يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

انتقاد دفتر تحکیم از عملکرد اقتصادی دولت

دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 230343
دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفت: نباید دولت نگاه غیر واقع بینانه به تحریم ها داشته باشد باید نحوه مدیریت خود را بالا ببرد تا بتواند به این تحریم ها پاسخی محکمی بدهد.
به گزارش جهان، مهدی امیریان دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با مهر، به انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت پرداخت و با بیان اینکه هنوز گرانی و تورم مدیریت نشده است و ما همچنان شاهد گرانی ها هستیم، افزود: فشار اقتصادی موجب نارضایتی مردم می شود و باید مسئولان ذی ربط هر چه زودتر برای این مشکل برنامه ریزی جامعی را در نظر بگیرند و آن را اجرایی کنند.
 
وی با بیان اینکه کشورهای غربی ایران را تحریم کرده اند و این تحریم ها بر اقتصاد کشور تاثیر خود را خواهد گذاشت  افزود: اما اگر مدیران اجرایی تحریم ها را کنترل و مدیریت کنند و از نقطه نظرات و دیدگاه های اقتصاددانان به خوبی استفاده کنند ما می توانیم با کارامدی و استفاده از خرد جمعی از تحریم ها عبور کنیم.
 
امیریان گفت: نباید دولت نگاه غیر واقع بینانه به تحریم ها داشته باشد باید نحوه مدیریت خود را بالا ببرد تا بتواند به این تحریم ها پاسخی محکمی بدهد.
 
دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت همچنین خواستار آن شد تا قوای دیگر نیز در این راستا همیار قوه مجریه باشند و در این مسیر دولت را تنها نگذارند، اگر تمامی قوا به وظایف خود به خوبی عمل کنند و تعامل واقعی بین قوا و دستگاه های ذی ربط شکل بگیرد هم موضوع تورم و گرانی حل می شود و هم می توانیم به راحتی تحریم ها را دور بزنیم.
 
این فعال دانشجویی با بیان اینکه دایره مشورت دولت باید بیشتر شود، اظهار داشت: معتقدم قوه مجریه به شکل مطلوب از ظرفیت های اقتصاددانان استفاده نمی کند و ماز از دولتمردان می خواهیم بیشتر از ظرفیت های فعالان اقتصادی برای حل گرانی و تورم استفاده کنند.
 
وی با تاکید براینکه به هیچ وجه قصد سیاه نمایی نداریم، افزود: آنچه بیان می شود فقط برای حل مشکلات و معضلات موجود است و نمی خواهیم با اعلام این مطالب دولت را زیر سوال ببریم. فقط از آنجا که بعنوان فعال دانشجویی باید در عرصه های  علمی و سیاسی فعالیت کنیم دیدگاه های خود را برای حل مسائل در حوزه های سیاسی، اقتصادی،فرهنگی و..  بیان می کنیم تا این نظرات به گوش دست اندرکاران اجرایی کشور برسد.
 
دبیر دفتر تحکیم وحدت همچنین آمادگی تشکل متبوع خود برای برگزاری هر گونه جلسه با مسئولان اجرایی کشور در حوزه اقتصادی را اعلام کرد و گفت: امیدواریم تشکل های دیگر دانشجویی نیز آمادگی خود را برای تشکیل چنین جلساتی برای روشن شدن برنامه های اقتصادی دولت اعلام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *