پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

ساماندهی۱۷ شهریور بررسی نشد

يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 489947
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: طرح ساماندهی پیاده‌راه ۱۷ شهریور هنوز به شورای شهر نرسیده است.
به گزارش جهان، ابوالفضل قناعتی در گفتگو با مهر با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران، گفت: در جلسه امروز قرار بود طرح ساماندهی پیاده‌راه ۱۷ شهریور بررسی شود که همچنان این طرح به اعضای شورا ارائه نشده است.

وی ادامه داد: شهرداری اعلام می‌کند طرح خود را به شورا ارائه داده اما در پیگیری‌هایی که از رئیس شورا کردند، اعلام کرد هنوز این طرح به دست وی نرسیده است، امیدواریم قبل از سفر کمیسیون عمران به چین، این طرح در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی منابع مالی پایدار آتش‌نشانی

قناعتی در ادامه با اشاره به درخواست شهرداری برای افزایش یک درصدی عوارض ایمنی برای کسب منابع مالی پایدار آتش‌نشانی، گفت: آتش‌نشانی دو درصد عوارض ایمنی از ساختمان‌ها باید می‌گرفت که پیشنهاد داده شده بود این عوارض به سه درصد افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد این عوارض به حساب شهرداری واریز می‌شود و تنها ۱۰ درصد این درآمد به آتش‌نشانی اختصاص پیدا می‌کند و این بودجه برای هزینه‌های دیگر استفاده می‌شود؛ بنابراین درخواست شد فرآیند واریز پول به آتش‌نشانی توسط شهرداری مورد بررسی قرار گیرد. همچنین افزایش یک درصدی نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شد.

انتخاب کمیته نور در شورا

این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران همچنین از انتخاب نمایندگان شورای شهر در کمیته نورپردازی شهرداری خبر داد و گفت: دو نفر از نمایندگان شورا برای کمیته هشت نفره انتخاب شدند و شش نفر نیز توسط شهرداری انتخاب خواهند شد.

یک شرکت به شهرداری تهران افزوده شد

قناعتی در ادامه با اشاره به تصویب ایجاد شرکت سهامی مطالعات جامع حمل و نقل در جلسه امروز شورای شهر، گفت: این شرکت پیش از این به عنوان زیرمجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک فعالیت می‌کرد اما فعالیت‌های آن متفرقه بود، برای آنکه اطلاعات در یک مکان مناسب ثبت و ضبط شود و به صورت قانونمند به کار خود ادامه دهد، با ایجاد این شرکت در صحن شورا موافقت شد. قرار است اساسنامه و شکل هیأت مدیره آن توسط شهرداری تهیه و در صحن مطرح شود.

دردسرهای هوشمندسازی کنترل محدوده زوج و فرد

این عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به تذکری که در صحن امروز شورا در خصوص هوشمندسازی کنترل محدوده زوج و فرد داده است، گفت: ۵۰۰۰ خودروی آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر تردد می‌کنند. پیش از اینکه این محدوده با زوج و فرد کنترل نمی‌شد، پلیس ورود این خودروها را به محدوده مورد اعمال قانون قرار نمی‌داد اما در حال حاضر که دوربین فقط پلاک‌ها را می‌خواند، این خودروها جریمه می‌شوند و در صورت ادامه این روند، مطمئناً تعرفه‌ها تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین سرویس مدارس نیز دچار همین مشکل هستند. پیش از این برچسب سرویس مدارس باعث می‌شد پلیس این خودروها را جریمه نکند که دوربین‌های پلاک‌خوان به این برچسب‌ها توجهی نمی‌کند و در این مدت شکایت بسیاری در این رابطه داشته‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *