شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

میزان بدهی دولت به صندوق بازنشستگی

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 453403
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به گزارش صندوق بازنشستگی کشوری به کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق این گزارش دولت‌ها از سال ۵۴ تاکنون ۴۱۰ هزار میلیارد تومان به صندوق تأمین اجتماعی بدهکار هستند.
به گزارش جهان، فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز گزارش صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی به نمایندگان در دستور کار کمیسیون قرار داشت.
 
وی افزود: در این گزارش وضعیت فعلی بازنشستگان میزان بدهی‌های دولت به صندوق بازنشستگی مورد اشاره قرار گرفت و عوامل ناتوانی این صندوق در سرمایه‌گذاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده به کمیسیون، دولت حدود 410 هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی بدهکار است که این محدود به یک دوره نبوده و حدود سال 1354 تا زمان فعلی را شامل می‌شود.
 
آلیا در پایان خاطرنشان کرد: در این گزارش به این نکته اشاره شد که با وجود بدهی 410 هزار میلیاردی دولت به صندوق تأمین اجتماعی این صندوق با اعتباری حدود 5 هزار میلیارد تومان می‌تواند خدمت‌رسانی به بازنشستگان را سامان دهد و به در این حوزه به مشکل برنخورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *