سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

موضع گیری ضدسعودی مالزی

سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب: 634212
دولت جدید مالزی در اقدامی دیگر که نشان از کاهش روابط با ریاض دارد گفته که با توجه به آتش افروزی‌های عربستان در یمن ،کشورش موضع بی‌طرفانه‌ای اتخاذ می‌کند.
موضع گیری ضدسعودی مالزی
به گزارش جهان نيوز، نخست وزیر مالزی روز دوشنبه با اشاره صریح به «عربستان سعودی» گفت که با توجه به تحولات غرب آسیا و به ویژه  بروز جنگ و درگیری ، مالزی موضع بیطرفانه اتخاذ می‌کند.

 به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی با اشاره به حمله ائتلاف سعودی به یمن و ستیز این کشور با قطر گفت: « عربستان در جنگ است و ما نمی‌خواهیم وارد هیچ گونه جنگ خارجی شویم.»

وی در ادامه کفت: «نمی‌خواهیم به کمک‌رسانی  در جنگ‌های خشونت آمیز متهم شویم.»

 بر این اساس، دولت جدید مالزی به تازگی یک مرکز به اصطلاح ضد تروریسم عربستان در این کشور که سال گذشته افتتاح شده بود را بست.

«محمد سابو» وزیر دفاع مالزی در یادداشتی به مجلس این کشور اطلاع داد که فعالیت مرکز موسوم به «صلح بین‌الملل ملک سلمان» متوقف و ماموریت آن از سوی موسسه «دفاع و امنیت مالزی» انجام می‌شود.

این مرکز که بنا بر ادعا با هدف جذب محققان اسلامی جهت مبارزه با عقاید افراط گرایانه و ترویج صبر و تحمل تاسیس شد، در دیدار «ملک سلمان»، پادشاه عربستان از مالزی در مارس گذشته  و در زمان «نجیب رزاق»، نخست‌وزیر سابق مالزی آغاز به کار کرد.

آسوشیتدپرس همچنین نوشت که مالزی قصد دارد نیروهای خود را از عربستان بیرون بکشد.

گفته می‌شود که در دولت سابق نجیب رزاق، عربستان سعودی نفوذ گسترده‌ای در این کشور پیدا کرده بود به طوری‌که چندین مسجد و مراکز آموزش مذهبی را در مالزی و آسیای جنوب شرقی تاسیس و پژوهشگران خود را به این منطقه اعزام کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *