شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

مقام امنیتی روس: آمریکا درحال انتقال تروریست‌ها به افغانستان است

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 701872
رئیس اداره پنجم (اطلاعات تجسسی) سازمان امنیت فدرال روسیه (ف.اس.ب) آمریکا را متهم کرد که اعضای گروهک‌های تروریستی را به افغانستان منتقل می‌کند.
آمریکا درحال انتقال تروریست‌ها به افغانستان است
به گزارش جهان نيوز، «سرگئی بسدا» روز دوشنبه در نشست سران سازمان‌های اطلاعاتی چندین کشور همسایه روسیه گفت: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در انتقال تروریست‌ها و ستیزه جویان از جمله اعضای گروه تروریستی داعش به افغانستان مشارکت می‌کنند.

وی در این نشست که به ریاست سرگئی نارشکین رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه برگزار شد و در آن سران سازمان‌های اطلاعاتی ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، بلاروس و جمهوری آذربایجان شرکت داشتند، نسبت به پیامدهای اقدامات آمریکا در افغانستان هشدار داد.

مقام روس گفت: از این تروریست‌ها برای بی‌ثبات کردن اوضاع مرزهای جنوبی کشورهای عضو جامعه همسود استفاده می‌کنند و در آینده هم برای بی‌ثباتی وضعیت منطقه آسیای مرکزی از آن استفاده خواهد شد.

مقام‌های روس معتقدند که آمریکا از افغانستان برای بی‌ثبات کردن اوضاع منطقه و استفاده از این وضعیت برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیک خود در منطقه آسیای مرکزی و ضربه زدن به کشورهایی همچون روسیه و چین و کنترل ایران استفاده می‌کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشتر به آمریکا نسبت به پیامدهای احتمالی حمایت از گروه‌های تروریستی و افراط گرا در افغانستان هشدار داده بود.

وی افزود: باید از تلاش ها برای استفاده از رویدادهای افغانستان در بازی‌های ژئوپلیتیکی خودداری کرد، زیرا بر سرنوشت ملت افغان و برنامه‌های رفع بحران کنونی اثر منفی می‌گذارد.

وزیر خارجه روسیه گفت: مساله دیگر که اهمیت بیشتری دارد، رویدادهایی است که اخیرا در آسمان افغانستان اتفاق می‌افتد که از سوی آمریکا و متحدانش در ناتو کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان مجلس افغانستان در مورد پرواز بالگردهای بدون نشان ساخت آمریکا در برخی مناطق تحت کنترل تروریست‌ها و افراط گرایان، افزود: شواهدی وجود دارد که بالگردها مدتی پس از فرود در نواحی تحت کنترل افراط گرایان به پایگاه خود بازگشتند که حامل نظامیان آمریکایی بودند.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی آمریکا را به دلیل فروش انواع سلاح های ممنوعه و بمب های خوشه ای به حامیان اصلی تروریسم به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت متهم کرد.
که واشنگتن قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض کرده و در جنگ یمن به ائتلاف متجاوز سعودی سلاح می دهد.
آمریکا ازمداخله گری و فروش سلاح به حامیان اصلی تروریسم دست بردارد.
آمریکا انواع سلاح های ممنوعه اختیارائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرارداده است!
آمریکا همچنان به ائتلاف عربستان درجنگ یمن سلاح می دهد.
آمریکا شریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.