جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

دفتر تحکیم به مسیر انقلاب بازگشته است

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 475670
دفتر تحکیم وحدت پس از گذر تاریخ پر فراز و نشیب مدتی است در حال حرکت در مسیر انقلاب است.
به گزارش سرویس سیاسی جهان نيوز، دکتر قائد شرف (دبیر دفتر تحکیم وحدت) در مصاحبه با این سایت گفت: دفتر تحکیم وحدت پس از سپری شدن بحران های مختلف، به سازماندهی تشکیلات پرداخته و در نهایت شورای مرکزی تصمیم به تاثیر گذاری بیشتر در فضای عمومی جامعه گرفت. در همین راستا فعالیت در حوزه ی رسانه ای با نشریه "تحکیم"  کلید خورده و پس از اخذ مجوز در سال گذشته و نیرو سازی در این مدت نشریه آماده انتشار شد. در شورای مرکزی تصمیم بر این شد تا نشریه تحکیم در فضای فرهنگی – سیاسی کشور نمود داشته و مشکلی از کشور را حل نماید. بر این اساس یکی از موضوعاتی که در دستور کار قرار گرفت و وظیفه ی آن نیز به دانشگاه امیرکبیر سپرده شد، موضوع شخصیت شناسی نیروهای انقلاب بود. آقای هاشمی با توجه به حساسیت های شخثیتی خاصی که داشته و دارند به عنوان اولین نفر در این نشریه مورد بررسی قرار گرفت.

علی اکبری مدیر داخلی این شماره از نشریه ضمن برشمردن لزوم روشنگری در فضای دانشگاهی عنوان کرد: پیرو برنامه ریزی دفتر تحکیم وحدت و وظیفه ی انجمن ها در قبال اتحادیه، شخصیت آقای هاشمی به دلیل مواضع شاذ و عجیبی که در سال های اخیر در مورد آزادی های اجتماعی ، طبقات محروم و ... داشته اند، انتخاب شدند تا همین موارد در مورد دولت خودشان نیز مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

اکبری افزود: این نشریه بر اساس سیر تاریخی از ابتدای انقلاب تا به امروز، ابعاد مختلف شخصیت آقای هاشمی را بررسی کرده است. یکی از مواردی که در این نشریه مورد بررسی قرار گرفت صحبت معروف آقای هاشمی بود که گفتند "هاشمی عوض نشده منتقدانش عوض شده اند".

دبیر کمیسیون تشکیلات دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: عنوان نشریه "مرد معامله" است که براساس رفتارهای آقای هاشمی در طول این سال ها انتخاب شده که البته در مقاله ای با همین عنوان کاملا مورد بحث قرار گرفته است. در این نشریه مصاحبه های مختلفی نیز با شخصیت های علمی، سیاسی، فرهنگی انجام شده که مصاحبه ی آقای شجونی از آن جمله است. اظهارات آقای شجونی درباره ی سخنان آقای هاشمی در مورد مجلس خبرگان، سید حسن خمینی و شورای نگهبان است.

اکبری اضافه کرد: آقای بذرپاش از دیگر افرادی که با آن ها مصاحبه شده و ضمن تحقیر آقای هاشمی گفته اند: "قانون آقای هاشمی، یا من یا هیچ است". آقای رسایی نیز در مصاحبه شان به تاثیرپذیری آقای هاشمی از اطرافیان به ویژه از خانواده شان پرداخته اند. دکتر رزاقی که از افتصاددانان کشور هستند وضعیت دولت آقای هاشمی را با دولت های دیگر مقایسه کرده و ضمن لیبرالی خواندن اقتصاد در تمامی دولت های پس از سازندگی، دولت آقای هاشمی را مسبب اصلی ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه دانسته و رفتارهای دولت آقای هاشمی را در نهادینه کردن اقتصاد لیبرالی بر خلاف قانون اساسی، مشی حضرت امام (ره) و بیانات مقام معظم رهبری مطرح کرده اند.

اکبری در ادامه خاطر نشان کرد: دکتر کوشکی در مصاحبه شان ضمن تائید عدم تغییر آقای هاشمی گفته اند که آقای هاشمی از ابتدا همین نگاه را داشته و به مرور برای دیگران مشخص شده است. دکتر دزفولی نیز که از ادوار انجمن امیرکبیر و دفتر تحکیم وحدت هستند نیز ضمن بررسی نسبت دفتر تحکیم وحدت به عنوان اولین و قدیمی ترین اتحادیه دانشجویی با آقای هاشمی، تقابل همیشگی دفتر تحکیم وحدت در دوره های مختلف با هاشمی را برجسته ترین ویژگی این موضوع عنوان کرده اند.

دبیر سیاسی انجمن امیرکبیر ضمن تشکر از دانشجویانی که در تهیه این نشریه نقش داشته اند اضافه کرد: این نشریه توسط نسل جوان و جدید انجمن تهیه شده و امید است در فضای کشور و به خصوص در فضای دانشگاهی و نخبگان وظیفه ی روشنگری دانشجویی را به خوبی انجام دهد. همچنین در پشت جلد نشریه دعوت نامه ای دانشجویی طراحی شده که در آن درخواست ملاقات از آقای هاشمی جهت پرسش و پاسخ درباره ی محتوای این نشریه ذکر شده است.

اکبری اضافه کرد: متاسفانه آقای هاشمی دیدار ها و پرسش و پاسخ های دانشجویی بسیار معدودی داردن  که البته آن ها هم گلچین شده است و متاسفانه ایشان پاسخگوی فضای عمومی دانشگاه نیستند.

دکتر قائد شرف در انتها ضمن تشکر از انجمن امیرکبیر به دلیل تهیه این نشریه خاطر نشان کردند: این نشریه ماهی یکبار به صورت رسمی منشتر میشود که البته اکثر هزینه آن نیز توسط دانشجویان تامین شده  و هنوز بودجه ای از طرف وزارتین به این نشریه تخصیص داده نشده است.

وی اضافه کردند: این نشریه در تیراژ قریب به 7000 نسخه تهیه شده و از امروز در اکثر دانشگاه های تهران مانند: دانشگاه شریف، امیرکبیر، تهران، الزهرا، علم و صنعت و ... و نیز در تعدادی از دانشگاه های شهرستان ها توزیع می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


انشالله اینطور باشد که من بعید میدانم