پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۳
۱۱
بلند شدن صدای «رادیکالیسم اصلاح طلبی» زیر سایه «سکولاریم»

زیر پوست روزنامه‌های اصلاح طلب و دولتی چه خبر است؟+ تصاویر

دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 654429
زیر پوست روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اینک روزنامه دولتی ایران جریانی در حال کار است که صدای رادیکالیسم سیاسی اصلاح‌طلب زیر سایه سکولاریسم از آن به گوش می‌رسد.
زیر پوست روزنامه‌های اصلاح طلب و دولتی چه خبر است؟+ تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: رسانه‌های اصلاح طلب و نزدیک دولت دوباره ساز رادیکالیسم زیر سایه سکولاریسم را به صدا درآوردهاند. روزنامه اصلاح‌طلب شرق خبری دروغ درباره عراقی‌ها در آستانه محرم الحرام می زند؛ جالب اینجاست که الشرق الاوسط که «علیرضا نوری زاده» از ضدانقلابیون فراری از ستون نویسان ثابت این روزنامه عربی است نیز همین مسئله را پیشتر مطرح کرده است.

به گزارش جهان نيوز، روزنامه اصلاح طلب ابتکار به جای درج واژه «شهادت» برای سید و سالار شهیدان از واژه انحرافی «درگذشت» استفاده می‌کند و در آستانه اربعین حسینی(ع) و راهپیمایی پرشور شیعیان اهل بیت (ع) به طور معناداری از بیماری‌ها و مشکلات این سفر می گوید.  سئوال اینجاست که زیر پوست مطبوعات اصلاح طلب و نزدیک دولت که از نیروهای این جریان سیاسی استفاده می‌کنند، چه خبر است؟

زمانی که «کاوه مدنی» معاون رئیس سازمان محیط زیست از کشور گریخت، روزنامه دولتی ایران در مصاحبه ای با این متهم فراری، بدون اشاره به مکان فعلی مدنی، عملاً وی را از اتهام جاسوسی مبرا ساخت و هیچ پاسخی به این سؤال نداده است که چرا مدنی از ایران گریخته است.
 

در همین مصاحبه، معاون رقاص محیط زیست در پاسخ به این سؤال که چرا درباره عکس هایی که به نام مالزی و در زمان تصدی معاونت منتشر شد شفاف سازی نمی کنید، هم گفت: «گاهی اوقات سکوت بهترین جواب است. وقتی کسانی پول می گیرند که نفهمند و نشنوند و نبینند صحبت کردن با آن ها بیهوده است.»

این روزنامه دولتی در شهریور ماه سال جاری نیز با «مصطفی تاج زاده» فعال فتنه های 78 و 88 مصاحبه کرد. گفتگویی که تاج زاده در آن دولت سایه را مسبب مشکلات امروز کشور دانست. وی در بدو ورود به روزنامه ایران و بازدید از تحریریه یادآور شد که 12 سال پیش به روزنامه آمده و حالا در این مدت وضعیت رسانه‌ها بسیار تغییر کرده است.
 
 
همچنین، این روزنامه در یک آذرماه سال جاری در مطلبی با عنوان « تابوی آموزش جنسی به کودکان شکسته می‌شود» نوشت: « آمار‌ها و گزارش‌ها نشان می‌دهد آمار کودک آزاری طی سال‌های اخیر با رشد جدی روبه‌رو بوده است. تا جایی که بیشترین تماس‌های اورژانس همچنان مربوط به کودک آزاری است. این موضوع در حالی مطرح می‌شود که کارشناسان آموزشی مسائل جنسی می‌گویند تنها مدیران مدارس و خانواده‌هایی که یک بار کودکان‌شان مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند برای آموزش‌های جنسی پیشقدم می‌شوند.»


موضوعی که مورد واکنش جدی «محمد صادق کوشکی» استاد دانشگاه قرار گرفت. این فعال سیاسی در توئیتی نوشت: « روزنامه ایران یکم آذر، از شکسته شدن تابوی آموزش جنسی در کشور ابراز شادی نموده! آقای روحانی ! اقتصادمان را که به فنا دادی، لطفا دست از سر نوامیس ملت بردار!»

با این شرایط روزنامه ایران و برخی از روزنامه های اصلاح طلب ظاهرا برخی خط قرمزها را با تخت گاز رد کرده اند .
به هر جهت در دنیای امروز آزادی تا زمانی تعریف درست دارد که با مسئولیت و حقوق اجتماعی همراه باشد. یعنی آزادی مطبوعات تا جایی است که به آزادی، امنیت، اعتقاد جامعه ضربه‌ای وارد نسازد وگرنه رد شدن از این خط قرمزها بیشتر از اینکه آزادی باشد ولنگاری سیاسی است.

روزنامه ایران در زمان گذشته یکبار توقیف شد و آنهم به دلیل توهینی بود که به برخی از اقوام کشورمان روا داشته بود. به اعتقاد فعالین رسانه دولتی بودن یک روزنامه مبنی بر مصونیت قانونی آن نیست و مسئولان نیز باید سرمایه اجتماعی را خط قرمز خود قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هادی
Iran, Islamic Republic of
عجب تحلیل آبکی... اونوقت تیتر اول جهان شده!!!
ناصری
Germany
به تحلیل های جهان نیوز فقط باید خندید
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
حرفهای حسابی از نظر شما آبکی و حرفهای آبکی از نظر شما حسابی است
مشکل از کجاست ؟
چه بگویم ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
در خدمت ملك گرايان و دلار طلبان هستند هرچي ميگن بجز مطالبي كه باعث زير سوال رفتن قيمت دلار و مسكن و خودرو بشه
عبدالله
United Kingdom
اين چه عادت زشتيه كه شما اصول گراها داريد ؟! چرا بايد همه خفه خون بگيرند و شما آزادانه هرچى دوست داريد بگيد و تهمت بزنيد ؟! دست برداريد از اين جنگولك بازى هاى بيهوده
اتفاقا همین بهتره همه آزادانه حرف شان را بزنند تا بهتر شناخته شوند. این یک امتیاز برای انقلاب اسلامی است....
Iran, Islamic Republic of
یک نفر گاهی به نام هادی و گاهی عبدالله و گاهی نامهای دیگر و گاهی بی نام 😁😁😁
Iran, Islamic Republic of
بله باید سایت جهان نیوز همین مطالب را آب و تاب بیشتری مطرح می کرد مانند خیلی از رسانه های اصلاح طلب که از کاه کوه می سازند اونوقت می شد یک مطلب اساسی مانند نامه آیت اله یزدی یا امثالهم که چقدر موج سواری کردند
Iran, Islamic Republic of
کسی که خودشا به خواب زده باشه نمیشه بیدارش کرد . قابل توجه کسانی که نظر جهان نیوز را در این مورد ردمیکنند
.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...