شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تحلیل نشریه صهیونیستی از قدرت حزب الله

سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 500813
این سایت صهیونیستی به نقل از منابع اسرائیلی بالا رفتن توانمندی‌های موشکی حزب‌الله لبنان را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد که با توجه به این توانمندی‌ها ، خطرات تهدید کننده‌ اسرائیل نیز با جدیت بیشتری مطرح می‌شود.
به گزارش سرویس بین الملل جهان نيوز به نقل از تسنیم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به نظر مستشاری کارشناس کابینه رژیم صهیونیستی در زمینه مسائل شیمیایی و وجود نقاط ضعف رژیم اسرائیل در صورت هدف قرار گرفتن توسط موشک‌های حزب‌الله لبنان نوشت که چنین حملاتی ممکن است به کشته شدن ده‌ها هزار نفر و زخمی شدن صدها هزار نفر در یک لحظه بیانجامد.

سایت اینترنتی این روزنامه صهیونیستی می‌افزاید خطرات هدف قرار گرفتن کارگاه‌های شیمیایی‌ در بندر حیفا یا تأسیسات اتمی اسرائیل دیگر در حد حرف و حدیث نیست ، بلکه یک خطر قطعی و شناخته شده است، اما افزایش توانمندی‌های موشکی حزب‌الله لبنان و در اختیار گرفتن موشک‌های دوربرد از سوی این حزب با قدرت و دقت اصابت بالا این خطر را افزایش داده و آن را جدی‌تر از قبل مطرح کرده است.

براساس این دیدگاه مستشاری که چند ماه قبل ارائه شده و سایت صهیونیستی مذکور به نام نویسنده آن اشاره‌ای نکرده و تنها به موقعیت علمی جهانی وی پرداخته است، این اطلاعات حساس امنیتی از مدت‌ها پیش هم وجود داشته است و هر کسی از میان کاربران شبکه مجازی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد از جمله دشمنانی که به دنبال زدن ضربات استراتژیک به یکی از مواضع حساس اسرائیل هستند.
هاآرتص می افزاید که سند محرمانه متشکل از مهم‌ترین محتویات این نظر مستشاری به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر طرف‌های امنیتی مرتبط تحویل داده شده است.

این سایت صهیونیستی به نقل از منابع اسرائیلی بالا رفتن توانمندی‌های موشکی حزب‌الله لبنان را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد که با توجه به این توانمندی‌ها ، خطرات تهدید کننده‌ اسرائیل نیز با جدیت بیشتری مطرح می‌شود. این منابع می‌افزایند که حزب‌الله لبنان سامانه‌های پیشرفته از موشک‌های زمین به زمین را در اختیار دارد و با وجود اینکه استفاده از این موشک‌ها چیز تازه‌ای نیست، اما حجم و میزان تخریب این موشک‌ها و قدرت حزب‌الله برای دستیابی به این موشک‌ها طی سال‌های اخیر بسیار گسترده‌تر شده است، به گونه‌ای که در حال حاضر این حزب لبنانی ده ها برابر تجهیزاتی که در آستانه جنگ 33 روزه در اختیار داشت را در دست گرفته است.

ارزیابی‌های نظامی کنونی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که حزب‌الله لبنان بالغ بر 130 هزار موشک از انواع مختلف در اختیار دارد که بخش های متنوعی را شامل می شود که از موشک گراد با برد 40 کیلومتری گرفته تا موشک زلزال 200 کیلومتری و فاتح ام 110 با برد 250 کیلومتر و موشک های فجر 75 کیلومتری نیز جزو آنها است.

حزب‌الله لبنان از قدرت متنوع و بالایی در پرتاب موشک‌ها نظیر سکوهای پرتاب موشک در مواضع مستحکم زیرزمینی و سکوهای متحرک نصب‌ شده بر روی کامیون‌ها برخوردار است.
جنگ آینده می‌تواند روزانه بالغ بر 1500 موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کند. این در حالی است که تعداد این موشک ها در جنگ 33 روزه تنها 200 موشک بود.

از سخنرانی بنیامین نتانیاهو در سال 2015 در برابر مجمع عمومی سازمان ملل متحد مشخص شده حزب‌الله لبنان موفق شده سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته را از سوریه به داخل اراضی لبنان منتقل کند که ازجمله آنها موشک‌های زمین به زمین از نوع اس ای 22 و موشک های ساحل به زمین از نوع یاخونت و دیگر موشک ها است.

هفتم ژانویه سال جاری نیز مرکز پژوهش ‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی جدیدترین گزارش امنیتی خود درباره ماهیت و میزان خطرات احتمالی علیه اسرائیل در سال جدید میلادی را منتشر کرد که در آن تاکید شده بود، حزب ‌الله بزرگترین خطر علیه موجودیت و بقای اسرائیل شمرده می شود.

 در این گزارش که رونوشتی از آن برای «روون ریولین»، رئیس و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر و مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی ارسال شد، نسبت به سلاح‌ های پیشرفته،‌ پهپادها و عوامل شهادت طلب حزب الله و نیز موشک ‌های زمین به هوا و سامانه ‌های ضد ناو این حزب هشدار داده شده و آمده بود: نیروهای حزب الله می‌ توانند، شهرک‌ های واقع در مرزهای شمالی را به اشغال خود درآورده و مناطق راهبردی و مهم اسرائیل در معرض خطر حملات شدید موشکی حزب الله قرار دارد.

این گزارش در ادامه ضمن اشاره به دیگر کانون های خطر منطقه علیه رژیم صهیونیستی در پایان به مسئولان این رژیم درباره لزوم حفظ آمادگی نظامی برای درگیری های احتمالی و عبرت ‌گرفتن از جنگ ‌های قبلی هشدار می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *