يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نظروزارت‌بهداشت‌درباره انتخابات‌دفترتحکیم

يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 321976
پس از گذشت دو هفته از انتخابات شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت اعضای این شورا در جلسه‌ای با معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت دغدغه و نظرات خود را بیان کردند.
به گزارش جهان به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، انتخابات شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در نشستی که در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهر ماه در دانشگاه امیرکبیر شکل گرفت، برگزار شد و شورای مرکزی جدید کار خود را آغاز کردند.

هر چند، نامه اعتراضی ۱۴ انجمن نسبت به برگزاری این انتخابات در فضای مجازی مطرح شد ولی از بین این ۱۴ دانشگاه فقط ۳ دانشگاه عضو دفتر تحکیم بوده و مراحل قانونی را برای عضویت در این دفتر سپری کرده اند.

به گفته ی اعضای شورای مرکزی این دفتر در بین دانشگاه های فوق حتی برخی اصلا درخواست عضویت نداده اند و برای اولین بار است که اسم آنها به عنوان عضو دفتر تحکیم وحدت مطرح می شود

روز گذشته اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت جلسه ای را با دکتر آیتی، معاون دانشجویی، فرهنگی وزارت بهداشت و عضو هیئت نظارت بر انتخابات تشکل ها نیز است، برگزار کرده و به بیان دغدغه ها و دلایل متقن در خصوص غیر واقع بودن ادعاهای مطرح شده پرداختند که مورد استقبال و پذیرش دکتر آیتی قرار گرفت.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000321/nf00321976-1.jpg

علی بیانی، دبیر تشکیلات منتخب این دوره دفتر تحکیم وحدت و یکی از حاضران در این جلسه گفت: در این جلسه مسائلی را که در دفتر تحکیم در چند ماه گذشته و همچنین انتخابات برگزار شده رخ داده بود را بازگو کرده به همراه مستندات و دلایل قانونی بودن انتخابات ارائه کردیم، دکترآیتی هم با نگاه خوبی به جلسه آمده بودند و بسیاری از مسائل و دلایل ما را پذیرفتند

بیانی همچنین اظهار داشت: دکتر آیتی در جلسه دیروز درخصوص حاضر نشدن سه عضو علوم پزشکی از دفتر تحکیم در نشست سالانه و انتخابات شورای مرکزی که اعتراضاتی داشتند گفت: "ما از همه انجمن های علوم پزشکی دعوت کرده بودیم و خواستار شنیدن مطالب اعتراضی آنها نسبت به نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت بودیم، که فقط از آن ۱۴ دانشگاهی که نامه می زدند فقط ۵ دانشگاه دعوت را قبول کردند و در جلسه حاضر شدند و تنها حرف آنها این بود که نمی خواهند در انتخابات شرکت کنند"

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در خصوص اعتراض های مطرح شده نیز اینگونه بیان کرد که: در جلسه دیروز ما دلایل خود را نسبت به وارد نبودن اعتراض آن دانشگاه ها مطرح کردیم.

این عضو دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: یکی از دلایل این است که از بین این ۱۴ دانشگاه معترض فقط ۳ دانشگاه عضو دفتر تحکیم وحدت هستند و مابقی حتی یک نامه نگاری ای جهت عضویت در این دفتر با اعضای شورا نداشته اند.

وی با بیان اینکه جلسه امروز بسیار خوب و راضی کننده بود، در خصوص مصاحبه معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: به نظر می آید که آن مصاحبه بر اساس اخبار غلط رسیده به دست ایشان بوده که در این جلسه نظر وی کاملا متفاوت با آن مصاحبه بود.

بیانی گفت: برآیند جلسه ی روز شنبه با دکتر آیتی، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و همچنین وزارت علوم این است که هر دو وزارتین انتخابات دفتر تحکیم وحدت را قانونی دانسته آن را تأیید می کنند.

گفتنی است که قبل از این نیز جلسه ای بین اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و مسئولان وزارت علوم شکل گرفته بود که برآیند آن جلسه نیز مبنی بر تأیید و قانونی بودن نشست این دفتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *