سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

عضو حزب‌الله: عربستان می‌تواند با پول، آمریکا را بخرد اما مقاومت را نَه

يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 648009
عضو شورای مرکزی حزب الله اعلام کرد عربستان می‌تواند با پول آمریکا، کنگره و شورای امنیت را بخرد اما نمی‌تواند این کار را درباره مقاومت انجام دهد.
عربستان می‌تواند با پول، آمریکا را بخرد اما مقاومت را نَه
به گزارش جهان نيوز، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله طی مراسمی در شهر «الصوانه» گفت سکوت در برابر کشتارهای مداوم در یمن، دورویی آمریکا و اروپا را نشان می‌دهد زیرا واشنگتن برای سکوت در مقابل جنایت‌ها در یمن، پول می‌گیرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «‌ا‌ن‌ان‌ای»، وی ادامه داد عربستان می‌تواند با پول، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، کنگره آمریکا، شورای امنیت و دیگر پایتخت‌ها را بخرد اما قادر به خرید مستضعفان یمن و سکوت مقاومت نیست به همین دلیل با گنجاندن مقاومت در لیست سیاه و تحریم‌های اقتصادی، سیاسی و مالی، آن را مجازات می‌کنند.

شیخ قاووق تأکید کرد تحولات سیاسی و میدانی در سوریه، عراق، یمن و کل منطقه بر پیروزی محور مقاومت تأکید می‌کند؛ در سوریه تمام محاسبات برای ساقط کردن نظام به هم ریخت و این کشور در قلعه محکم مقاومت باقی ماند؛ آثار مثبت این موضوع برای محور مقاومت باقی خواهد ماند زیرا پیروزی سوریه ، تقویت مقاومت در مقابل تجاوز اسرائیل است.

وی سپس گفت مقاومت در لبنان نیز پیروزی دیگری به دست آورد زمانی که توانست توانایی موشکی خود را پیشرفت دهد به نحوی که «اسرائیل» را در دریایی ترس وارد کند، اسرائیلی‌‌‌ها دیگر به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و فرماندهان ارتش اطمینان ندارند زیرا دروغ وی را کشف کرده‌اند و دریافته‌اند مقاومت موفق شده تمام تلاش‌ها برای کم کردن از توانایی‌اش را به شکست بکشاند؛ (اما) آنها مواضع، غافلگیری‌ها و وعده‌های سید مقاومت «سید حسن نصرالله» را باور دارند.

شیخ قاووق ادامه داد دشمنان مقاومت در راستای جبران شکست‌های خود در میادین منطقه می‌خواهند تحریم‌های مالی، سیاسی و اقتصادی جدیدی بر مقاومت تحمیل کنند و این موضوع جدیدی نیست. از سال 1982  (سال تأسیس حزب‌الله) مقاومت هدف قرار گرفته شده اما این بار اگر بخواهند تحریم‌ها را افزایش دهند دیگر بی‌فایده است زیرا مقاومت چالش‌های سختتر را پشت سر گذاشته؛ مقاومت امروز در بهترین حالت خود قرار دارد.

وی در پایان اعلام کرد بحران تأخیر در تشکیل دولت پیچیده شده، علیرغم پیشرفت‌هایی که در این پرونده حاصل شده اما هنوز موانعی در این راه وجود دارد.

«سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان از سوم خرداد مأمور به تشکیل کابینه شده اما به دلیل اختلافات احزاب بر سر پست‌های وزراتی، هنوز این مهم موفق نشده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *