دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۱

روسیه ۱۷ پهپاد اوکراین را منهدم کرد

يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 878510
وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ۱۷ فروند پهپاد پرتاب شده از سوی اوکراین را هدف قرار داده و سرنگون کرده است.
روسیه ۱۷ پهپاد اوکراین را منهدم کرد
به گزارش جهان نيوز، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی این کشور، ۱۷ فروند پهپادی که از سوی اوکراین برای هدف قرار دادن تاسیسات ذخیره سازی نفتی در منطقه «کالوگا» (Kaluga) پرتاب شده بودند را سرنگون کرد و نابود ساخت.

این وزارتخانه در برنامه پیام رسان تلگرام اعلام کرد که سه فروند پهپاد پرتاب شده توسط اوکراین بر فراز منطقه کالوگا در جنوب مسکو سرنگون شدند.

«ولادیسلاو شاپشا» (Vladislav Shapsha) فرماندار منطقه کالوگا در این باره گفت: سه فروند از پهپادهای ساقط شده در نزدیکی محل ذخیره سازی نفت در نزدیکی شهر «لیودینوو» (Lyudinovo) سقوط کردند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.
https://jahannews.com/vdcgq797zak9un4.rpra.html
jahannews.com/vdcgq797zak9un4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
امريكا و كشور هاي غربي فقط و فقط به دنبال منافع خود از طريف فروش اسلحه به دگير كشورها هستند و جان و مال مردم و حقوق بشر براشون كمترين اهميتي نداره قوانين ي بين اامللي هم مانع اقدامات اونها نيست