چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱
پیروزی کفاشیان در دوئل با وزیر؛

چه کسی تاج را رئیس فدراسیون فوتبال کرد؟

يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 489913
کفاشیان موفق نشد به کارش به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ادامه بدهد اما حداقل این بود که اجازه نداد وزارت ورزش و جوانان وی را از فوتبال حذف کند و این بار با رای بالا به عنوان نایب رئیس وارد فوتبال شد.
به گزارش جهان به نقل از نسیم، آنهایی که فکر می‌کردند علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در جدال با وزیر ورزش و جوانان شکست خورده است، احتمالا بعد از مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال نظرشان به کلی تغییر کرده است.

محمود گودرزی از مدت‌ها پیش با علی کفاشیان مشکل داشت و پروژه حذف او را کلید زد که البته موفق هم شد. کفاشیان در آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال بعد از جلسه با نهادهای "ذی‌صلاح" از شرکت در انتخابت انصراف داد و در این مدت هرکاری کرد که انتخابات به تعویق بیفتد تا دوباره شانس بازگشت به انتخابات را پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد تا حداقل در نگاه اول گودرزی برنده این جدال نفس بگیر شود. اما انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال بار دیگر پیچیدگی‌های رفتاری کفاشیان را به مدیران ورزش کشور نشان داد.

در پایان رای‌گیری روز گذشته مشخص شد که رای‌های کفاشیان در آخرین لحظه به حساب تاج واریز شد تا او بتواند با اکثریت قاطع آرا به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود. چیزی که حوش‌بین‌ترین آدم فوتبالی هم انتظار آن را نمی‌کشید. اگر با اعضای مجمع و کارشناسان فوتبال قبل از انتخابات صحبت می‌کردید همه از به دور دوم کشیده شدن انتخابات صحبت می‌کردند ولی کفاشیان بازهم نشان داد که "مجمع‌باز" خوبی است.

آجورلو در این رای گیری گیری با 15 رای و البته با 35 رای کمتر از تاج دوم شد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که اگر حمایت‌های کفاشیان نبود، رای رئیس جدید فدراسیون فوتبال چندان بیشتر از جدی‌ترین رقیبش نبوده است. ماجرا از این قرار است که شب قبل از انتخابات روسای هیأت فوتبال استان‌ها در تهران جلسه‌ای را با هم برگزار کردند و در همان زمان به اجماع رسیدند که در انتخابات از تاج حمایت کنند. جالب است که بدانید کفاشیان در فرم جدید فدراسیون با اقتدار به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال انتخاب شد تا دقیقا همان اتفاقی بیفتد که او آن را برنامه‌ریزی کرده بود.

هرچند کفاشیان در نگاه اول دوست داشت به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال به کارش ادامه بدهد اما وقتی متوجه شد این موضوع امکان پذیر نیست، از تاج حمایت کرد و خودش به عنوان نایب رئیس اول در فوتبال حضور خواهد داشت تا ترکیب مدیران تصمیم گیرنده برای فوتبال ایران تقریبا دست نخورده باقی بماند و فقط جای افراد تغییر کند.

کفاشیان موفق نشد به کارش به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ادامه بدهد اما حداقل این بود که اجازه نداد وزارت ورزش و جوانان وی را از فوتبال حذف کند و این بار با رای بالا به عنوان نایب رئیس وارد فوتبال شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *