کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بلند شدن صدای «رادیکالیسم اصلاح طلبی» زیر سایه «سکولاریم»

زیر پوست روزنامه‌های اصلاح طلب و دولتی چه خبر است؟+ تصاویر

5 آذر 1397 ساعت 13:19

زیر پوست روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اینک روزنامه دولتی ایران جریانی در حال کار است که صدای رادیکالیسم سیاسی اصلاح‌طلب زیر سایه سکولاریسم از آن به گوش می‌رسد.


گروه سیاسی جهان نیوز: رسانه‌های اصلاح طلب و نزدیک دولت دوباره ساز رادیکالیسم زیر سایه سکولاریسم را به صدا درآوردهاند. روزنامه اصلاح‌طلب شرق خبری دروغ درباره عراقی‌ها در آستانه محرم الحرام می زند؛ جالب اینجاست که الشرق الاوسط که «علیرضا نوری زاده» از ضدانقلابیون فراری از ستون نویسان ثابت این روزنامه عربی است نیز همین مسئله را پیشتر مطرح کرده است.

به گزارش جهان نیوز، روزنامه اصلاح طلب ابتکار به جای درج واژه «شهادت» برای سید و سالار شهیدان از واژه انحرافی «درگذشت» استفاده می‌کند و در آستانه اربعین حسینی(ع) و راهپیمایی پرشور شیعیان اهل بیت (ع) به طور معناداری از بیماری‌ها و مشکلات این سفر می گوید.  سئوال اینجاست که زیر پوست مطبوعات اصلاح طلب و نزدیک دولت که از نیروهای این جریان سیاسی استفاده می‌کنند، چه خبر است؟

زمانی که «کاوه مدنی» معاون رئیس سازمان محیط زیست از کشور گریخت، روزنامه دولتی ایران در مصاحبه ای با این متهم فراری، بدون اشاره به مکان فعلی مدنی، عملاً وی را از اتهام جاسوسی مبرا ساخت و هیچ پاسخی به این سؤال نداده است که چرا مدنی از ایران گریخته است.
 

در همین مصاحبه، معاون رقاص محیط زیست در پاسخ به این سؤال که چرا درباره عکس هایی که به نام مالزی و در زمان تصدی معاونت منتشر شد شفاف سازی نمی کنید، هم گفت: «گاهی اوقات سکوت بهترین جواب است. وقتی کسانی پول می گیرند که نفهمند و نشنوند و نبینند صحبت کردن با آن ها بیهوده است.»

این روزنامه دولتی در شهریور ماه سال جاری نیز با «مصطفی تاج زاده» فعال فتنه های 78 و 88 مصاحبه کرد. گفتگویی که تاج زاده در آن دولت سایه را مسبب مشکلات امروز کشور دانست. وی در بدو ورود به روزنامه ایران و بازدید از تحریریه یادآور شد که 12 سال پیش به روزنامه آمده و حالا در این مدت وضعیت رسانه‌ها بسیار تغییر کرده است.
 
 
همچنین، این روزنامه در یک آذرماه سال جاری در مطلبی با عنوان « تابوی آموزش جنسی به کودکان شکسته می‌شود» نوشت: « آمار‌ها و گزارش‌ها نشان می‌دهد آمار کودک آزاری طی سال‌های اخیر با رشد جدی روبه‌رو بوده است. تا جایی که بیشترین تماس‌های اورژانس همچنان مربوط به کودک آزاری است. این موضوع در حالی مطرح می‌شود که کارشناسان آموزشی مسائل جنسی می‌گویند تنها مدیران مدارس و خانواده‌هایی که یک بار کودکان‌شان مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند برای آموزش‌های جنسی پیشقدم می‌شوند.»


موضوعی که مورد واکنش جدی «محمد صادق کوشکی» استاد دانشگاه قرار گرفت. این فعال سیاسی در توئیتی نوشت: « روزنامه ایران یکم آذر، از شکسته شدن تابوی آموزش جنسی در کشور ابراز شادی نموده! آقای روحانی ! اقتصادمان را که به فنا دادی، لطفا دست از سر نوامیس ملت بردار!»

با این شرایط روزنامه ایران و برخی از روزنامه های اصلاح طلب ظاهرا برخی خط قرمزها را با تخت گاز رد کرده اند .
به هر جهت در دنیای امروز آزادی تا زمانی تعریف درست دارد که با مسئولیت و حقوق اجتماعی همراه باشد. یعنی آزادی مطبوعات تا جایی است که به آزادی، امنیت، اعتقاد جامعه ضربه‌ای وارد نسازد وگرنه رد شدن از این خط قرمزها بیشتر از اینکه آزادی باشد ولنگاری سیاسی است.

روزنامه ایران در زمان گذشته یکبار توقیف شد و آنهم به دلیل توهینی بود که به برخی از اقوام کشورمان روا داشته بود. به اعتقاد فعالین رسانه دولتی بودن یک روزنامه مبنی بر مصونیت قانونی آن نیست و مسئولان نیز باید سرمایه اجتماعی را خط قرمز خود قرار دهند.


کد مطلب: 654429

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/654429/زیر-پوست-روزنامه-های-اصلاح-طلب-دولتی-خبر-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com