چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
دیدبان حقوق بشر:

بنگلادش شرایط زندگی روهینگیا را بهبود بخشد

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 632258
دیدبان حقوق بشر از بنگلادش خواسته است تا شرایط زندگی مسلمانان آواره روهینگیا را به طور کاملا چشمگیری بهبود بخشیده و ارتقا دهد.
بنگلادش شرایط زندگی روهینگیا را بهبود بخشد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، در حالی که هزاران مسلمان روهینگیا در بزرگترین اردوگاه آوارگان جهان در مرز بنگلادش و میانمار زندگی می کنند، دیدبان حقوق بشر خواستار ارتقای شرایط زندگی آنها شده است.

بر اساس این گزارش دیدبان حقوق بشر از مقام های بنگلادش خواسته است تا طرح مربوط به اسکان آوارگان روهینگیا در جزیره ای را که در معرض خطر سیل قرار دارد، لغو کند. حدود یک میلیون آواره روهینگیا که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند، اکنون در شرایط نامناسبی زندگی می کنند.

از اوت گذشته حدود 700 هزار مسلمان روهینگیا از سرکوب خشن و خونین ارتش میانمار مجبور به فرار به سوی مرزهای بنگلادش شده اند.آمریکا و سازمان ملل اقدامات وحشیانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را نسل کشی و پاکسازی قومی دانسته اند.

میانمار این اتهامات را رد کرده و مدعی است که برای دفاع از شهروندانش در برابر شبه نظامیان روهینگیا این اقدامات را انجام داده است.بنگلادش و میانمار توافقنامه ای را برای بازگرداندن آوارگان روهینگیا امضا کرده اند ولی مسلمانان روهینگیا حاضر به بازگشت بدون اخذ تضمین های امنیتی و حقوق بشری نیستند.

بیل فرلیک مدیر بخش حقوق آوارگان در سازمان دیدبان حقوق بشر در جمع خبرنگاران در بانکوک گفت: آوارگان روهینگیا در معرض بیماری های واگیردار خشونت داخلی قرار دارند. میانگین فضا برای هر نفر در اردوگاه کاکس بازار در مرز بنگلادش حدود 10.7 متر مربع است. استاندارد بین المللی فضا در اردوگاه های جهان 45 متر مربع است.
وی افزود: اسکان آوارگان روهینگیا در مناطق امن تر یک ضرورت فوری است. آوارگان روهینگیا در معرض خطر رانش زمین نیز قرار دارند.

بنگلادش قصد دارد حدود 100 هزار نفر از آوارگان روهینگیا را در جزیره ای در خلیج بنگال اسکان دهد که دیدبان حقوق بشر خواستار متوقف شدن این طرح شده است.این مقام ارشد دیدبان حقوق بشر تاکید کرد: بنگلادش با قبول آوارگان روهینگیا حسن نیت خود را نشان داده است ولی منتقل کردن آنها به این جزیره مغایر با عزم و حسن نیت این کشور است و می تواند احساس اعتماد نسبت به بنگلادش را یک شبه تغییر دهد.دیدبان حقوق بشر 6 منطقه را مورد بررسی قرار داده است که برای اسکان 263 هزار آواره روهینگیا مناسب است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *