يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

دولت پاسخگوی ابهامات برجام باشد

دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 485657
نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه دولت باید پاسخگوی سئوالات مردم درباره بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام باشد، گفت: منتقدان بدعهدی آمریکایی‌ها را به دولت گوشزد کرده بودند.
به گزارش جهان، احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات  مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به اظهارات اخیر ولی‌الله سیف درباره بی‌تاثیربودن برجام در لغو تحریم‌های بانکی، گفت: زمانی که برجام در کمیسیون مربوطه در مجلس بررسی می‌شد منتقدان بارها ابراز نگرانی خود را در قبال بد عهدی طرف مقابل به عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ابراز کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه بارها در کمیسیون برجام از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای سئوال شد اگر شورای امنیت تحریم‌های هسته‌ای ضد ایران را لغو کرد چه تضمینی وجود دارد که آمریکایی‌ها تحریم‌های که مربوط به گردش مالی از طریق دلار و حقوق‌ بشر است را چگونه لغو خواهد کرد، افزود: اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ویژه آقای عراقچی گفته بود که این تحریم‌ها از سوی آمریکایی‌ها لغو می‌شود اما  امروز با گفته‌های  مختلفی که از سوی دولتمردان بیان می‌شود مشخص شد باردیگر آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با بیان اینکه منتقدان از همان روزهای ابتدایی می‌دانستندطرف‌های غربی به تعهدات خود پایبند نیستند، ادامه داد: آمریکا و اتحادیه اروپا از ابتدای مذاکرات به دنبال 2 هدف بودند، اول اینکه با تحریم هسته‌ای سدی در برابر دانش هسته‌ای کشورمان ایجاد کنند و پس از آن با پائین آوردن قیمت نفت تحریمی جدید از نوع دیگر را به ملت ایران تحمیل کنند که تقریبا به این اهداف خود دست یافتند.

امیرآبادی فراهانی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران تعهدات خود را عملیاتی کرده اما اتفاقی در مبادلات دلار نیفتاده است، تصریح کرد: بانک‌های خارجی از ترس اینکه آمریکا آنها را مورد مجازات قرار ندهد با بانک‌های ایرانی همکاری نمی‌کنند که این امر مشکلاتی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه چرا ولی‌الله سیف در آمریکا به بدعهدی آمریکای‌ها در اجرای برجام اذعان می کند و مردم ایران از این موضوع اطلاع ندارند، گفت: امروز دولت از سوی مردم مورد سئوال قرار گرفته که با گذشت سه سال از عمر دولت چرا اتفاق خاصی در اقتصاد کشور رخ نداده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری و مجلس در بحث برجام تمام اختیاراتی که لازم بود را به دولت دادند که حالا مردم منتظر هستند نتایج این مذاکرات را در اقتصاد کشور ببینند.

امیرآبادی با بیان اینکه دولت باید پاسخگوی افکار عمومی باشد، افزود: اگرچه دولت تلاش دارد بگوید طرف مقابل بد عهدی می‌کند که ادعای درستی است اما پیش از این منتقدان اینگونه موارد را به دولتمردان گوشزد کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *