پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تهدیدات سیدحسن نصرالله اثر کرد

شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 546302
رژیم صهیونیستی به خاطر ترس از تهدیدات دبیرکل حزب‌الله، ذخایر آمونیاک حیفا را پس از چندین ماه کشمکش، به‌طور کامل تخلیه کرد و همین مسئله نیز باعث شد حدود ۸۰۰ کارگر صهیونیست اخراج شوند.
تهدیدات سیدحسن نصرالله اثر کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان،  شرکت صنایع شیمیایی حیفا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در جهان بعد از ماه‌ها مقاومت در برابر دستور دیوان عالی رژیم صهیونیستی برای تخلیه تاسیسات ذخیره آمونیاک در این شهر بندری، سرانجام تسلیم شد.

در رابطه با این تعطیلی، احتمال نشت، بهانه شده اما پیشتر مقامات اسرائیلی نسبت به تهدیدات کلامی «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان درخصوص حمله موشکی به تاسیسات آمونیاک حیفا، شدیدا ابراز نگرانی کرده بودند.

تخلیه این تاسیسات به دستور رژیم صهیونیستی در ساعات پایانی روز پنجشنبه تکمیل شد و درپی این مسئله، حدود ۸۰۰ کارگر آن، اخراج شدند..

تاسیسات فرآوری و ذخیره‌سازی ۱۲ هزار تنی آمونیاک در شهر حیفا بارها مورد تهدید دبیرکل جنبش حزب‌الله قرار گرفته و تاکید کرده بود اگر رژیم صهیونیستی بخواهد جنگ دیگری را با لبنان آغاز کند، با انفجار این مخازن، صدها هزار ‌اشغالگر در حیفا جان خود را از دست خواهند داد.

فعالان محیط زیستی و برخی از سیاستمداران اسرائیلی این مخازن آمونیاک را «بمب ساعتی» در حیفا توصیف کرده و خواستار جابه‌جایی یا برچیده شدن آن بودند.

چندی پیش نیز پروفسور «ایهود کینان» از موسسه فنی اسرائیل طی گزارشی جمع‌بندی کرد که هرگونه حمله به تاسیسات ۱۲ هزار تُنی آمونیاک می‌تواند فاجعه‌ای در آن منطقه ‌ایجاد کرده و در حالی که انفجار خود مخزن هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشاند، حمله به شناورهایی که آمونیاک را جابه‌جا می‌کنند نیز صدها هزار نفر دیگر را خواهد کشت.
 
کلمات کلیدی: 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *