شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۵
۳۷
گزارش ویژه جهان نیوز//

نقش ویژه خاتمی در انتخاب شهردار جدید تهران/ ماجرای نیمه شبی که خاتمی، افشانی را شهردار کرد!

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 612163
پس از کنار رفتن نجفی از شهرداری تهران آنهم پس از یک دوره ناموفق، دوباره شهردار شدن محسن هاشمی سرزبان ها افتاد. اما خاتمی محکمتر و شفاف تر از قبل مخالفتش را بیان کرد. البته اینبار خاتمی تنها نبود و حزب اتحاد که باقیمانده مجاهدین و مشارکتی ها – دشمنان قسم خورده آیت الله هاشمی در دوران اصلاحات- است، نیز کنار رئیس دولت اصلاحات در کنار گذاشتن محسن هاشمی ایستاد.
نقش ویژه خاتمی در انتخاب شهردار جدید تهران/ ماجرای نیمه شبی که خاتمی، افشانی را شهردار کرد!
گروه سیاسی جهان نيوز: تا همین چند هفته قبل همه چیز برای شهردار شدن محسن هاشمی مهیا شده بود، بگونه ای که بر اساس برآورد نزدیکان محسن هاشمی وی حتی رای قابل قبولی برای شهردار شدن داشته است.

به گزارش جهان نيوز، کارگزاران نیز محکم شروع به لابی گری درباره شهرداری فرزند ارشد آیت الله هاشمی را شروع کرد، اما در این میان حزب اتحاد سریعا مخالفت خود را با شهرداری محسن هاشمی حتی علنی کرد.

البته محسن هاشمی برای شهردار شدن یک مخالف همیشگی نیز داشت، محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات؛ خاتمی از همان روزهای اولی که اصلاح طلبان شورای شهر پایتخت را در اختیار گرفتند، یک خط قرمز ترسیم کرد و آن "عدم شهردار شدن فرزند ارشد آیت الله هاشمی" بود.

فرزند ارشد هاشمی رفسنجانی درحالی از کاندیداتوری شهرداری تهران کنار گذاشته شد که بیشترین رای را در شهر تهران کسب کرد و با ۱،۷۵۶،۰۸۶ رای به عنوان نفر اول وارد شورای شهر پایتخت شد. ضمن اینکه بیش از همه اعضای اصلاح طلب موجود سوابق کار در شهرداری پایتخت را نیز در کارنامه مدیریتی خود نیز داشت.

با این وجود پس از کنار رفتن نجفی از شهرداری تهران آنهم پس از یک دوره ناموفق، دوباره شهردار شدن محسن هاشمی سرزبان ها افتاد. اما خاتمی محکمتر و شفاف تر از قبل مخالفتش را بیان کرد. البته اینبار خاتمی تنها نبود و حزب اتحاد که باقیمانده مجاهدین و مشارکتی ها – دشمنان قسم خورده آیت الله هاشمی در دوران اصلاحات- است، نیز کنار رئیس دولت اصلاحات در کنار گذاشتن محسن هاشمی ایستاد.

مخالفت خاتمی آنقدر صریح و با فشار بود که محسن هاشمی 9 اردیبهشت رسما اعلام کرد که دیگر امیدی به شهردار شدنش ندارد!

خاتمی و اصلاح طلبان دلایل زیادی برای مخالفت با محسن هاشمی دارند، این مخالفت نیز ریشه در میزان سهم نزدیکان خاتمی در پست های شهرداری و مهمتر از آن انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

محسن هاشمی البته یک ایراد بزرگ نیز به اعتقاد خاتمی دارد و آن اینکه همانند پدرش نمی خواهد عضو تشکیلاتی اصلاحات باشد و صرفا یک شریک مستقل می خواهد باشد.

با این وجود اخبار دریافتی خبرنگار جهان نيوز، حاکی است که انتخاب مکارم به عنوان شهردار تهران  تقریبا قطعی شده بود که در نیمه شب قبل از انتخاب شهردار پایتخت، محمد خاتمی با ارسال پیامی از طریق یکی از مسئولین ارشد دولت اصلاحات، دستور حذف مکارم و انتخاب افشانی را را صادر می کند!

اما نکته قابل تامل این است که خاتمی در سالهای اخیر از چهره های موثر در روی کارآمدن روحانی و انتخاب کابینه و مدیران وی بوده و اینک نیز مستقیما شهردار تهران را انتخاب می کند، آیا مسئولیت کارنامه آنها را نیز برعهده می گیرد؟!

همچنانکه محمد قوچانی، نایب رئیس کمیته سیاسی کارگزاران، در روزنامه سازندگی نوشته است: "اگر اصلاح‌طلبان نتوانند در این فرصت اندک باقی‌مانده معضلاتی مانند ترافیک، آلودگی هوا و بافت‌های فرسوده را حل کنند و چند پروژه عمرانی مانند باغ کتاب، باغ پرندگان، فرهنگسراها و همشهری را که در ادوار شهردارانی چون غلامحسین کرباسچی و محمدباقر قالیباف با اجماع حاکمیت شکل گرفت را به انجام برسانند نه فقط یک حزب که همه جبهه اصلاحات بازنده ماجرا خواهد بود و سرمایه اجتماعی سیدمحمد خاتمی هم برباد خواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز تا دیروز میگفتین خاتمی هیچ تاثیری بر انتخاب روحانی نداشت حالا چی شده حرفتون عوض شده؟
هادی
Iran, Islamic Republic of
نون به نرخ روز خوردن یعنی همین دیگه....!!!!
Iran, Islamic Republic of
🔺زمانی که آقای افشانی استاندار فارس بوده با دسته گُل هایی از پیکر شهدا استقبال کرده که "ریشه و گِل و لای" با آن همراه بوده
🔺در آن مقطع توضیح داده شده که ؛گویا تیم تشریفات استانداری گل ها را از محوطه فرودگاه چیده و دست اقای استاندار داده لذا ایشان از ماجرا بی خبر بوده
🔺کاربران شبکه های اجتماعی در واکنش به بازنشر این تصاویر نوشته اند: "آقای شهردار لطفا با گل های شهرمان مهربان تر باشید!!"
Germany
وقتی جهان نیوز نگران شهر دار نشدن هاشمی میشه خیلی خنده داره. این تحلیل های خنده دار واسه خندیدن خلق الله خیلی خوبه
Iran, Islamic Republic of
دوست دارم بدون کی باورش میشه جهان نیوز و جهان نیوزیان نگران شهردار نشدن هاشمی باشن؟
Iran, Islamic Republic of
هیچ تأثیری بر انتخاب روحانی نداشت؟
فکر کنم فقط شمایید که اینو می فرمایید
اتفاقا متهم درجه یک در انتخاب آقای برجام همین خاتمیه
علی برکت الله
Germany
شما تا دیروز میگفتی تاثیری نداشت حالا چی شده میگی تاثیر داشت فقط همینو جواب بده
Iran, Islamic Republic of
روحانی چند تا پله داشت که روی اونها یکی یکی بالا رفت.خاتمی هم یکی از اون پله ها بود.رفسنجانی مرحوم هم یکی دیگه.وصد البته ""100روزه درستش میکنم ""+همه بدن ! فقط من خوبم !""پله های بعدیش!
منتهی این پازل چهل تیکه ،از هم داره میپاشه و.............
Iran, Islamic Republic of
پس چرا دوباره بعد از چهار سال رای اورد و تمام پیش بینی شماها رو در هم شکست؟ مگه نمیگفتین رییس جمهور یه دوره ای؟ پس چی شد برادرا
Iran, Islamic Republic of
یک پله اصلی ،یعنی برجام بی فرجام را نگفت؛ دلیل رای آوردن روحانی در دور دوم بزرگ نمایی برجام بی فرجام، و تهمت های ناروا به رقبا بود؛ مثل دیوارکشی در پیاده رو و......
عمار
Iran, Islamic Republic of
این آقا هرجا دخالت میکنه آخرش یه گندی بالا میاد.
بهرام
Iran, Islamic Republic of
این اقا داشت زندگیشه میکرد در کتابخانه ملی و.... اما هاشمی برای....سواری وادارش کرد کاندیدابشه تا جریانی که ضدسیاستای تعدیل کمرشکن اقتصادیش بودند رای نیاره و چون این اقا رای اورد ادرس خونه اش را و شماره تلفنش را هم فراموش کرد ه بود از همون وقت کمر همت به تخریب هاشمی بست لذا مشارکتی ها از هاشمی یک عالی جناب سرخ پوستی درست کردند که حتی منفور ...بگذریم و هنوز دنبال انتقام از هاشمی است و الان بیچاره محسن که در دام این ادمای بی تقوای حراف خوش سخن بدتینت عقده ای شد.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی...
نمی خواست بین بدنه خودشون خاندان هاشمی دوباره مطرح باشند
Iran, Islamic Republic of
شما برو یه سرچ کن ببین و مقایسه کن رشد اقتصادی و تورم در دوران این آقا و دوران ریاست جمهوری های دیگر
Iran, Islamic Republic of
صادرات غیر نفتی چی
Iran, Islamic Republic of
لازم به سرچ نیست فعلا که داریم با گوشت و پوستمون نتیجه کار دولتی که ایشون مهمترین عامل روی کار اومدنش و الان هم حامیش هست را حس می کنیم
Iran, Islamic Republic of
چیزی که من فهمیدم این آقایان اصلاحات به فکر مردم نیست اما در عوض خوب هوای همدیگر را دارند .
سعید110
Iran, Islamic Republic of
میخواد بگه زور من بیشتره! چیزی که عوض داره، گله نداره! باید کاری کرد که زور هوچی گریشو به رخ بکشه!
Iran, Islamic Republic of
یو ها ها ه ها عول چراغ جادو از طریق مالیدن چراغ جادو بیرون اومده .. تئوری توطئه جماعت دائی جان ناپلئونی ... و قتی می خواهند به مرحوم هاشمی گیر بدهند از وی به نام مغروق در استخر کوشک نام می برند ... اما حالا که معلوم نیست چرا و به چه نیتی... می خواهند محسن هاشمی شهردار شود از وی به عنوان " پسر ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی " یاد می کنند . ...
Iran, Islamic Republic of
هول نکن عزیز! هیچکدوم گُلی به سر تهران نمیزنند ! نوش جون مردم تهران! خوش باشند با انتخابشون !
Iran, Islamic Republic of
شما نگران خودتون باشین مردم بهتر از همه میفهمن
قدقد ميرزا
Iran, Islamic Republic of
آى باريك الله !...
Iran, Islamic Republic of
پس زنده باد احمدی نژاد
علیکمال
این فرد نمیخواد دست از سر مردم برداره؟!
Iran, Islamic Republic of
باز تخیل فرمودید؟!!
Iran, Islamic Republic of
بازم تَكرار؟!
چند بار بايد گند يه آدم بالا بياد؟
Iran, Islamic Republic of
باز مخالفتهای اصلاح طلبان با خانواده هاشمی رفسنجانی آنهایی که در مجلس ششم با تبلیغات وسیع مجبور به استعفای او از نمایدگی مجلس شدند. و را در دور دوم ریاست جمهوری متهم به تقلب کردند. اینان با نام و حمایت های هاشمی سرکار می آیند و بعد به او و خانواده اش پشت می کنند که دیگر نیازی به آنها نیست.
Iran, Islamic Republic of
... حیف از اون روزهای با شکوه شما . ارزانترین نفت... و بالاترین رشد اقتصاد...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز خود شما کلمه خاتمی را می نویسید ولی در کامنتهای ما به جاش ... می گذارید
Iran, Islamic Republic of
حیف از اون همه تکرار می کنم
ح.ر.ق
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای محسن هاشمی، مبارکت باد مبارک شما و خاندان و پدر مرحومت، خاتمی همان کسی است که مجلس ششم را انتخاباتش را برگزار کرد و پدر شما را تحقیر؛ خاتمی همان کسی است که با مهندسی انتخابات مجلس ششم ، پدر شما را با تحقیر نفر سی ام کرد و پس از اعتراض پدر مرحومت و رتبه بسیار پایین تر و برای نشان دادن اینکه در انتخابات تقلب صورت گرفته است از آن مجلس خداحافطظی کرد، خاتمی همان کسی است که فرماندهی سال های 78 و 88 و آشوب ها را در دست داشت، خاتمی همان کسی است که در حال له شدن امثال شماست، همه اینها را جهت یادآوری گفتم و حالا سوالم این است که قدرت مگر چه دارد ؟
ولی
Iran, Islamic Republic of
شما که هاشمی را برای شورای شهر در انتخابات قبل رد صلاحیت کردید حالا از رای و حق او برای شهردار شدن دم می زنید؟
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام.وقتی منافع حزبی برمنافع ملی می چربدوانحصار طلبی بجایی می رسد که تحمل یک نفر غیر خودی درجمع ندارندوچیزی که مطرح نیست رضای خداست....
حقیقت یاب
Iran, Islamic Republic of
آخ که شما اصولگراها از سوختن بابت جایگزین نشدن چمران با محسن هاشمی، به اعتراف قدرت تعیین کننده ی خاتمی روی آورید...!!!
در انتخابات ریاست جمهوری هم اعتراف کرده بودید که فایل صوتی خاتمی و حمایتش از روحانی، باعث رئیس جمهور شدن روحانی شد...
Iran, Islamic Republic of
داغی که خاتمی بر دلتان نهاده تا ابد فراموشتان نخواهد شد
دانا
Iran, Islamic Republic of
یادتون چند وقت پیش می گفتن خاتمی شنود می شه حالا پیدا کنید کسایی رو که می خواستن هیچکی به خاتمی نزدیک نشه تا این طرف رو شهردار کنه بله اگه بخوان کسی رو به قدرت برسونن یا کسی رو تو قدرت نفوذ بدن همیشه از این روش استفاده می کنن...
Iran, Islamic Republic of
هدف عدم ورود چمران به شوراست والسلام؛ غلط تحلیل نکنید