يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
رئیس صلیب سرخ:

بحران روهینگیا به راهکار سیاسی نیاز دارد

سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 624547
رئیس صلیب سرخ بین‌الملل بر این باور است که بحران آوارگان روهینگیا نیاز به راهکارهای جامع و فراگیر سیاسی دارد.
بحران روهینگیا به راهکار سیاسی نیاز دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، پیتر مائورر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در سخنانی تاکید کرد: کمک‌های انسان دوستانه به تنهایی قادر به حل و فصل بحران آوارگان روهینگیا نیست و این بحران نیاز به راهکارهای سیاسی دارد.

بر اساس این گزارش، از اوت گذشته حدود 700 هزار مسلمان روهینگیا از سرکوب خشن و خونین ارتش میانمار مجبور به فرار به سوی مرزهای بنگلادش شده اند.سازمان ملل اقدامات وحشیانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را نسل کشی و پاکسازی قومی دانسته است.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ به تازگی از استان راخین واقع در شمال میانمار دیدن کرده است.وی تصریح کرد: بحران آوارگان روهینگیا بدون تعهد سیاسی، سرمایه گذاری اقتصادی پایدار و تعهد مستحکم برای اجرای قوانین انسانی، حل و فصل نخواهد شد.

این در شرایطی است که رویترز که به نسخه‌ای از یادداشت تفاهم میان سازمان ملل و دولت میانمار دست یافته است، اعلام کرده این توافق محرمانه هیچ تضمین صریحی نداده است که مسلمانان آواره روهینگیا پس از بازگشت به میانمار، از حق شهروندی و یا حق تردد آزادانه در کشورشان بهره مند شوند.

طبق این توافق کلی میان سازمان ملل و میانمار، صدها هزار روهینگیای آواره شده که در بنگلادش پناه گرفته اند، اجازه پیدا خواهند کرد تا در امنیت و به انتخاب خودشان به میانمار بازگردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *