شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
فرجام خواهی رئیس کمیته انضباطی عربستان از فیفا به خاطر اخراج اجباری‌!

افشای سیاسی کاری فدراسیون سعودی‌

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 470312
رئیس سابق کمیته انضباطی عربستان در وضعیتی که اختلاف فدراسیون عربستان و ایران بالا گرفته بود به شکل مشکوکی از سمتش برکنار شد و حالا دست به دامن فیفا شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پس از آنکه فدراسیون عربستان بهانه‌تراشی‌های خود را برای عدم حضور در ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مطرح کرد، چند جابه جایی قدرت در مسئولیت‌‌های مختلف در داخل فدراسیون عربستان رخ داد. از جمله این مسئولان خالد البابطین رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بود. او پس از برکناری‌اش از سمت ریاست مصاحبه تندی را علیه فدراسیون عربستان انجام داد و آنها را متهم به سیاسی کردن فضای فدراسیون کرد و گفت: این‌ها می‌خواهند دهانمان بسته بماند! سیاستمداران مداخله مستقیم به امور فدراسیون می‌کنند!

به گزارش یک نشریه عربستانی امروز خالد البابطین رئیس کمیته انضباطی فدراسیون عربستان پس از این اخراج تحمیلی به فدراسیون جهانی فوتبال از ظلمی که بر حق او وارد شده شکایت کرد.

این فرجام‌خواهی رئیس کمیته انضباطی نشان از این می‌دهد که فدراسیون عربستان کاملا سیاسی است و آل‌سعود هر کسی را که بر طبع میل آنها کار نکند کنار می‌گذارند.

این منبع در ادامه افزود: البابطین در صفحه توئیتر خود از دلایل اخراج خود پرده برداشت که از مهمترین آنها زیرپا گذاشتن قانون در فدراسیون و دخالت عوامل خارجی بود.

به گزارش فارس، همچنان که مشاهده شد با اعتراف یکی از مسئولان بلند پایه‌اش اثبات شد که فضای فدراسیون عربستان کاملا سیاسی است و دست‌های خارجی حرف اول را در تعیین اشخاص دارند. با این وجود AFC  چگونه در اختلاف ایران و عربستان حق را به آنها بدهد؟ اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا به این مسائل نظارت کافی را داشته باشد متوجه می‌شود که سعودی‌ها فوتبال را کاملا سیاسی کردند و این بر خلاف قوانین فیفا است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *