وزیر خارجه کره شمالی هفته آینده به سوریه سفر می‌کند

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 655229
یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که قرار است وزیر خارجه کره شمالی هفته آینده به دمشق سفر و مقدمات نشست آتی رهبر کره شمالی با رئیس جمهور سوریه را فراهم کند.
وزیر خارجه کره شمالی هفته آینده به سوریه سفر می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی قصد دارد برای دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه عازم این کشور شود.شبکه خبری «NK News» کره، به نقل از یک منبع دیپلمات گزارش داد که قرار است یونگ هو هفته بعد، و پس از سفر به ویتنام، به سوریه نیز سفر کند.

این شبکه اعلام کرد که دستور کار وزیر خارجه کره شمالی در سوریه تا کنون مشخص نیست و دمشق نیز واکنشی به این مسئله نداشته است.پایگاه خبری معارض «عنب» گزارش داد که احتمالا هدف از این سفر، تعیین جدول زمانی برای برگزاری نشست بین «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و بشار اسد است.

اسد چندی پیش به «مون جونگ نام» سفیر جدید پیونگ یانگ در دمشق گفته بود که تمایل دارد به کره شمالی سفر و با رئیس جمهور این کشور دیدار کند.این  شبکه خبری کره‌ای اعلام کرد که از چهار سال پیش تا کنون، این نخستین سفر وزیر خارجه کره شمالی  به سوریه به شمار می‌رود، ولی با این وجود روابط بین دو کشور مستحکم است.

بنا بر این گزارش، پیونگ یانگ طی هفت سال جنگ علیه سوریه از نظر سیاسی و نظامی، از دمشق حمایت کرده است.این برای نخستین بار نیست که در سال جاری، وزیر خارجه کره شمالی عازم منطقه خاور میانه می‌شود؛ یونگ هو در آگوست به جمهوری اسلامی ایران سفر و با «حسن روحانی» رئیس جمهور و سایر مسئولان بلندپایه این کشور دیدار کرد.

NK News در پایان گزارش داد: «در حالی که مذاکره با آمریکا در خصوص مسئله هسته‌ای به کندی پیش می‌رود، کره شمالی در تلاش است که روابط خود را با همپیمانان سنتی خود تقویت کند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *