جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

گفت‌وگو درباره داعش و افغانستان در نشست ناتو

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 564012
وزیر دفاع آمریکا برای گفت‌وگو درباره داعش و افغانستان در نشست ناتو شرکت می‌کند.
گفت‌وگو درباره داعش و افغانستان در نشست ناتو
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایلنا، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا برای بحث درباره تضعیف داعش در عراق و سوریه، بحران افغانستان و روسیه در هفته جاری با متحدان آمریکا  در ناتو دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
 
 رئیس پنتاگون برای مذاکره و گفت‌وگو با وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو و دیدارهای جداگانه با متحدان این کشور در ائتلاف مبارزه با داعش در خاورمیانه  امروز –چهارشنبه- وارد بروکسل شد.

بحران هسته‌ای کره شمالی و تلاش‌ها برای اصلاح ناتو با هدف کمک به این نهاد برای مقابله با  تهدیدهای فزاینده روسیه نیز در صدر دستور کار وزیر دفاع آمریکا در نشست ناتو است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که متحدان آمریکا در ائتلاف مقابله با داعش به دنبال نقشه راه مشخصی از سوی واشنگتن برای شکست فیزیکی داعش هستند.

از سوی دیگر، ناتو در نظر دارد ماموریت آموزشی خود را برای نیروهای محلی در افغانستان از ۱۳ هزار سرباز به ۱۶ هزار نفر افزایش دهد. این در حالی است که به گفته منابع دیپلماتیک، آمریکا دو هزار و ۸۰۰ نفر از این سربازان را تامین می‌کند و این در حالی است که دیگر متحدان ناتو و کشورهای هم‌پیمان با ۷۰۰ نیرو بیشتر در این برنامه حضور دارند.

بر اساس این گزارش، دیدار متیس از مقر ناتو و اروپا در سایه شک و گمان ناشی از نگرانی متحدان آمریکا درباره بیانیه دونالد ترامپ درباره اینکه ناتو گروهی از کار افتاده است، صورت گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *