پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۱۴

رجزخوانی از سر ترس عضو حزب منحله مشارکت/ اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس شروطی دارند!

سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 686273
ترس اصلاح طلبان از شکست در انتخابات اسفندماه سال جاری به دلیل ناکارآمدی معرفی شدگان این جریان در مجلس کنونی، باعث شده است که تاکتیک ایجاد تشکیک در روند انتخابات را از چندی پیش آغاز کنند.
رجزخوانی از سر ترس عضو حزب منحله مشارکت/ اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس شروطی دارند!
گروه سیاسی جهان نيوز: با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند، روند رو به رشد گفتگوهای اصلاح طلبان پیرامون این موضوع مهم در حال اوج گیری است. هرچند تقریبا بیشتر اصلاح طلبان سخنی از تحریم انتخابات را به میان نمی آوردند و از سوی دیگر جسارت حضور پرشور در جریان انتخابات پیش رو هم ندارند اما با تاکتیک جدیدی که بیشتر ناشی از ترس واگذاری مجلس آتی است، مبحثی تحت عنوان «حضور مشروط» در انتخابات را طرح می کنند.

ترس اصلاح طلبان از شکست در انتخابات اسفندماه سال جاری به دلیل ناکارامدی معرفی شدگان این جریان در مجلس کنونی، باعث شده است که تاکتیک ایجاد تشکیک در روند انتخابات را از چندی پیش آغاز کنند. حربه ای که شاید حتی حامیان این جریان فریب آن را نخورند، چرا که نسخه های شبیه به آن خصوصا در انتخابات های ریاست جمهوری سال 88 و  92 کاملا حس شد. بدین شکل که اگر کاندیدای پیروز حتی با اختلاف یازده میلیون رای از جریان اصلاح طلب نبود، در روند انتخابات تقلب صورت گرفته و اگر کاندیدای پیروز مورد تائید این جریان بود و حتی اگر با اختلاف 270 هزار رای هم پیروز انتخابات شده بود، سالم ترین انتخابات برگزار شده است. کلیدواژه «حضور مشروط» که تریبون داران این جریان در حال جا انداختن آن در افکار عمومی هستند را می توان بر مبنای همان طرح پیاده شده در سال های مذکور نامید.

چندی پیش، عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «آرمان» گفته بود: «من علی‌الاطلاق به حضور مشروط پایبند هستم، اما نه با آن جزئیات یا راهکارهای دیگری مثل ادغام احزاب در یکدیگر یا اینکه جریان اصلاح‌طلب از کنار حوادث تند اجتماع بگذرد و سر خود را پایین بیندازد که برخورد نکند که ذیل پیشنهاد آقای حجاریان است. لذا کاملا با این پیشنهادات مخالفم و معتقدم اصلاح‌طلبان باید صراحتا انتخابات مشروط را اعلام کنند».

تاکید بر حضور مشروط توسط برخی دیگر از فعالان اصلاح طلب نیز تکرار شده بود. این بار، علی تاجرنیا، فعال اصلاج طلب و عضو حزب منحله مشارکت در پاسخ به پرسش ایلنا درخصوص این که گفته می‌شود اصلاح طلبان قصد تحریم انتخابات در سال ۹۸ را دارند، آیا این گمانه زنی‌ها صحت دارد،‌ عنوان کرد: چنین صحبت‌های نظر پذیرفته شده در بین اصلاح‌طلبان نیست، آن چه که گفتمان غالب در این جریانان است این است که حضورمان در انتخابات باید در یک شرایط مشروط باشد. مشروط یعنی این‌که شرایط انتخابات آزاد، سالم، عادلانه و برابر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقا انتخابات آزاد و سالم و عادلانه نیست. یه لطفی به مردم کنید و تو انتخابات شرکت نکنید....
Iran, Islamic Republic of
داداش با چه زبانی مراتب اشمئزاز خود را از فساد، غربزدگی، وطن فروشی، دین ستیزی، آینده فروشی، بی مدیریتی ، یاس زایی، سیاسی کاری، جناح گرایی، بی قانونی، گرانی و در یک کلمه اصلاح طلبی را اعلام کنیم؟ برای دنیای خودتون دست از سیاست بر دارید. شما اصلاح طلبان همیشه فاجعه درست کردید
احمد
Iran, Islamic Republic of
جارو اگه لازم داشتید بگید بدیم خدمتتون
کارت دعوت نداریم، تموم شده
کارت صد آفرین بفرستیم؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حالا تو رو خدا بیایید شرکت کنید. البته فک و فامیل و اهالی قبیلتون یعنی اون 100 هزار نفر مورد نیازتون بهتون رای میدن ولی شما با چه رویی میخواهید دوباره بیایید
Iran, Islamic Republic of
...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
......
رامین
Iran, Islamic Republic of
کلا جماعت افسادطلب همیشه مرض دارند دیگه.وقتی افراد مشکل دارشون تایید نشه نظامو زیرسوال میبرن،هر وقت انتخابات پیروز نشن تقلب شده و نظامو زیر سوال میبرن وقتی هم پیروز انتخابات شدند و کار نکنند میگن نظام نمیذاره کار کنیم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
حرفهاشون كاملاً متين و منطقيه. خصوصاً با حضور دولت پنهان !
Iran, Islamic Republic of
وقتی آزادی بیش از اندازه بشه و جامعه عوام زده قورباغه ابو...
United Kingdom
اصلاح طلب و اصولگرا دو روی یک سکه هستند زیرا نفعی برای عامه مردم ندارند.
United States
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
.....