شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

جشنواره جهانی فیلم فجر بوی امام گرفت

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 606661
دیروز جشنواره جهانی فیلم فجر از مهمان دولتی و هنرمند خالی نبود، خیلی ها آمدند اما، دوشنبه‌ جشنواره با یک مهمان ویژه سَر شد. میهمانی که بوی امام می داد.
جشنواره جهانی فیلم فجر بوی امام گرفت
به گزارش جهان نيوز، نوشتن از حاشیه‌های روز پنجم جشنواره جهانی فیلم فجر را از غروب آغاز می کنیم؛ درست از زمانی که بانو مصطفوی دخترامام خمینی رحمت الله پای به پردیس چارسو محل برگزاری جشنواره گذاشت تا بوی امام نه تنها چارسو که مرکز شهر را پُر کند. او آمد. عکس گرفت و رفت. مصاحبه نکرد. اما حتما ویژه ترین مهمان جشنواره بود.

حالا صبح روز پنجم جشنواره است. دوشنبه. الیور استون طبق وعده سر کلاس دارالفنون حاضر شد تا لقب آخرین استاد را بگیرد و پرونده این بخش از جشنواره چهار روز زودتر از اختتامیه جشنواره بسته شود.

استون سری هم به بازار زد. کلی عکس گرفت. پاسخ به سوالات خبرنگاران را هم به نشست خبری وعده داد. هر چند سن و سالی از این کارگردان کهنه کار آمریکایی گذشته اما همچنان با چند محافظ آمد و رفت.

الیور البته قرار است پنجشنبه 6 اردیبهشت کارگاه کارگردانی برگزار کند که خیلی زود ظرفیت کلاسش هم پُر شد تا جشنواره 100 درصد ظرفیت مخاطبان کلاسش را افزایش دهد.

معصومه ابتکار هم برای دومین بار و البته این بار به همراه همسرش و حسام الدین آشنا به جشنواره آمدند تا «مارموز» را ببیند. وزیر آموزش و پرورش هم به تماشای «تنگه ابوقریب» نشست، دیروز. او درباره فاصله گرفتن دانش آموزان از سینما گله کرد.

احمد مسجدجامعی از شورای شهر هم آخر شب آمد. احمد محیط طباطبایی کمی قبل تر از او آمده بود و البته نفهمیدیم چرا دیروز حوالی عصر دیگر خبری از رضا کیانیان به عنوان مدیر کاخ برای استقبال از میهمانان نبود. پیگیرهم نشدیم کجاست.

دیروز از کتابی درباره کیارستمی هم با حضور چند میهمان خارجی جشنواره رونمایی شد. خارجی‌ها هم هر کدام وقتی قرار شد درباره کیارستمی چیزی بگویند آنقدر تعریف کردند که داغ دلمان تازه شد و افسوس که چرا او نیست در میان ما، همین حالا.

جشنواره روز پنجم دو رونمایی دیگر هم داشت. نسخه‌های بازسازی شده مستندهایی از ناصر تقوایی و پرویز کیمیاوی اکران شد. مستند تقوایی «اربعین» بود. کیمیاوی «یا ضامن آهو». جذاب بود. استقبال هم خوب بود.
اما دوشنبه وقتی سردار سرتیپ ابوالفضل شکارچی به جشنواره آمد متوجه شدیم که نیروهای مسلح هنوز نماینده ای برای بازدید نداشته که حضور او این خلا را پُر کرد. معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح بازدید کرد و از تاثیرات فرهنگی این رویداد گفت.

نشست های زیادی هم دیروز برگزار شد. آیدا بگیج کارگردان اهل بوسنی هم نشست داشت با عنوان «سختی‌های فیلمسازی با موضوع جنگ» و گفت: اولین فیلمم را در زمینِ مین ساختم. نشست را پوشش خبری دادیم و تیتر زدیم: اولین فیلمم را در زمینِ مین ساختم. و این شد تیتر آخر روز پنجم ما.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از پنجشنبه (30 فروردین ماه) آغاز شده و تا 7 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *