سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

انتقال آوارگان روهینگیا به جزایر خالی از سکنه!

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 593452
بنگلادش تصمیم گرفته تعدادی از آوارگان روهینگیایی را از کمپ‌های کنونی به جزایر خالی از سکنه در خلیج بنگال منتقل کند.
انتقال آوارگان روهینگیا به جزایر خالی از سکنه!
به گزارش جهان نيوز، بنگلادش تصمیم گرفته تعدادی از آوارگان روهینگیایی را از کمپ‌های کنونی به جزایر خالی از سکنه در خلیج بنگال منتقل کند.

بنگلادش قصد دارد یک جزیره غیرمسکونی و گل‌آلود در خلیج بنگال را برای سکونت صدهزار نفر از آوارگان روهینگیا در نظر بگیرد. 

به نوشته خبرگزاری رویترز، شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش گفته بود انتقال آوارگان روهینگیا به این جزیره موقتی خواهد بود، اما یکی از مشاوران وی به رویترز گفته است در صورت انتقال این آوارگان به این جزیره، دیگر راهی برای بازگشت آنان به بنگلادش نیست و تنها راه خروج آنان بازگشت به میانمار یا پذیرفته شدن از سوی کشوری ثالث است.

حدود ۷۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به دلیل خشونت‌ها و رفتار‌های وحشیانه دولت میانمار از ماه آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی به بنگلادش گریخته‌اند و در کمپ‌هایی با کمترین امکانات ساکن هستند. این مسلمانان از تجاوز، کشتار و به آتش کشیده شدن خانه‌هایشان از استان راخین در شمال میانمار گریختند و هنوز راه حلی برای سرنوشت این افراد اندیشیده نشده است.

کمیسیونر عالی سازمان ملل درامور پناه‌جویان در بیانیه‌ای تاکید کرده است هر اقدامی برای جابه‌جایی آوارگان روهینگیایی ساکن در بنگلادش باید داوطلبانه و با اطلاع کامل انجام بگیرد. 

پیش از این در سال ۲۰۱۵ که بنگلادش برای گروه دیگری از آوارگان روهینگیا پیشنهاد انتقال به این جزیره را داده بود، سازمان‌های حقوق بشری مخالفت کرده و درباره این اقدام ابراز نگرانی عمیق کرده بودند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *