شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱
شهیندخت مولاوردی:

هیچکس به دنبال مردواره کردن زن نیست

سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب: 455904
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تفاوت‌های جنسیتی نباید مانع دسترسی عادلانه فرصت‌ها شود.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نشست دوره‌ای مشاورین امور زنان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات که به میزبانی سازمان هلال احمر برگزار شد، گفت: هیچ کس در بحث عدالت جنسیتی به دنبال «مردواره کردن زن» و «زن‌واره کردن مرد» نیست.
 
وی یکی از تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای تحقق عدالت جنسیتی را تعادل جنسیتی در عرصه‌های خانواده، کار و مدیریتی دانست و تصریح کرد: تفاوت‌های جنسیتی نباید مانع دسترسی عادلانه فرصت‌ها شود و باید همگان در جهت رسیدن به تحقق عدالت جنسیتی تلاش کنند.
 
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده هدف از ارتباط و هماهنگی دفاتر امور زنان با سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها را آشنایی با ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف عنوان کرد و  اظهار داشت: با شناخت ظرفیت‌های هر سازمان و وزارتخانه می‌توانیم در پیشبرد اهداف، قدم‌های اساسی برداریم.
 
مولاوردی به شناخت ظرفیت‌ها و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر پرداخت و گفت: مأموریت این سازمان بیشتر در امور نوع‌دوستی و بشردوستانه است. فعالیت این سازمان از ابعاد مختلف با روحیه زنان سنخیت و همخوانی دارد و همین امر باعث شده بسیاری از زنان در این سازمان به صورت داوطلبانه به فعالیت بپردازند.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان هلال احمر بیشترین همکاری را با زنان دارد، اظهار داشت: زنان می‌توانند با مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های سازمان هلال احمر نقش مؤثری در جهت رشد و ارتقای این سازمان ایفا کنند.
 
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تمام سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها را به همکاری‌های شبکه‌ای و گروهی به دور از موازی‌کاری و جزیره‌ای کار کردن در حوزه زنان و خانواده فراخواند و گفت: همه سازمان‌ها و نهادها باید کارهای خود را به صورت متمرکز و شبکه‌ای هماهنگ کنند تا در نهایت به اهداف مورد نظر دست یابیم.
 
مولاوردی به نقش ستادی و هماهنگ‌کننده این معاونت پرداخت و افزود: سازمان‌های مختلف می‌توانند برنامه‌هایی که مرتبط به امور زنان و خانواده است را مطرح کنند تا شاهد تعامل سازنده و استفاده از ظرفیت‌های مشترک، مشارکت و هم‌افزایی باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه مأموریت تعریف شده معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری هماهنگ‌کننده است و شأن اجرایی ندارد، تصریح کرد: این معاونت به شناسایی، اولویت‌بندی مسائل و بکار‌گیری ابزار و ظرفیت‌های موجود سازمان‌ها در جهت رفع چالش‌ها، موانع و آسیب‌های موجود در جامعه با همکاری و مشارکت شبکه‌ای‌ نهادهای خصوصی، مدنی و دولتی می‌پردازد.
 
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت فرآیند اطلاع‌رسانی درباره مسائل زنان، گفت: اطلاع‌رسانی درست و به موقع  باعث می‌شود تا مردم و جامعه از  فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده بیش از پیش مطلع شوند و منتقدین مدعی نشوند که فعالیت‌های این مجموعه‌ها صرفاً امضای تفاهم‌نامه‌ها است.
 
مولاوردی با اشاره به اهمیت کاهش آسیب‌های اجتماعی، به‌ویژه در حوزه زنان و خانواده، تصریح کرد: در تدوین برنامه ششم توسعه، آسیب‌های اجتماعی جزو موارد خاص می‌باشد که با در نظر گرفتن برنامه و بودجه مشخص می‌توان امیدوار بود که در پایان برنامه ششم توسعه به نحو قابل توجه‌ای شاهد کاهش‌ آسیب‌های  اجتماعی در جامعه باشیم.
 
وی به مسئله انتخابات پرداخت و با بیان اینکه معاونت رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در موضوع تشویق و مشارکت افزایش زنان در انتخابات می‌تواند، فعالیت‌های لازم را انجام دهد، اظهار داشت: وظیفه این معاونت حمایت از گروه، جناح و شخص خاصی نیست، باید زن و مرد همگی در انتخابات مشارکت و هم‌افزایی داشته باشیم و امیدوارم زنان در این عرصه نیز حضور و فعالیت خوبی داشته باشند.
 
ضیایی رئیس سازمان هلال احمر ایران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی، اظهارداشت: زنان نقش بی‌ بدیلی در ایجاد ظرفیت‌های اجتماعی ایفا می‌کنند و در ارتقای الگو و سبک زندگی در جامعه تأثیر بسزایی دارند.
 
وی، آموزش همگانی را مؤثرترین و ارزان‌ترین راه‌ جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: خانواده و زنان با حضور در فعالیت‌های داوطلبانه نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی دارند.
 
کارشناسان و نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نیز در این گردهمایی به مباحثی همچون ارتقای سلامت جسم و روان، ارتقای آموزش خانواده در امر امداد و نجات، توانمندی زنان در راستای تحکیم خانواده، چگونگی شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود زنان، اهمیت آموزش برای زنان و مردان در جهت پیشگیری از طلاق، مهارت‌های زندگی برای زنان سرپرست خانوار، استفاده از زنان متخصص در امور مختلف، در نظر گرفتن جایگاه مناسب زنان در تدوین برنامه ششم توسعه و استفاده از نظرات زنان تحصیلکرده و متخصص در تصمیم‌گیری‌ها پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم مولاوردی در آینده خیلی چیزها روشن خواهد شد... همانطور که در مورد امثال فاطمه حقیقت‌جو و فریبا داوودی مهاجر مشخص شده است