شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱
عابدینی:

انتقال داعشی ها به افغانستان توسط آمریکا

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 587334
کارشناس مسائل سیاسی گفت: راهبرد ایالات متحده در حقیقت تزریق ناامنی در غرب آسیا و درگیری کشور‌های اسلامی با خودشان است.
انتقال داعشی ها به افغانستان توسط آمریکا
به گزارش جهان نيوز، حسن عابدینی، کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص راهبرد جدید ایالات متحده مبنی بر انتقال تروریست‌های داعش به افغانستان گفت: راهبرد ایالات متحده در حقیقت تزریق ناامنی در غرب آسیا و درگیری کشور‌های اسلامی با خودشان است.

وی افزود: این موضوع سال‌ها در چارچوب امنیتی دفاعی آمریکا آشکار و پنهان پیگیری می‌شود فارغ از اینکه دولت دموکرات یا جمهوری خواه روی کار باشد.

عابدینی با بیان اینکه گروه‌های افراطی – تروریستی که امروز در گروه‌های تکفیری متجلی شده یکی از ابزار‌هایی است که طی ۱۰ سال گذشته از سوی سرویس‌های جاسوسی آمریکا ساخته شده اند، گفت: بر این اساس ناامنی ایجاده شده در سوریه، لبنان، عراق و یمن در این چارچوب قابل تحلیل است و الان که سیاست آمریکا در شامات و عراق با شکست مواجه شده کوشش می‌کنند تا این ناآرامی‌ها را به سمت افغانستان منتقل کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: گزارش‌ها حکایت از این دارد که تعداد زیادی از تروریست‌های داعش در عراق و سوریه که عرصه بر آن‌ها تنگ شده به منطقه بدخشان افغانستان منتقل شدند نه به نظر می‌رسد این موضوع در چارچوب ایجاد ناامنی در افغانستان و حتی تزریق ناامنی به شمال، شرق و غرب این کشور است.

وی تصریح کرد: این اقدام می‌تواند همراه با حرکت‌های ایذایی برای مهار روسیه و چین مورد استفاده قرار گیرد.

عابدینی با اشاره به اینکه امروز شاهد آن هستیم که آمریکا برای استمرار سیاست حضور خود در منطقه به افزایش تنش در این منطقه روی آورده است، گفت: از این رو ایالات متحده تلاش می‌کند گروه‌های تکفیری را در جای جای منطقه مستقر کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: زمانی که ترامپ روی کار آمد مهمترین انتقادی که به دولت آمریکا داشت این بود که رئیس جمهور سابق آمریکا سرمایه مالیات دهندگان این کشور را صرف جنگ‌های بی حاصل کرده و اینکه داعش و گروه‌های تروریستی را به وجود آورده است، اما الان ترامپ دقیقا همان سیاست‌ها را انجام می‌دهد و تلاش می‌کند حضور پررنگ تری در افغانستان و عراق داشته باشد.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به حامیان اصلی تروریست های داعش درسوریه، عراق، لنبان و منطقه خاورمیانه
درپاسخ به واشنگتن
تمام تروریست های منطقه خاورمیانه و جهان ازسال 2011 تاکنون با هماهنگی، همدستی و همکاری سران بی ادب ترکیه جنایتکار شماره یک با دریافت رشوه و پول دلالی از برخی کشورهای عربی جنایتکار شماره یک و برخی کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک به سرکردگی آمریکا جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک از طریق ترکیه وارد سوریه وعراق شده اند.