چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

ابهام در کدام بند برجام به آمریکا بهانه داده است؟

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 555504
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت:اعلام ابهام در بند T برجام همزمان با تحرکات نیکی هیلی تنها برخورد سیاسی با ایران است.
ابهام در کدام بند برجام به آمریکا بهانه داده است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اعلام آمانو دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بررسی مجدد بند T برجام گفت: بخش اعظم انتخاب دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دست آمریکاست لذا آن‌ها مجبورند با سیاست‌های این کشور همسو باشند و برای حفظ ظاهر از اینگونه راهکارها استفاده کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخورد آژانس بین‌المللی هسته‌ای با کشورمان بیشتر سیاسی است تا فنی، چراکه پیش از این آمانو بسته شدن پرونده PMD را اعلام کرده بود و درست نیست همزمان با تحرکات نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد ادعا شود که بند T برجام ابهام دارد.

جمالی با تأکید بر اینکه هیچ کشوری اجازه بازدید از تأسیسات نظامی خود را نمی‌دهد، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران یکبار برای نشان دادن حسن نیت خود اجازه بازدید از پارچین را به آن‌ها داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: مسائل موشکی و نظامی برای ما یک مزیت نسبی است و آن‌ها اکنون می‌خواهند یک محمل قانونی برای ورود به این تأسیسات پیدا کنند.
وی اذعان داشت: ورود به تأسیسات نظامی خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و به هیچ عنوان مذاکره‌ای درباره آن انجام نخواهد شد.

جمالی تأکید کرد: آمریکایی‌ها به دنبال بر هم زدن برجام هستند اما بنده به آمانو پیشنهاد می‌کنم به نیروگاه دیمونا در رژیم صهیونیستی سری بزند و میزان کلاهک‌های هسته‌ای در آنجا را بشمارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *