پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
پست‌های کلیدی فدراسیون و آزمون‌های مهم «تاج»

فدراسیون مدیرانی کارنامه‌دار می‌‌‌خواهد

چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب: 490792
فوتبال ورزش پرحاشیه اما پرطرفداری است که امروزه اهمیت و جایگاه آن بیش‌از پیش برسیاسیون مشخصی شده است. گذشت آن زمانی که سیاستمداران از نقش و جایگاه این ورزش جذاب بی‌خبر بودند یا به آن توجه نمی‌کردند. با این مقدمه می‌رسیم به انتخابات فدراسیون فوتبال کشورمان که جای شکرش باقیست فدراسیون و فوتبال ما بلاتکلیف نشدند و نتیجه انتخابات چه خوب، چه بد! مشخص شد.
به گزارش جهان ، پایگاه خبری فریادگر نوشت: فوتبال ورزش پرحاشیه اما پرطرفداری است که امروزه اهمیت و جایگاه آن بیش‌از پیش برسیاسیون مشخصی شده است. گذشت آن زمانی که سیاستمداران از نقش و جایگاه این ورزش جذاب بی‌خبر بودند یا به آن توجه نمی‌کردند. با این مقدمه می‌رسیم به انتخابات فدراسیون فوتبال کشورمان که جای شکرش باقیست فدراسیون و فوتبال ما بلاتکلیف نشدند و نتیجه انتخابات چه خوب، چه بد! مشخص شد.
بی‌شک آنهایی که پیرامون فوتبال این کشور نیز دستی بر آتش دارند در موسم انتخابات فدراسیون هم بی‌تفاوت نبودند و به نوعی تلاش می‌کردند گزینه محبوب آنها بر کرسی ریاست جلوس کند. پس از انتخاب مهدی تاج‌ به عنوان ریاست فدراسیون حالا انتخابات مهم دیگری باید برگزار شود و کرسی‌های مهمی چون نایب رئیسی و دبیرکلی مشخص شوند قطعا این پست‌ها هم کلیدی و کارساز خواهد بود و اگر آنها به افراد کاردان سپرده نشود، ممکن است فوتبال ما از مسیر رشد و پیشرفت منحرف شود.

در خصوص حواشی و برخی مسائل پشت پرده فوتبال اخبار متفاوت گوناگونی به گوش می‌رسد. یکی دیگر از پست‌های کلیدی فدراسیون ریاست سازمان لیگ برتر است که باید مهدی‌تاج فردی کاردان، مدیر و مدبر را برای این پست انتخاب کند.
اخیرا تاج در مصاحبه‌های خود اعلام کرد که قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت یکی از این گزینه‌هاست!

که این حرف تاج تعجب خیلی‌ها را برانگیخت چون مدیریت و کارنامه قنبرزاده در باشگاه نفت کاملا معلوم است و این تیم از نظر مدیریتی اصلا وضعیت خوبی ندارد که شخص علیرضا منصوریان بارها در مصاحبه‌های خود بدان اشاره کرده است.
اما در خصوص مسائل پشت پرده این فرضیه که قنبرزاده بتواند به ریاست سازمان لیگ برتر دست یابد، با خبر شدیم پس از این که عزیزی خادم برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون رد صلاحیت شد؛ حامیان این فرد رد صلاحیت شده به نوعی از تاج حمایت کردند تا تاج نیز در ادامه برخی از لیست‌های کلیدی فوتبال را به آقایان بسپارد که امیدواریم مدیری چون تاج خود مستقلا به انتخاب پست‌های کلیدی فدراسیون بپردازد و توصیه‌پذیر نباشد! با این شیوه باید از همین حالا به حال فدراسیون گریه کرد که البته امیدواریم چنین نشود. معلوم نیست به کدام دلیل و کارنامه‌ای باید نام برخی افراد برای تصدی پست‌های کلیدی فدراسیون مطرح شود. افرادی که باشگاه تحت مدیریت آنها اصلا وضعیت مناسبی ندارد و بازیکنان حرفه‌ای آن شب‌ها سیب‌زمینی و تخم‌مرغ می‌خورند. مدیری که از جذب یک اسپانسر خوب عاجز ماند تا زمزمه‌های فروش امتیاز باشگاه خوبی همچون نفت تهران به گوش‌ها برسد. باشگاهی که تیم‌های پایه‌ای‌اش نیز حال و روز خوشی ندارند و بازیکنان و کادر فنی آن همچنان در مشکلات مالی عدیده‌ای دست و پا می‌زنند. این در حالی‌ است که موفقیت‌های نصفه و نیمه تیم نفت نیز به مدیریت دلسوزانه فردی چون محمد علیپور مربوط می‌شود که برخی دست‌های پشت پرده او را به راحتی کنار گذاشتند تا ضعف‌های فوتبال نفت عیان شود. حالا برخی دوست دارند مشکلاتی مشابه با مشکلات باشگاه نفت را در سطحی کلان‌تر برای سازمان لیگ و سازمان فوتبال به ارمغان بیاورند که نیاز است تاج و مشاورانش با هوشمندی تمام پست‌های کلیدی فوتبال را به افرادی کاردان و کارنامه‌دار بسپارند نه به افرادی که کارنامه آنها قابل دفاع نیست. به هر حال همه باید بپذیریم مدیریت امری مهم است که در آن باید تمایلات و سلیقه‌های شخصی را کنار گذاشت. مبادا پس از چند سال عملکردمان باعث رکود و حتی پسرفت فوتبال کشور شد. باید بپذیریم فوتبال ملی مثل امتیاز یک باشگاه نیست که برخی بخواهند قید تیم‌داری را بزنند و امتیاز باشگاه را به مزایده بگذارند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *