شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آمریکا در عمل از برجام خارج شده است

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 580280
جمالی گفت: آمریکا در عمل از برجام خارج شده، زیرا به هیچ‌یک از تعهدات خود در این توافق عمل نکرده است.
آمریکا در عمل از برجام خارج شده است
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد جمالی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات برخی مسئولان وزارت خارجه مبنی بر اینکه ممکن است در روزهای آینده آمریکا از برجام خارج شود، اظهار کرد: معتقدم آمریکا در عمل از برجام خارج شده، زیرا به هیچ‌یک از تعهدات خود در این توافق عمل نکرده است.

وی افزود: بعد از برجام بانک‌ها، شخصیت‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های کشورمان تحریم شدند و با توجه به موضع‌گیری اخیر رئیس جمهور آمریکا در خصوص اغتشاش‌های اخیر، می‌توان گفت این کشور همکار مناسبی در معاهده بین‌المللی و چندجانبه نیست.

نماینده مردم فسا ادامه داد: ترامپ شخص مسئولیت‌پذیری نیست و هر زمان که منافع آمریکا مطرح باشد، وی به مسائل حقوقی و سازمان‌های بین‌المللی متوسل می‌شود و می‌توان گفت این موضوع جزء دکترین آمریکاست.

وی با بیان اینکه آمریکا را در عمل خارج از برجام می‌دانم و معتقدم حتی این کشور علیه توافق هسته‌ای است، گفت: آمریکا در ظاهر به برجام پایبند مانده است تا به این طریق حفظ آبرو کند و می‌خواهد نقض حقوقی برجام را بر گردن ایران بیندازند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اروپا همچون آمریکا در برجام به تعهداتش عمل نکرد و حتی تحرکی برای بهبود فضای مناسب با ایران در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی انجام نداد.

جمالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا پایبندی ایران به برجام را تائید می‌کند یا خیر، اظهار کرد: آمریکا، ایران را تحت تحریم‌های شدید قرار داده است و به نظر می‌رسد این کشور همواره به دنبال اعمال فشارهای بیشتر بر کشورمان است.

وی اضافه کرد: معتقدم باید اتحاد ملی را حفظ کرد و جناح‌های مختلف سیاسی هم به حل مشکلات مردم بپردازند همچنین ناامیدی مردم، تنش‌آفرینی، تسویه‌حساب شخصی نباید مورد توجه قرار گیرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: کلید حل مشکلات کشور موضع مقام معظم رهبری است؛ طبق فرمایش ایشان آمریکا قابل اعتماد نیست بنابراین باید به اقتصاد مقاومتی تکیه و به صورت برنامه‌ محور این سیاست را دنبال کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *