پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
مشاور ارشد اردوغان:

ترامپ با اقداماتش ایران را قدرتمندتر می کند

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 572154
ایلنور چویک مشاور ارشد اردوغان با انتشار مقاله ای در روزنامه ینی بیرلیک نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با برداشتن هر گامی و گفتن هر سخنی در خصوص خاورمیانه، به واقع ایران را تقویت و قدرتمندتر می کند.
ترامپ با اقداماتش ایران را قدرتمندتر می کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، چویک در مقاله ای با عنوان 'ترامپ ایران را تقویت می کند' نوشت: امروز ایرانی ها به راحتی به مسلمانان جهان می گویند مگر ما به شما نگفتیم به آمریکا و اسراییل اعتماد نکنید، حال اکنون ببینید که آنها در موضوع قدس چه کردند.

وی بیان کرد: آمریکایی ها برای مقابله با ایران جبهه ای عربی با محوریت عربستان ایجاد و به تحریم قطر پرداختند اما نتیجه ای جز شکستی مفتضحانه دست آنها را نگرفت و عربستان در این خصوص به وضعیت خجالت آوری رسید.

چویک اضافه کرد: گویی شکست جبهه آمریکایی ـ عربی در تحریم قطر و مبارزه با حوثی ها در یمن کافی نبود که در ادامه ترامپ با استفاده ازعربستان این بار سعی کرد پروژه صلح خاورمیانه را به فلسطینی ها تحمیل کند به طوری که ولیعهد عربستان با تهدید خواستار پذیرفتن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی از سوی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

مشاور ارشد اردوغان همچنین گفت: تمامی این سیاست های ترامپ، باعث روغنی شدن نان و تقویت و تسلط بیشتر ایران در منطقه به ویژه در کشورهای سوریه، لبنان و عراق می شود.

به گزارش ایرنا، پس از کش و قوس های فراوان، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، چهارشنبه گذشته تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را اعلام کرد.

این تصمیم با اعتراض مسلمانان در سرزمین های اشغالی، خاورمیانه و کشورهای زیادی رو به رو شد و تعدادی از کشورها آن را تقبیح کردند.
دونالد ترامپ در این سخنرانی گفت: ایالات متحده قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

رئیس‌جمهوری آمریکا به وزارت امور خارجه کشورش دستور داد تا اقدامات لازم را برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *