شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۲
۱۹

رئیس جمهور را ایستاده تشویق کنید/ ماجرا چیست؟

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 880831
کارخانه‌ای که زمانی ۴۸۰ میلیارد تومان برای فروش قیمت گذاشته شده بود، حالا ۱۱ هزار میلیارد تومان ارزشگذاری می‌شود.
رئیس جمهور را ایستاده تشویق کنید/ ماجرا چیست؟
گروه اقتصادی جهان نيوز: سفر رئیس‌جمهور به مازندران، یک برنامه داشت که مشابه آن در سفر‌های دیگر هم برگزار شد؛ جشن احیای واحدهای تولیدی. سهم مازندران احیای 395 واحد بود که 9 هزار و 564 فرصت شغلی ایجاد کرد. اما یک مورد آن دارای اهمیت ملی است؛ احیای کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران که کشور را از واردات کاغذ کتاب بی‌نیاز کرده است.
 
واگذاری به ثمن بخس!
به گزارش ایران، داستان این کارخانه و فرآیندی که به احیای آن منجر شد، یکی از قصه‌های خواندنی است که غصه تولید در ایران را روایت می‌کند. واقعیت این است که کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران به دلیل اهمال‌کاری‌های دولت قبل، بویژه افزایش بی‌رویه واردات کاغذ پس از توافق هسته‌ای در مسیر تعطیلی، توقف فعالیت و بیکاری و اخراج کارگران قرار گرفت. کار به جایی رسید که این واحد تولیدی مهم که نیازهای استراتژیک کشور در زمینه کاغذ را تأمین می‌کرد، با قیمت نازل 480 میلیارد تومان در مسیر واگذاری قرار گرفته بود. یا آن‌طور که سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت روایت کرده است، «به ثمن بخس در حال واگذاری بود.» این فرآیند مغایر منافع ملی، در سال 99 با ورود آیت‌الله رئیسی در مقام رئیس قوه قضائیه به این مسأله، متوقف شد. اما در سال 1401 کارخانه‌ای که قرار بود واگذار شود تا به قولی، دولت وقت از شر آن خلاص شود، در مسیر احیا قرار گرفت. سپهر خلجی، تصمیمات مدیریتی ملی و منطقه‌ای منجر به احیای این واحد را تشریح کرد: این کارخانه، چوب مورد نیاز را نه از جنگل، بلکه از طریق کاشت درخت تأمین می‌کند و تأکید دولت و رئیس‌جمهور مبنی بر این بود که آموزش و پرورش و وزارت ارشاد کاغذهای مورد نیاز خود را از این کارخانه تأمین کنند. این فرآیند باعث شد که به گفته محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، اکنون 100 درصد کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی کشور در آموزش و پرورش، از کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران تأمین می‌شود که به منزله تأمین قطعی بازار برای محصولات آن است. این فرآیندهای احیا که شامل تصمیمات چندجانبه بود، باعث شد که ظرفیت تولید کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران که زمانی تنها 4 هزار و 700 تن بود، با افزایش حدود 30 برابری به بیش از 120 هزار تن برسد. درعین حال، کارخانه‌ای که زمانی 480 میلیارد تومان برای فروش قیمت گذاشته شده بود، حالا 11 هزار میلیارد تومان ارزشگذاری می‌شود. با نگاهی به این شرایط است که می‌توان این گفته خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت را دریافت که گفت: «ما یک چیزی از دهه از دست رفته اقتصاد می‌گوییم و شما یک چیزی می‌شنوید. عمق فاجعه و خیانت در دهه 90 را باید از نزدیک ببینید.»

همین اتفاق بود که باعث شد رئیس شورای کارگری این کارخانه، ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور که کرامت را برای کارگران احیا کرد، از همگان خواست که به احترام حجت‌الاسلام رئیسی، به صورت ایستاده او را تشویق کنند.

احیای واحدها پس از 7 سال تعطیلی
در این کارخانه، با حضور رئیس‌جمهور جشن احیای 395 واحد راکد مازندران برگزار شد. با بازگشت این واحدها به چرخه تولید، 159 هزار و 542 هزار میلیارد ریال سرمایه احیا شده است. رئیس‌جمهور در این مراسم گفت: در بازدید قبلی ما از این کارخانه (چوب و کاغذ) در کمال تأسف شاهد بودیم که این واحد و بسیاری از واحدهای تولیدی تا مرز تعطیلی و بعضاً تعطیلی کامل پیش رفته بودند.

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه در بازدیدی که از غرفه‌های برخی واحدها داشتیم، تاریخ تعطیلی آنها سال‌های دهه 90 بود،  اضافه کرد: شما کارگران و مدیران عزیز با کار، تلاش و فعالیت در حال ناامید کردن دشمنان و امیدوار کردن دوستان و دوستداران انقلاب هستید. شما تلاش می‌کنید اقتصاد را قوی کرده و اجازه ندهید تکانه‌ها اقتصاد کشور را تکان دهد.

بیشتر بخوانید:
خدمتی دیگر از ژنرال نفتی اصلاح طلبان/ اوجی: زنگنه می‌خواست پالایشگاه آبادان را رایگان واگذار کند!
https://jahannews.com/vdcfmxdcyw6dcca.igiw.html
jahannews.com/vdcfmxdcyw6dcca.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برای من جای سوال است که چرا حسن روحانی و دولتش بعد از این همه سو مدیریتهای آشکار در اقتصاد و سیاست و فرهنگ کشور، چرا محاکمه نمیشود؟
Iran, Islamic Republic of
قیمتها رو به دوران روحانی برگردونه اونوقت علاوه برایستاده نشسته و خوابیده هم تشویق میشه
Iran, Islamic Republic of
د‌ولت رئیسی باید دهها سال روی کار باشد تا خرابکاریهای دولت‌های سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید را درست کند. این آواربرداری به این زودی‌ها تمام نمیشود
سعید
Iran, Islamic Republic of
معلومه چی می گی؟
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
در دولت روحانی قیمت ارز و طلا و مسکن و ماشین بیش از 10 برابر شد و اقتصاد مملکت ته دره رفت.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
قیمتها در زمان روحانی ؟ فقط در طی یک ماه بعد از امضای برجام دلار از 8 هزار تومن رسید به 32 هزار تومن و قیمت خانه 11 برابر شد و ماشین و مرغ و گوشت هم که بماند. یادمون نرفته سه برابر شدن قیمت بنزین و اون صبح جمعه رو
Iran, Islamic Republic of
زمانی خونه خریدم ۸۵۰ میلیون و الان ۲۵ میلیارد ارزش داره !!! ماشین خریدم ۳۰ میلیون و یه میلیارد !!!
Iran, Islamic Republic of
ماشین 206 من هم دو سال پیش 150 تومن بود الان شده 380 تومن
Iran, Islamic Republic of
وضعیت مردم و رفاه آنها رو به بهبود باشد کله پا هم مردم تشویق می کنند
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد یک دگمه نداره بزنی وهمه چی تغیر کنه اوضاع الان محصول مدیریت 10 الی 15 سال قبله واین رو شماها خوب میدونید اما........
India
اخه الان که قیمت اجناس و کالاها گرونتر شده نمیدونم از چی دفاع میکنی
روشن
Denmark
گشت ارشاد برای مدیران و انقلاب اداری خیلی مهمه
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام
فکر کردم دلار شده ۳۰ هزار تومان
شاعر
Iran, Islamic Republic of
صد شکر که این اومد و صد شکر که اون رفت
Iran, Islamic Republic of
بورس آیین تمام نمای صنعت هست .میتونید ببینید اقتصاد چقدر کوچک شده و ارزش دلاری بورس در چه وضعیتی هست.همینطور شرکت های زیان ده رو مشاهده کنید
Iran, Islamic Republic of
مگر با بلایی که روحانی سال 99 سر بورس آورد دیگر کسی جرأت می کند پولش را بیاورد توی بورس؟ اعتماد مردم را از بین برد .
India
الان 1403 هست شما چه کردین؟!!
Iran, Islamic Republic of
فقط یک نگاه به ثروتهای مالی شرکتهای بزرگ این کشور بندازین