چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

درخواست شاکری علیه پیاده‌راه ۱۷ شهریور

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 486017
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران اعلام کرد: مشاوری که پیاده راه ۱۷ شهریور را اجرا کرده باید در لیست سیاه قرار بگیرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اقبال شاکری در جریان دویست‌وپنجاه‌ودومین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل طرح‌های پیاده‌راه تهران فقدان مطالعات اجتماعی است، گفت: در جریان ساخت پیاده‌راه 17 شهریور اقدامات خوبی نظیر ساماندهی پیاده‌رو‌ها و تأمین روشنایی صورت گرفت اما هدف اصلی توسعه این معبر و تسهیل شرایط تردد برای مردم بود که عملا رخ نداده است.

وی ادامه داد: مشاوری که در یک طرح اینگونه شکست خورده است چرا باید بتواند طرح‌های پیاده‌راه دیگری را نیز اجرا کند؟ اگر طرح سنگفرش خیابان 30 تیر بررسی شود خواهید دید که به جز محاسبات مهندسی حتی یک برگ پیوست اجتماعی وجود ندارد.

شاکری خاطرنشان کرد: افرادی که ساکن منطقه 17 شهریور نیستند باید از اظهارنظر خودداری کنند و شهرداری باید هر چه زودتر طرح اصلاحی خود را به شورا ارائه کند.

به گزارش تسنیم محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره پیاده‌راه‌ها نظر دیگری داشت و اظهار کرد: 26 پیاده‌راه به طور 19 کیلومتر در برنامه پنج ساله دوم به تصویب شورا رسیده است که پیاده‌راه حدفاصل قدس_تجریش نیز در زمره آنها قرار دارد و 30تیر هم یکی از این گزینه‌هاست. بنابراین نباید شهرداری را به خاطر اجرای مصوبات شورا مواخذه کنیم.

وی افزود: اینکه اتصال خط متروی تجریش به میدان فاطمی به یکباره و خارج از برنامه تصویب می‌شود در حالی که در طرح جامع جایی نداشته است باید مورد اعتراض قرار گیرد. تصویب این طرح ظاهرا به دلیل بخشی ار اراضی تهران بود که در مالکیت فردی قرار داشت و از تصویب این طرح منتفع می‌شد.

سرخو با بیان اینکه درختان اطراف خیابان ولی‌عصر در محدوده فاطمی کاملا خشک شده است گفت: اگر در فضای زیرسطحی خیابان ولی‌عصر خط  مترو ایجاد کنیم سفره‌های زیرزمینی پراکنده و درختان خشک می‌شوند.

وی در عین حال مشکلات پیاده‌راه 17 شهریور را تایید کرد و گفت: اصل پروژه بلااشکال است اما از آنجا که راسته تجاری در آنجا فعال نشده و تغییر مشاغل صورت نگرفته است مردم احساس ناامنی می‌کنند و باید هر چه زودتر برای آن چاره‌اندیشی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *